Toon posts:

Diverse vragen over Samsung UE55D8000

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views

Verwijderd

Topicstarter
1. Opnemen met Samsung UE55D8000
Ik heb digitale TV van Ziggo en een Samsung Smart TV UE55D8000. Nu kan ik niet opnemen en gelijktijdig een ander kanaal kijken. Ik begrijp hier werkelijk niets van, want o.a. daarvoor neem je programma's op. Wat doe ik fout?

Vaak zijn er meerdere speelfilms gelijktijdig op meerdere kanalen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je alleen speelfilms opneemt als je tegelijkertijd op hetzelfde kanaal kijkt! Of alleen 's nacht en als je weg bent films opneemt?

Hoe los ik dat op?

2. Showview/PDC niet op de Samsung Smart TV
Ik kan geen Showview/pdc op de Samsung Smart tv (UE55D8000 LED-TV 55) vinden. Wel vijf minuten eerder timeropname starten of later laten eindigen. Ik vind dit niet erg praktisch. Bij zes films 6(5+10) verlies je dan al anderhalf uur. Andere gids geprobeerd en dit is hetzelfde systeem. Is er een andere oplossing?

3. Favorieten importeren
In de webbrowser van de SAMSUNG - UE55D8000 LED-TV 55 wil ik favorieten importeren. Vanuit IE geëxporteerd > bookmark.htm naar de NAS Netgear Storage 2000MS en nu krijg ik de melding onjuiste bestandsindeling.

Welke procedure moet ik volgen opdat het wel goed gaat?

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 04-09-2011 00:58 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

DataGhost

iPL dev

Als het ding maar 1 tuner heeft: niet. Vroeger was het niet anders maar toen waren je TV en videorecorder twee aparte apparaten. Ze konden beide echter maar op 1 kanaal tegelijk afgestemd zijn. Net zo bij jouw apparaat. Ik denk dat de enige optie de aanschaf van een tweede is.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Yup, dat ding heeft meer 1 tuner. Al is de term PiP erg verwarrend in deze. Oude beeldkanonnen met PiP hadden altijd 2 tuners als ik me niet vergis.

De opname functie zal gebruikt worden voor live pauzeren heb ik zo het idee.

Tijd voor een losse HD-recorder (lijkt me voordeliger dan een nieuwe TV).

Ey!! Macarena \o/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:15

FeaR

In GoT we trust

Tallboy,

Het is niet nodig om voor elk probleem, issue of vraag een apart topic te openen. Om die reden heb ik je drie topics tot één gemaakt. Eigenlijk kunnen alle kleine vragen net zo goed in \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000 , maar voor deze keer doen we het zo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:40:
1. Opnemen met Samsung UE55D8000
Vaak zijn er meerdere speelfilms gelijktijdig op meerdere kanalen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je alleen speelfilms opneemt als je tegelijkertijd op hetzelfde kanaal kijkt! Of alleen 's nacht en als je weg bent films opneemt?

Hoe los ik dat op?
Satelliet tv kijken met hd receiver/recorder (met 2 of 3 tuners) die ongecodeerd opneemt! CI+ opnames: kunnen gewist worden, niet toegelaten zijn of maar 1 keer te bekijken. Reclame kan je niet skippen. Is je harde schijf vol ga je films moeten wissen of doet het toestel dit automatisch.
2. Showview/PDC niet op de Samsung Smart TV
Ik kan geen Showview/pdc op de Samsung Smart tv (UE55D8000 LED-TV 55) vinden. Wel vijf minuten eerder timeropname starten of later laten eindigen. Ik vind dit niet erg praktisch. Bij zes films 6(5+10) verlies je dan al anderhalf uur. Andere gids geprobeerd en dit is hetzelfde systeem. Is er een andere oplossing?
Showview/PDC is van het analoge tijdperk. EPG gebruiken is de enige mogelijkheid. Aangezien de TV stations het niet nauw nemen met uitzendtijden is de 5 minuten lead in en out een niet bevredigende oplossing. Zelfs hiermee ga je soms begin of einde missen van je geliefde film/programma.

Verwijderd

Topicstarter
Tallboy,
Het is niet nodig om voor elk probleem, issue of vraag een apart topic te openen. Om die reden heb ik je drie topics tot één gemaakt. Eigenlijk kunnen alle kleine vragen net zo goed in [3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000 , maar voor deze keer doen we het zo.
Bedankt voor je antwoorden. Ik ben het niet met het bovenstaande eens. Ik heb die topic bekeken en gezien het aantal pagina's is het al ondoenlijk om een specifiek onderwerp terug te vinden. Mijn persoonlijke mening is, dat het topic meer een reclamecampagne is voor de genoemde merken en een oeverloos geklets is over bepaalde zeer technische aspecten van dergelijke toestellen. Kritische en praktische probleemoplossingen voor een iemand met een gemiddelde tv/computerkennis kom ik daar niet tegen. Dat is mijn mening.

