Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee draadloze toetsenborden + muizen op 1 PC

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 21:24
Situatie..

1 PC met twee monitoren...en twee toetsenborden + muizen die hetzelfde laten zien en waar de invoer van muis en toetsenbord ook gelijk moet zijn :-)

Een aantal jaar geleden heb ik om dit te laten werken twee draadloze logitech setjes gekocht wat eigenlijk prima werkte. Soms een beetje kutten dat je weer even een setje moest syncen maar overall ging het goed!

Tot de pc waaraan dit hing vervangen moest worden en de twee muizen nog wel met elkaar werken maar de twee toetsenborden het vertikken! Resultaat is nu 2 werkende muizen en maar 1 toetsenbord die werkt

Een setje praat met 1 ontvanger en de twee ontvangers heb ik op (visueel) andere usb poorten (hoop ook andere moederboard aansluitpunten) aangesloten maar neen..werkt dus niet meer.

Ik wil het liefst kabels voorkomen en ze toch tegelijk willen hebben werken.

Theorie:

- Ze hebben moeite met elkaars frequentie dus je zou kunnen bedenken om twee verschillende werkende setjes er op aan te sluiten.

of
- De pc laat niet toe om twee controllers/setjes tegelijk te behandelen. Dan ben ik het bokje want dan zou het waarschijnlijk ook niet werken als ik twee bedrade setjes eraan zou gaan hangen. Waardoor ik overigens ook direct 4 usb poorten kwijt ben.

wat jullie? Wat zou een goede oplossing zijn

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarom 2 muizen en toetsenborden op 1 pc??

• Tens
  • Laatst online: 13:25
Je geeft zelf al aan dat het nooit 100% was.

Probeer dit eens:
Alle batterijen eruit;
één setje aansluiten en 'connecten'
zender van het eerste setje zover mogelijk wegleggen; (inpakken in alu folie?)
tweede setje aansluiten en çonnecten'.

Het kan werken, maar het kan ook zijn dat deze actie bij elke aan/uit actie opnieuw moet gebeuren.
Er zijn ps/2 splitters, daarmee is het misschien wel mogelijk
Er zijn voor zover ik weet geen dual-keyboard mobo's, en ik ben eigenlijk best wel benieuwd waarom jij dit wilt.......

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Even voor de duidelijkheid: het is de bedoeling dat je met 2 muizen dezelfde cursor kan bedienen en dat je met hetzelfde toetsenbord op dezelfde plaats typt? Zo ja:

2 muizen kan sowieso altijd, en twee toetsenborden moet volgens mij ook wel kunnen als ze beide met dezelfde standaard Windows driver kunnen werken. Misschien dat je dan beter 2 dezelfde draadloze toetsenborden kunt kopen.

EDIT: Voor degene die niet snappen waar dit voor gebruikt kan worden: Ik heb een vergelijkbare opstelling gezien die docenten gebruiken om te communiceren met een doof iemand. Ook is het handig als je een pc aan een TV hebt aangesloten die helemaal aan de andere kant van een redelijk grote kamer is.

EDIT2: Daarnaast ook: Waar is die Tweaker mentaliteit gebleven? We doen hier dingen simpelweg omdat we dat kunnen. :+

EDIT-C: Probleem over het hoofd gezien: Inderdaad, ze hebben een probleem met elkaars frequentie. Ze werken namelijk beide hoogstwaarschijnlijk op 2,4 Ghz. Ik zou één toetsenbord vervangen met een generieke bedraade als het kan. En anders hun subfrequentie zo ver mogelijk uit elkaar zetten. Hoeveel recievers gebruik je trouwens per toetsenbord en muis?

[ Voor 53% gewijzigd door ElektroNeko op 04-09-2011 16:38 ]

Verwijderd

Waarom verplaats je je toetsenbord en muis niet gewoon?
als ze toch draadloos zijn..?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk dat je gewoon nog een beetje moet kutten met het syncen meestal functioneren ze als een normale hid

Iperf

• xon
sorry voor het late reageren guys..

Ehmm de opstelling heeft simpelweg met radio situatie te maken..producer moet zien wat een dj doet en andersom..zo kan je iets opzoeken en/of voorlezen.

Ik begin steeds minder overtuigd te raken dat het komt door de frequentie ondankssss dit wel de meest logische lijkt te zijn. Ik denk dit omdat het wel werkte op een oudere HP machine (windows XP) maar juist problemen geeft bij de hagelnieuwe machine op windows 7. Het werkte dus

Ik heb nog zitten bedenken om twee verschillende merken te gaan proberen die op twee verschillende manieren contact maken (met twee verschillende frequenties of bluetooth)

Toch blijft mijn vraag hetzelfde en dat is of windows ermee om kan gaan als het twee verschillende " signalen" krijg. Zelfde vraag als ik 1 bedraad setje maak en 1 draadloos setje..

Ben bang dat het uitproberen wordt en even wat spullen halen die ik kan terugbrengen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Waarom niet een VNC of Teamviewer oplossing gebruiken?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xon schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:11:
sorry voor het late reageren guys..

