Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Commando wilt niet uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met PING (ghostimageprogrammaatje). Ik volg de stappen die hier beschreven staan maar loop stuk op het gebruik van mkisoft.exe http://ping.windowsdream.com/ping/doc-2.01/bootiso.html

mkisofs -r -b isolinux.bin -boot-info-table -no-emul-boot -boot-load-size 4 -o ../BurnMe.iso .

Ik heb de imagemap naar C verplaatst en vandaaruit heb ik prompt geopend en tik dus die opdrachtregel in en krijg ik foutmelding dat het programma niet kan worden gestart omdat cygwin1.dll ontbreekt. Deze is wel gewoon aanwezig in "C:\cdrtools\". Ik heb wat dingen geprobeerd zoals cygwin1.dll ook in system32 te plaatsen en met regsvr32 te registreren maar dan geeft ie aan de bestand niet te kunnen vinden terwijl hij wel aanwezig is.

Het lijkt een beetje op het probleem van iemand anders die nu ook in deze subforum aan het posten is maar bij mij werkt bijv path en help en ping wel.

Wat doe ik fout? Ik heb win7 x64 SP1.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Misschien moet je de c:\cdrtools\ folder nog toevoegen aan de PATH environment variabele.

Battle.net tag

Verwijderd

Mystery schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:12:
Misschien moet je de c:\cdrtools\ folder nog toevoegen aan de PATH environment variabele.
nee maakt niet uit, als hij het doet vanuit die map in cmd is het geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest het doen vanuit de imagemapnaam volgens die tutorial. Maar de vorige keer kreeg ik android sdk ook al niet aan de praat en moest ik ook die PATH variabel toevoegen. Waarom is dat eigenlijk? Als ik gewoon schrijf "C:\cdtools\mkisoft.exe" zou het gewoon moeten werken zonder die PATH verwijzing?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...afgezien van het feit dat je wel Windows 7 hebt draaien heeft dit 'probleem' zelf volgens mij zeer weinig met Windows ansich te maken.....

Ik verplaats je topic ff naar CSA

MOVE >> CSA

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij heel misschien uitleggen waarom het perse in PATH variabelen moet staan om te kunnen werken als ik hele padnamen uittik? Is dit nou een bug van Windows of moet dit ook zo bij linux bijv?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:50:
Kan iemand mij heel misschien uitleggen waarom het perse in PATH variabelen moet staan om te kunnen werken als ik hele padnamen uittik? Is dit nou een bug van Windows of moet dit ook zo bij linux bijv?
Als ik me goed herinner werkt het niet omdat Windows alleen in de huidige map zoekt en aan de hand van de PATH variabele.
Als je C:\cdtools\mkisoft.exe intikt, terwijl je huidige pad bijvoorbeeld c:\ is, dan zoekt ie dus alleen onder c:\ en aan de hand van de PATH variabele. Er wordt niet in de map c:\cdtools gezocht. Dat gebeurt wel als je eerst met cd c:\cdtools naar die map gaat en dan mkisofs intikt. Dan is c:\cdtools wel de huidige map.

Verwijderd

Topicstarter
Dus om ff logisch na te denken, als ik me in C:\ bevind en dan hele padnamen voor mkisoft en ook voor de imagemap uittik zou dit moeten werken want windows zoekt dan in C en daar zitten zij allebei in elk hun eigen unieke map. Of kijkt windows alleen op C en niet in de mappen die op C staan, zeg maar de losse bestanden op C?

Ik kan het wel uittesten maar heb alles weggegooid en ben naar acronis trueimage overgestapt. Veel en veel makkelijker voor iemand die linux niet goed beheerst zoals ik.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:46:
Of kijkt windows alleen op C en niet in de mappen die op C staan, zeg maar de losse bestanden op C?
Klopt. Windows kijkt alleen naar de "losse bestanden" in de actieve map en niet in onderliggende mappen zoals c:\cdrtools. Als het bestand niet bestaat in de actieve map dan worden alle mappen in de PATH variabele doorzocht.
Pagina: 1