Overigens dacht ik dat Google en andere zoekmachines zoeken op topictitels en dat mensen daar handig gebruik van kunnen maken als daar dus voor dat specifieke probleem een oplossing wordt geboden. Bij een verzameltopic is dat niet het geval en moet men alles nalezen en zoeken en bij 175 pagina's zullen niet veel mensen dit doen.

Edit:
Ik heb 2711,- euro betaald voor dit toestel en alles valt zwaar tegen.

1. Weet iemand hoe ik die favorieten kan importeren?

Ik heb extra een NAS gekocht 233,- euro. Voor het opnemen van films wil hoogstwaarschijnlijk de Smart tv deze formatteren. Dan zal die wel niet meer in het netwerk door Windows geaccepteerd worden of als
zodanig door het besturingssysteem Windows 7.

Ik kan dus nu zonder formaterring wel video's, afbeeldingen bekijken maar het wordt niet gezien als een extern USB-apparaat.

Daarom heb ik nu een Story 2TB aangesloten en deze werkt goed. Goed voor 140 films van twee uur à 7 GB. Vreemd is ook weer dat ik geen instelmogelijkheid van SP, Longplay e.d. (kwaliteit en langer opnemen).

De webbrowser functie, pijlaanwijzer en het invoeren van teksten/letters etc. is wat voor iemand die alle dagen thuiszit en niets te doen heeft, want dit gaat tergend en gebrekkig langzaam. Er zit ook geen qwerty toetsenbord bijgeleverd (wel in Amerika). Onvoorstelbaar dat dit niet het geval is voor die prijs!

Nu heb ik maar een HDMI kabel (20 mtr) en draadloos toetsenbord en muis besteld om de tv als monitor te laten functioneren. Met alle bijkomende kosten zit ik nu alweer op 364,- euro.

Ook moet ik nu extra nog een HD-recorder kopen. Belachelijk gewoon. Ik zou nooit weer een dergelijk toestel kopen. Een zeer gelikte mediacampagne en gemanipuleerde reviews door Samsumg hebben mij aangezet te kiezen voor dit toestel, maar als je dan ziet wat je er in werklijkheid mee kunt en het groot aantal problemen waar je tegen aan loopt dan is de conclusie duidelijk, nooit en nooit weer.

Weet iemand een HD-recorder met harde schijf (zo hoog mogelijk GB) en zonder dvd die dan wel goed functioneert met een Ziggo modem en FRITZ!Box router. Met PDC en Showview e.d. Gelijktijdig tv aan en ander kanaal opnemen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 14:17 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:15

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:37:
[...]Ik ben het niet met het bovenstaande eens...
Verzameltopics zitten vol met mensen die een zelfde TV hebben of eentje uit een zelfde serie. Dat is de kracht achter een verzameltopic. Maar eigenlijk wil ik hier niet te veel aandacht aan besteden. Dat jij het niet met mijn post/acties eens bent is jammer, maar niets aan te doen. Op GoT en binnen de diverse subfora hebben we een beleid dat wij moderators naleven. In dat beleid staat onder andere dat kleine problemen in de verzameltopics mogen en dat er niet voor elk probleem een eigen topic geopend hoeft te worden. Daar houdt ik me aan en heb je drie topics samengevoegd tot één. Ik had ook alles kunnen mergen met het Samsung-topic. Dus ik ben nog redelijk coulant geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een mening. Mijn mening, en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Beleid kun je op een gegeven moment afstemmen op de feedback die je krijgt en die heb ik onderbouwd gegeven.
Verzameltopics zitten vol met mensen die een zelfde TV hebben of eentje uit een zelfde serie. Dat is de kracht achter een verzameltopic.
Volgens mij een zwakte want daar zie ik mensen met een zeer hoge technische kennis die daar maar over blijven praten en waardoor praktisch problemen niet aan de orde komen. De leesbaarheid is door de grootte van topic slecht.
In dat beleid staat onder andere dat kleine problemen
Vreemd dat jij dat kleine problemen noemt. Dat is bepaald niet objectief te noemen. Het kunnen voor iemand zeer grote problemen zijn en dat zijn het voor mij. Een klein probleem los je over het algemeen zeer snel op. Maar ik nog steeds geen favorieten importeren in de webbrowser van de Smart TV!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:37:
[...]

