• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45
Ik heb een Asus P5Q-Pro, met een Q9550 en 4GB geheugen. Tot gisteren altijd prima gedaan. Alleen wanneer ik hem nu aanzet gebeuren vreemde dingen:

of hij start op en ik kan in het BIOS komen, maar daar hangt ie ineens (wel beeld), ik heb een Logitech Illuminated en de lampjes gaan ook uit van de toetsen. (USB werkt wel, als ik de TomTom eraan hang, laad ie wel op).

Meeste aantal keren:
Of hij start helemaal niet (ook na Bios reset niet), alles gaat wel aan, maar dan komt er geen beeld.

Ik dacht eerst dat het aan de videokaart lag, maar deze werkt dus nog wel. Iemand een idee wat te doen?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Hoe is je voeding? (Soort type ouderdom?)
Heb je je moederbord geinspecteerd voor slechte condensatoren? Bol staand, lekkend, geexplodeerd?
(Klinkt in mijn oren als een powerprobleem)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• groxgrox
Het is een 450W Corsair voeding, deze werkt(e) tot gisteren nog prima.... Ik zie nergens op mobo kapotte condensatoren...

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Ik kijk nu net even naar je ondertitel, maar draaide je deze overclock constant? Zo ja, ben je zeker dat er niet is achtergebleven van de OC? Bij mijn P31 mobo (ik weet het, het is anders), kon ik gewoon me bios resetten, maar dat deed niets met mijn geheugen timings, die bleven staan.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Kan idd een restant van de OC zijn.
Als je een voltmeter hebt eerst de voedingsspanningen testen.
Probeer eens op te starten met zo weinig mogelijk aangesloten:
videokaart eruit, en onboard video gebruiken, bij meerdere HD's, alleen de boot, dvd eruit, minimaal geheugen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• groxgrox
nee deze OC was eenmalig. Draaide constant lager dan origineel geklokt, wilde zo laag mogelijk energieverbruik en had de snelheid niet nodig. Die OC is al van een hele tijd geleden....

Onboard video heb ik helaas niet op bord zitten, wel alle HD's, DVD etc weggehaald, wil dan echter ook niet booten. Alles lijkt ok, lampje op MB brand groen, echter pakt ie niets. Zelfs niet na een reset van de instellingen.

Wat kan er nu het beste gedaan worden?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
jouw moederbord heeft nog een aansluiting voor een speaker, de meeste kasten hebben geen speakertje meer, maar in dit geval is het wel handig om te kijken of hij fout piepjes geeft bij het opstarten.
vertaling van de piepjes staat in de handleiding (2.8)

andere optie:
asus heeft een crashfree bios utility, hiermee kun je als het mobo vindt dat er iets mis is met het bios deze herstellen. (3.1.4 van de handleiding) let wel, als je hiervoor de dvd gebruikt zit je wel met een 'oer' biosversie, een nieuwe op usb zetten lijkt me beter.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1