contract ondertekend retour sturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Topicstarter
Hey,
Ik weet niet zeker of dit het goede subforum is, maar vond dit het meest geschikte.

Het gaat over een product wat ik online heb besteld. Specifieker: contractverlenging van mijn telefoonabonnement. Ik heb een contract toegestuurd gekregen in mijn mail wat ik in moet vullen, ondertekenen en terugsturen.

Mijn vraag is dan ook, is het rechtsgeldig als ik de pdf met photoshop oid invul en daar mijn handtekening op teken? en dan als JPG of PNG of whatever terugstuur? Mijn eerste gevoel zegt van wel, maar ik durf het toch niet met zekerheid te zeggen. Vandaar dat ik het even hier vraag.

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 04-09-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar valt weinig zinnigs over te zeggen, dat hangt echt af van de regels van de betreffende provider.

Staat het niet als optie genoemd, en staat er dat je het naar een postadres moet sturen? Dan is printen en met de snail mail sturen de way to go.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik kan het per post sturen, faxen, of mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ja, het is "rechtsgeldig"*. Of je provider het accepteerd is 'n tweede.

* Het consumentenrecht kent weinig dwingende voorschriften op het gebied van vormvereisten, het rechtsgeldig sluiten van een overeenkomst kan dus op veel manieren: telefonisch, mondeling, per e-mail, webformulier of schriftelijk. Ik vermoed dat een verlenging van een telefoonabonnement geen vormvereiste kent volgens de wet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:28
Ze verwachten dat je hem uitprint en daarna invult en scan/opstuur. Wat je kan doen is je handtekening photoshoppe en als jpeg terugsturen zien ze toch niet :)

How are you doing?

Verwijderd

Samengevat. Elk document dat ondertekend wordt met een persoonlijke handtekening,of het nu digitaal of niet is,is voor de wet rechtsgeldig en dient als zodanig te worden geaccepteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
dient
Nee. Dat impliceert een acceptatieplicht voor de tegenpartij. Dat kun je niet concluderen uit de (verder correcte) premisse dat de wet beide partijen de vrijheid biedt om gezamelijk een vorm te bepalen.

Correcter: "dient door de rechter als zodanig te worden geaccepteerd.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1