Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Op mijn nieuwe MBP 13" i7 wil ik GTA San Andreas gaan spelen, het liefst met een PS3 Sixaxis controller. Het pairen van de controller is een makkie (zie deze tutorial) alleen moet hij dan ook nog geconfigureerd worden. Ik vraag me af of dat kan, in het filmpje doet hij dat in SNESX9 maar kan het ook in GTA SA?

Heeft iemand ervaringen met het gebruiken van de Sixaxis op de Mac en hoe je de controller moet configureren? Ik wil graag zeker weten dat het werkt voordat ik het spel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410594

Ik speel altijd emulators op m'n MBP met ps3 controller. Gewoon aansluiten via bluetooth en zo'n programmaatje downloaden (Ben de naam even kwijt, maar typ gewoon bij google 'ps3 controller op mac' ofzo in). Werkt perfect en zeer simpel. Of het ook met GTA SA werkt weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07 11:17
Je moet gewoon bluetooth op de mac inschakelen, usb kabel aansluiten, ps3 knop indrukken op de controller, en na een tijdje de kabel los maken. Plots wordt er een bluetooth verbinding opgezet. :p ik was ook verbaasd toen het werkte! Maar daarna heb ik nog niets ermee kunnen doen.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Dat de PS3 controller werkt is al lang bekend, maar volgens mij is het de vraag of het juist met GTA San Andreas werkt. (Helaas weet ik zelf ook het antwoord niet, Maar zou het eigenlijk ook wel graag willen weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jij wilt waarschijnlijk SA voor Mac spelen zeker ?

Ik kan in ieder geval confirmeren dat het wel werkt onder Bootcamp W7.
Met het programma MotioninJoy kan je de ps3 controller zodanig instellen dat hij zich voordoet als een Xbox 360 controller. (Wat eigenlijk de standaard controller is voor elke PC game )

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”