Omdat mijn oude topic gesloten was toen ik online kwam en omdat ik nu mijn vraag wat specifieker kan stellen open ik deze topic.
De buren hebben 0 kennis van computers.
Ik heb iets meer kennis van computers.
Zo heb ik bij hun al eens een nieuwe Windows er op gezet en een harde schijf vervangen.
Ik heb zo ook al eerlijk gezegd dat ik geen expert ben, zeker op het gebied van netwerken niet,
maar dat ik zou kijken wat ik kon doen voor hun.
Daarom post ik hier. Om mijn theoretische kennis te vergroten
Ze hebben nu een modem (of router) gekregen van orange. (ik zou het een router noemen, maar wie ben ik?)
Om die zin wat eerlijker te schrijven:
-Ze hebben een blok
-Waarvan ik weet waar de kabeltjes in moeten
-Welke uitgangen waar voor zijn (ethernet, telefoon, etc.)
-Naar mijn weten heet zoon blok een router (of een modem maar in mijn wereld is dat het zelfde)
-Ook snap ik een groot deel van de router-pagina (eigen IP invoeren dan kom je daar)
-Op het blok staat het logo van orange
Nu zaten een paar tweakers al te pannikeren over hoeveel GHz
En over of ik de instelling ... moest uitschakelen.
Maar het moet gewoon basic zijn. Het liefst goedkoop.
Het zijn maar simpele gebruikers, met simpele wensen.
En eerlijk, ik weet van natuurkunde wat GHz zijn, maar i.c.m. WiFi weet ik er weinig van.
Waarom doe je dit SuperFlons? Als je er zo weinig van af weet...
Nou heel simpel: ik weet meer dan zij weten en ik ben handiger dan zij zijn.
En, ik heb de kennis van 684316 tweakers achter mij
(niet de ervaring maar je moet ergens beginnen..)
Ik heb tot nu toe het meeste gehad aan 'Koffie'
Dit is niet luiheid: wil iemand mij een link geven uit de pricewatch van een simpel AP?
Ik blijf vandaag op deze topic letten zodat ik mijn vraag nog wat kan aanpassen.
De buren hebben 0 kennis van computers.
Ik heb iets meer kennis van computers.
Zo heb ik bij hun al eens een nieuwe Windows er op gezet en een harde schijf vervangen.
Ik heb zo ook al eerlijk gezegd dat ik geen expert ben, zeker op het gebied van netwerken niet,
maar dat ik zou kijken wat ik kon doen voor hun.
Daarom post ik hier. Om mijn theoretische kennis te vergroten
Ze hebben nu een modem (of router) gekregen van orange. (ik zou het een router noemen, maar wie ben ik?)
Om die zin wat eerlijker te schrijven:
-Ze hebben een blok
-Waarvan ik weet waar de kabeltjes in moeten
-Welke uitgangen waar voor zijn (ethernet, telefoon, etc.)
-Naar mijn weten heet zoon blok een router (of een modem maar in mijn wereld is dat het zelfde)
-Ook snap ik een groot deel van de router-pagina (eigen IP invoeren dan kom je daar)
-Op het blok staat het logo van orange
Nu zaten een paar tweakers al te pannikeren over hoeveel GHz
En over of ik de instelling ... moest uitschakelen.
Maar het moet gewoon basic zijn. Het liefst goedkoop.
Het zijn maar simpele gebruikers, met simpele wensen.
En eerlijk, ik weet van natuurkunde wat GHz zijn, maar i.c.m. WiFi weet ik er weinig van.
Waarom doe je dit SuperFlons? Als je er zo weinig van af weet...
Nou heel simpel: ik weet meer dan zij weten en ik ben handiger dan zij zijn.
En, ik heb de kennis van 684316 tweakers achter mij
Ik heb tot nu toe het meeste gehad aan 'Koffie'
Oke, als ik op 'safe' speel moet ik dus een AP kopen.Wees eerlijk als je het niet je kennisgebied is, en leg ze uit dat dit net zo onbekend terrein is als voor hun. Dat weten ze
Speel op safe en koop een normaal access point, welke je aan een normale ethernet port hangt.
Haal 'm het liefst bij de computerwinkel op de hoek, zodat je daar terug kan komen voor vragen en advies en eventueel het AP nog kunt omruilen voor een ander model.
Dit is niet luiheid: wil iemand mij een link geven uit de pricewatch van een simpel AP?
Ik blijf vandaag op deze topic letten zodat ik mijn vraag nog wat kan aanpassen.
Kan een computer in elkaar zetten =3