Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7]Bestanden verdwenen tijdens kopiëren

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik wou een backup maken van belangrijke (!!!) bestanden. Tijdens het kopiëren ging dit niet soepel dus heb op annuleren gedrukt (er bestond al een map met die naam - dus wou eerst even checken wat daar in stond voor ik de mappen ging samenvoegen). En nu zijn zowel op de oude als de nieuwe locatie alle bestanden spontaan verdwenen!

Wat is er gebeurd?? Ik heb niks verwijderd. Enkel gekopieert en op annuleren gedrukt. Iemand enig idee? Het gaat om foto's - dus ik moet ze echt terug hebben!! :( :(

[ Voor 13% gewijzigd door kazz1980 op 04-09-2011 12:06 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Al een keer een reboot gedaan?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ja, de bestanden zijn echt weg... via file recovery heb ik gelukkig!! wel een flink deel terug kunnen halen. Ben iets van 15 bestanden kwijt voor zover ik nu kan zien. Wel héél zonde! Maak je juist een backup om dingen veilig te stellen en juist daardoor ben je het vervolgens kwijt :| Windows 7 schijnt dit vaker te doen (volgens Google...).
Kopiëren en vervolgens annuleren is dus een risico met Windows 7...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgende keer gewoon Robocopy gebruiken dan maar? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:02:
Volgende keer gewoon Robocopy gebruiken dan maar? ;)
Bizar toch...?
Er zijn van de herstelde bestanden nog een stuk of 120 te zwaar beschadigd... Dus zomaar een kleine 150 foto's kwijt... Hijs fijn!! :( Ik heb nu even ZO"N hekel aan computers!!!! Ben juist heel erg van de back-ups en dergelijke om er zeker van te zijn dat ik nooit foto's kwijt raak... En ondanks dat alles nu dus toch ineens een heleboel verdwenen... Eeuwig zonde!! Gewoon een heel stuk vakantie weg ;( Shit! Waarom moet dat net gebeuren met foto's! En niet bij het kopiëren van een lullig word-documentje oid :(

[ Voor 8% gewijzigd door kazz1980 op 04-09-2011 13:43 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kazz1980 schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:42:
En niet bij het kopiëren van een lullig word-documentje oid :(
Offtopic, maar van een foto die weg is heb je de herinnering nog, in een Word-document zit vaak meer werk. :P

Maar het kan haast niet dat die foto's zijn verdwenen bij kopiëren, weet je zeker dat je ze niet geknipt hebt in plaats van gekopieerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:48:
[...]

Offtopic, maar van een foto die weg is heb je de herinnering nog, in een Word-document zit vaak meer werk. :P

Maar het kan haast niet dat die foto's zijn verdwenen bij kopiëren, weet je zeker dat je ze niet geknipt hebt in plaats van gekopieerd?
Herinneringen blijven... helemaal waar! Maar ik zou zonder moment van twijfel heel wat word documentjes opnieuw willen maken om deze foto's terug te krijgen .... :|

Jups. ik weet het zeker.... Bovendien het gaat om een kleine 2 GIG data... Normaal gesproken duurt kopiëren, knippen of verwijderen dan minstens minuten. Dit was van het ene op het andere moment foetsie!

Eindstand... 14 foto's helemaal verdwenen en ca. 130 foto's onherstelbaar beschadigd... ;w
Klote Windows... Hoe kan zoiets nu als bekende fout blijven bestaan??? Onbegrijpelijk. Zodra ik wat meer centen heb ga ik echt direct over op Apple!

[ Voor 36% gewijzigd door kazz1980 op 04-09-2011 19:48 ]

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Er zijn zat programma's om gewiste bestanden terug te halen: PC Inspector File Recovery en PC Inspector Smart Recovery bijvoorbeeld.

Misschien kun je die foto's nog terughalen van je digitale fotokaartje? Gebruik zo'n recovery programma om gewiste bestanden terug te halen en kijk of er nog wat bruikbaars bij zit.

Eerste stap is je harde schijf. Doe niks of zo weinig mogelijk met je computer want bij elke handeling kunnen de gewiste bestanden (de er nog staan maar uit de FAT verwijderd zijn) overgeschreven worden en dan word het moeilijk als je niet van de FBI bent ;)

Als tweede kun je dan je memory card recoveren.

Sommige beschadigde foto's laten zich nog wel openen met een oude versie van PaintShopPro, die kan je misschien nog croppen en opnieuw opslaan.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Obelink schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:36:
Er zijn zat programma's om gewiste bestanden terug te halen: PC Inspector File Recovery en PC Inspector Smart Recovery bijvoorbeeld.

Misschien kun je die foto's nog terughalen van je digitale fotokaartje? Gebruik zo'n recovery programma om gewiste bestanden terug te halen en kijk of er nog wat bruikbaars bij zit.

Eerste stap is je harde schijf. Doe niks of zo weinig mogelijk met je computer want bij elke handeling kunnen de gewiste bestanden (de er nog staan maar uit de FAT verwijderd zijn) overgeschreven worden en dan word het moeilijk als je niet van de FBI bent ;)

Als tweede kun je dan je memory card recoveren.

Sommige beschadigde foto's laten zich nog wel openen met een oude versie van PaintShopPro, die kan je misschien nog croppen en opnieuw opslaan.
thx voor de tips... de verdwenen en beschadigde bestanden zijn echter helaas overschreven met nieuwe data... dus daar valt niets meer te fixen vrees ik (heb veel beschadigde foto's wel kunne herstellen, maar dat leverder niet de oorspronkelijke foto's op, maar delen van de foto's die nog wel bewaard waren. Blijkbaar is de data door elkaar geraakt oid...). De bestanden die ik nu wel weer heb heb ik inderdaad via een recovery tool terug gehaald (Recuva.com - gratis en briljant!!! Aanrader voor een ieder die bestanden ooit kwijt mocht raken)). Op de memorycard zijn de foto's die verdwenen zijn ook overschreven... de foto's die verdwenen zijn zijn niet de foto's die als laatst genomen zijn, maar waren al eerder richting harde schijf gekopieerd en verwijderd. Dus meer dan dit gaat het niet worden... Gelukkig zijn er wel ruim 700 foto's weer terug... dus er is zeer zeker ook goed nieuws! Maar blijft vreselijk balen dat er kleine 150 foto's weg zijn... Zaten verschrikkelijk leuke plaatjes tussen ;(

[ Voor 8% gewijzigd door kazz1980 op 05-09-2011 15:12 ]

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Dat kopiëren waarbij het fout ging, was dat kopiëren op dezelfde partitie of naar een andere partitie of harde schijf?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Pagina: 1