Bedankt voor je antwoorden. Ik ben het niet met het bovenstaande eens. Ik heb die topic bekeken en gezien het aantal pagina's is het al ondoenlijk om een specifiek onderwerp terug te vinden. Mijn persoonlijke mening is, dat het topic meer een reclamecampagne is voor de genoemde merken en een oeverloos geklets is over bepaalde zeer technische aspecten van dergelijke toestellen. Kritische en praktische probleemoplossingen voor een iemand met een gemiddelde tv/computerkennis kom ik daar niet tegen. Dat is mijn mening.

Overigens dacht ik dat Google en andere zoekmachines zoeken op topictitels en dat mensen daar handig gebruik van kunnen maken als daar dus voor dat specifieke probleem een oplossing wordt geboden. Bij een verzameltopic is dat niet het geval en moet men alles nalezen en zoeken en bij 175 pagina's zullen niet veel mensen dit doen.

Edit:
Ik heb 2711,- euro betaald voor dit toestel en alles valt zwaar tegen.

1. Weet iemand hoe ik die favorieten kan importeren?

Ik heb extra een NAS gekocht 233,- euro. Voor het opnemen van films wil hoogstwaarschijnlijk de Smart tv deze formatteren. Dan zal die wel niet meer in het netwerk door Windows geaccepteerd worden of als
zodanig door het besturingssysteem Windows 7.

Ik kan dus nu zonder formaterring wel video's, afbeeldingen bekijken maar het wordt niet gezien als een extern USB-apparaat.

Daarom heb ik nu een Story 2TB aangesloten en deze werkt goed. Goed voor 140 films van twee uur à 7 GB. Vreemd is ook weer dat ik geen instelmogelijkheid van SP, Longplay e.d. (kwaliteit en langer opnemen).

De webbrowser functie, pijlaanwijzer en het invoeren van teksten/letters etc. is wat voor iemand die alle dagen thuiszit en niets te doen heeft, want dit gaat tergend en gebrekkig langzaam. Er zit ook geen qwerty toetsenbord bijgeleverd (wel in Amerika). Onvoorstelbaar dat dit niet het geval is voor die prijs!

Nu heb ik maar een HDMI kabel en draadloos toetsenbord en muis besteld om de tv als monitor te laten functioneren. Met alle bijkomende kosten zit ik nu alweer op 364,- euro.

Ook moet ik nu extra nog een HD-recorder kopen. Belachelijk gewoon. Ik zou nooit weer een dergelijk toestel kopen. Een zeer gelikte mediacampagne en gemanipuleerde reviews door Samsumg hebben mij aangezet te kiezen voor dit toestel, maar als je dan ziet wat je er in werklijkheid mee kunt en het groot aantal problemen waar je tegen aan loopt dan is de conclusie duidelijk, nooit en nooit weer.

Weet iemand een HD-recorder met harde schijf (zo hoog mogelijk GB) en zonder dvd die dan wel goed functioneert met een Ziggo moden en FRITZ!Box router. Met PDC en Showview e.d. Gelijktijdig tv aan en ander kanaal opnemen.
Het is niet meer dan logisch dat je niet drie topics aanmaakt voor drie vragen die allebei in één apart topic kunnen. Het lijkt mij trouwens veel logischer om in het verzameltopic deze vragen te stellen: daar zitten namelijk de meeste mensen die deze TV thuis hebben. Van die mensen lezen er maar misschien één of twee dit topic.

Als je rond had gekeken op de site van Samsung, of even rond had gevraagd in de winkel, dan zou je ook weten dat je bijvoorbeeld via een actie van Samsung gratis een QWERTY toetsenbord kon aanvragen of zelfs een touch remote (waarmee je dus ook dingen in kan typen).

Verder lijkt het me niets meer dan logisch dat je films die je opslaat op een harde schijf via je TV, niet op Windows kunt zetten. Zo wordt piraterij wel erg gemakkelijk, en het is dus gewoon om te voorkomen dat jij een film opneemt om deze vervolgens op internet te zetten.

En tja, er zitten geen twee tuners in. Je kan dus niet één zender opnemen en een andere tegelijkertijd bekijken. Er zijn geen moderne TV's met 2 tuners die dit kunnen.

Verder denk ik niet dat iedereen het hier erg waardeert als je alleen maar komt klagen en zeiken over dingen. Dit verkleint je kans alleen maar op een duidelijk antwoord. Soms wil ik nog wel eens bepaalde info voor mensen opzoeken als ze het zelf niet kunnen vinden, maar als ik zie hoe, tja, brutaal, je je gedraagt dan heb ik amper zin om nog een reactie te typen.

Maar goed, je hebt dus alleen maar klachten over deze TV: waarom ben je niet teruggegaan naar de winkel met dit toestel?

