Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met afbeeldingen map in Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Windows Vista computer is er een 'afbeeldingen' map. Hierin staan allemaal mappen met daarin foto's van een digitale camera.
Plots was ik enkele mappen kwijt waarvan ik zeker wist dat ik ze er recent had op gezet. Dus ik op onderzoek uit. En ik kwam tot de volgende vreemde constatering:

Wanneer ik via het startmenu rechtstreeks naar de Afbeeldingen-map ga (dit is een lijstje van: Gebruikernaam, Documenten, Afbeeldingen, Muziek, etc.) dan kom ik in deze afbeeldingenmap terecht, maar ontbreken er dus een aantal mappen met foto's.

Indien ik via start naar Computer ga en dan vervolgens via de c:-schijf naar Gebruikers ga. Dan kan ik de Gebruikersnaam dubbelklikken en vervolgens ook in de map Afbeeldingen komen.
Daar worden de ontbrekende mappen wel gewoon weergegeven!

Hoe kan dit?! Wat is er aan de hand? Ik snap het niet meer. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 15:40 ]

Verwijderd

Zullen 2 verschillende mappen zijn. Vergelijk het adres/locatie in de adresbalk eens van beide mappen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:42:
Zullen 2 verschillende mappen zijn. Vergelijk het adres/locatie in de adresbalk eens van beide mappen.
Dat had ik eerst ook gedacht, maar bij controle leken ze toch echt hetzelfde pad te hebben, te weten: "C:\Users\MijnAccountNaam\Afbeeldingen".
Als ik echter in de map zelf zit, dan blijkt bij beide de locatie "C:\Users\MijnAccountNaam\Pictures" te zijn.

Beide mappen bevatten dezelfde mappenstructuur met foto's. Alleen als ik de Afbeeldingen map op een bepaalde manier open, dan ontbreken enkele van de meest recente directory's.

Het verschil zit hem blijkbaar hoe ik in de betreffende map beland. Door de map te openen via de filebrowser zie ik ze wel, maar als ik het rechtstreeks via de 'Afbeeldingen' snelkeuze uit het starmenu probeer dus niet. Heel vreemd.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Iets met verborgen mappen ingesteld? Rechten voor de map ...\Afbeeldingen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gecontroleerd en het lijkt volledig identiek. De mappen zijn ook niet verborgen. (zou ook niet verklaren waarom ze op de ene manier wel worden getoond en via de andere manier niet)

Echt een mysterie. Geen idee wat er aan de hand is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 18:43 ]