Peltier op GeForce2MX geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Ik wilde eigenlijk wel eens weten of ik de memchips op m'n GeForce 2 MX niet verder dan 192 kan overclocken vanwege de temperatuur. Daarom heb ik een stuk metaal in de vriezer gelegd en dit enkele uren later tegen de heatsinks op m'n memorychips gehouden. De temperatuur daalde tot -11 graden.

Na even gewacht te hebben, zette ik het geheugen wat hoger, op 195. Normaal zou m'n computer dan meteen crashen, met een heleboel artifacts (streepjes op 't scherm). Nu was er echter niets aan de hand, dus ik zette 'm meteen op 210.

Daarna heb ik zonder problemen 3D Mark 2000 gerund (6303 btw :)). Pas toen de temperatuur tot 30 graden gestegen was (een minuut of 15 nadat ik 'm erop zette), kreeg ik weer artifacts en daarna een crash :(

Nu ben ik dus van plan een peltier te gaan kopen, maar de 80 Watt peltiers lijken me erg overdone voor memorychips die normaal niet warmer dan 35 à 40 graden worden, voornamelijk omdat ik toch wel hoop dat de peltier aan de bovenkant nog met lucht te koelen moet zijn.

Daarom nu m'n vraagjes, bestaan er peltiers van bijvoorbeeld 20 of 30 Watt? Zou dit genoeg zijn? En natuurlijk, zijn ze in Nederland te koop? Bij OC-Shop en NedCool hebben ze alleen 'zware' peltiers :(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44
Er bestaan zeker pelts van 20-30 Watt. Kijk maar eens bij tedist.com, daar hebben ze bijna alle smaken peltiers die er te krijgen zijn.

Je beseft btw wel dat een peltier zelf goed gekoeld moet worden?

Verwijderd

Mjam! Dat klinkt goed.
Heb paar dagen geleden heatsinkjes op m`n memory chips gezet, dat leverde al wat winst op. Heb nog 2 40Watt peltiers liggen. Het enige probleem, die peltier moeten gekoeld worden, en een ondermaats socket 370 koeler trekt het niet. Ik ben benieuwd of het wat wordt. Dan ga ik er ook eens over na denken.

Heb die peltiers gewoon bij een electronica zaak gekocht [stuut en bruin te den haag]

Verwijderd

Hier in Zwolle verkopen ze bij Display 40watt Peltiers... zijn niet echt goedkoop, maar je moet er wat voor over hebben.

Greetz

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
+/- 50kb, sorry, heb geen photoshop bij de hand.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/defey/Hercules_2.jpg

ondertussen heb ik de fan er al weer afgehaald, dit omdat me ram toch niet hoger ging dan tussen de 211/215, bij
hij draait nu op 211MHZ, de core ook!

met een getweaked det. driver, die over een weekie gereleased word.

hoger kan niet, en ik merk niet echt dat die heatsink warm word, btw dit is de originele heatsink die op de GPU zat, daar zit een andere op, deze doormidden gezaagd en erop geplant. vastgelijmt met coolpasta, (goedkope, maar wel goeie)

de onderkant van de kaart (eigenlijk bovenkant dus) bij het geheugen word niet heet/warm, dus doet de lijm met pasta zijn werk goed, eerst was ik bang dat de lijm de warmte niet goed zou geleiden, maar dat is dus wel zo, of toch? het is trouwens de retail versie zonder twinview maar dus wel met 5.5ns geheugen >:)

Verwijderd

Kan wel. Zorg dat je een groot koelblok heb en waterkoel dat ding :)
Pagina: 1