Toch blijft mijn vraag hetzelfde en dat is of windows ermee om kan gaan als het twee verschillende " signalen" krijg. Zelfde vraag als ik 1 bedraad setje maak en 1 draadloos setje..
ja je kan meerdere toetsenborden en meerdere muizen aansluiten

Iperf

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan inderdaad gewoon meerdere toetsenborden/muizen aansluiten op een pc.

Doe dit op de zaak ook, 1 USB en 1 PS2 toetsenbord 1 van de 2 kan ook draadloos zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• muppet99
  • Laatst online: 22-11 17:10
Ik heb het ook gewoon werkend. Mijn moeder heeft namelijk een trackball en daar kan ik absoluut niet mee werken. Dus achter de pc ligt nog een muis zodat ik ook kan werken als ik op bezoek ben. Twee toetsenborden zou ook moeten kunnen lijkt mij. Op een laptop werkt het ook, namelijk wanneer ik een extern toetsenbord aansluit werken zowel mijn laptobo als mijn externe tobo.

Heb je beide toetesenborden wel afzonderlijk getest en ben je zeker van hun afzonderlijke werking?

Carpe Diem

• Tens
Ben zelf even aan het spelen geweest, en kom op het volgende uit:
Twee logitech zenders, twee logitech muizen, één logitech toetsenbord draadloos, en één toetsenbord vast win7.

Dit werkt allemaal goed samen (ook na een herstart), het lijkt erop dat Windows denkt dat er maar één setje is aangesloten. Als je numlock aan zet op één toetsenbord gaat die ook aan op de andere. Heb geen tweede draadloos toestenbord, dus verder testen gaat niet.

Aanvulling: zoals eerder gezegd een prog als teamviewer is in jouw situatie ook te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Tens op 05-09-2011 11:21 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• xon
Tens schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:14:
Ben zelf even aan het spelen geweest, en kom op het volgende uit:
Twee logitech zenders, twee logitech muizen, één logitech toetsenbord draadloos, en één toetsenbord vast win7.

Dit werkt allemaal goed samen (ook na een herstart), het lijkt erop dat Windows denkt dat er maar één setje is aangesloten. Als je numlock aan zet op één toetsenbord gaat die ook aan op de andere. Heb geen tweede draadloos toestenbord, dus verder testen gaat niet.

Aanvulling: zoals eerder gezegd een prog als teamviewer is in jouw situatie ook te gebruiken.
ahh thanks voor het testen..

ja het gekke is dat ik dus twee van die setjes heb staan en dat werkt dus nu niet. Wel twee muizen die werken maar niet twee toetsenborden tegelijk.

Murphy kan natuurlijk ook dat er gewoon 1 ontvanger defect is..kwestie van verder testen denk ik nu.

Teamviewer is geen optie omdat het om 1 pc gaat die naast elkaar staan.

DJ met 3 schermen voor zich..toetsenbord en muis voor zich moet kunnen internetten
Producer zit er tegenover met eigen scherm..moet ook kunnen zoeken en of dingen kunnen tikken op het scherm die de DJ ziet.

Twee schermen staan dus nu gewoon aangesloten op 1 pc.

• Tens
ontvangertjes zijn los te krijgen bij logitech, voor een tientje dacht ik.
je moet zelf even zoeken op de NL-site, ik werk op een engelse windows, en logitech vindt dan dat ik niet op de nl mag komen :?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoewel ik het natuurlijk niet 100% kan uitsluiten, lijkt het mij wel bijzonder onwaarschijnlijk dat het probleem zou zijn dat ze elkaar storen. Zelfs als ze op hetzelfde kanaal zitten zenden ze nog steeds maar een fractie van de tijd, en het is standaard dat ze voor zenden eerst kijken of het kanaal vrij is. Oftewel als de éne zend dan zal de andere even wachten totdat die klaar is (en dat is zo kort, daar merk je als gebruiker niks van).

Ik zou zelf denken dat het komt doordat niet netjes één toetsenbord zich aanmeldt bij één ontvanger, maar dan zou het in principe niet moeten uitmaken of je op windows 7 of op xp werkt (nou ja tenzij de drivers er anders mee overweg gaan). Dan zou het wel helpen om een compleet andere setje te kopen die niet overweg kan met de ontvangers die je nu hebt, zodat ze netjes 1 op 1 met hun juiste ontvanger werken. Maar het blijft gokken voor mij.

• Tens
Kwam dit not tegen:

Vereenvoudigen. Afwisselen. Verenigen.

De Logitech Unifying-ontvanger is een kleine draadloze ontvanger die aangesloten kan blijven op de USB-poort van uw laptop, waarmee u gemakkelijk zes compatibele draadloze muizen en toetsenborden op dezelfde ontvanger aansluit. U hoeft de ontvanger niet te ontkoppelen wanneer u onderweg bent, dus u hoeft zich ook geen zorgen te maken dat u deze kwijtraakt.

Pagina: 1