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 04-09-2011 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dergelijke quotes zijn overbodig en vervelend voor de lezers. Films van normale kanalen van een standaard pakket? Is dat piraterij? Als een film niet opgenomen mag worden dan moet de provider of iemand anders dit blokkeren. Dat vind ik vanzelfsprekend en niets bijzonders. Ben ik het volledig mee eens.

Het gaat er dus om, kan ik de NAS nadat het een USB apparaat voor de TV is geworden en is geformatteerd nog normaal als Windows 7 verkenner kan gebruiken, want dat kan ik nu wel!
Als je rond had gekeken op de site van Samsung, of even rond had gevraagd in de winkel, dan zou je ook weten dat je bijvoorbeeld via een actie van Samsung gratis een QWERTY toetsenbord kon aanvragen of zelfs een touch remote (waarmee je dus ook dingen in kan typen).
Blijkbaar voor jou dan toch nog een groot probleem om de link hier even te plaatsen?

Toen ik dat toestel kocht, heb ik anderhalf uur alles met de verkoper besproken en alles kon. Op de bon staat > Plaatsen > Installeren met Ziggo en media server software installeren op pc. Dit houdt in dat de klant films/foto's en muziek kan streamen naar zijn PC. 2 uur gratis

Men kon het niet eens voor elkaar krijgen de Netgear Stora MS2000 aan te sluiten en in een netwerk op te nemen.
Verder denk ik niet dat iedereen het hier erg waardeert als je alleen maar komt klagen en zeiken over dingen. Dit verkleint je kans alleen maar op een duidelijk antwoord. Soms wil ik nog wel eens bepaalde info voor mensen opzoeken als ze het zelf niet kunnen vinden, maar als ik zie hoe, tja, brutaal, je je gedraagt dan heb ik amper zin om nog een reactie te typen.
Ik heb ook liever concrete antwoorden op een vraag. Dan kan ik en ga ik aan de slag. Zoals je leest doe ik genoeg om de tekortkomingen van dit apparaat op te lossen. Mondig is wat anders dan brutaal. Mensen moeten gewoon eerlijk hun mening kunnen geven op een product. Zijn Kassa, Radar en Kieskeurig, Consumentenbond e.d. dan brutaal? Als iets niet werkt zoals het moet dan moet je alle vragen kunnen stellen die mogelijk zijn. Ik dacht dat daar fora voor waren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 14:43 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:33:
Dergelijke quotes zijn overbodig en vervelend voor de lezers. Films van normale kanalen van een standaard pakket? Is dat piraterij? Als een film niet opgenomen mag worden dan moet de provider of iemand anders dit blokkeren. Dat vind ik vanzelfsprekend en niets bijzonders. Ben ik het volledig mee eens.

Het gaat er dus om, kan ik de NAS nadat het een USB apparaat voor de TV is geworden en is geformatteerd nog normaal als Windows 7 verkenner kan gebruiken, want dat kan ik nu wel!
Er is dus geen probleem? - Maar tja, je kan het wel weer op Windows 7 gebruiken maar dan moet je 'm opnieuw formatteren. Het werkt nu gewoon zo: films die je opneemt van de TV, moeten bij de TV blijven. Als ze het mogelijk hadden gemaakt dat je het daarna direct op Windows kon aansluiten dan zou iedereen zomaar de opgenomen programma's op het internet kunnen zetten.

Zoals je zelf zegt: dan moet de provider of iemand anders het maar blokkeren. En zo blokkeren ze het: films die worden opgenomen op een harde schijf, kunnen niet van die harde schijf af en alleen door de TV gelezen worden.
[...]

Blijkbaar voor jou dan toch nog een groot probleem om de link hier even te plaatsen?
Ik zie geen rede om de precieze link voor jou op te zoeken als je toch zo minachtend richting alles bent en doet. Maar goed, voor jouw plezier: Ga naar de website van Samsung en kijk hier maar is rond naar zulke acties/promoties.
Toen ik dat toestel kocht, heb ik anderhalf uur alles met de verkoper besproken en men alles kon.
'men alles kon'. Wat bedoel je daarmee?
Op de bon staat > Plaatsen > Installeren met Ziggo en media server software installeren op pc. Dit houdt in dat de klant films/foto's en muziek kan streamen naar zijn PC. 2 uur gratis

Men kon het niet eens voor elkaar krijgen de Netgear Stora MS2000 aan te sluiten en in een netwerk op te nemen.
Waarom zou je een USB stick met foto's in je TV willen stoppen, om vervolgens deze naar je PC te streamen?

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 04-09-2011 14:41 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:33:

Dat is niet hoe we hier met elkaar omgaan. Zoek zo'n link gewoon zelf op, er zit niet voor niets een zoekfunctie rechtsboven in veel topics.
Toen ik dat toestel kocht, heb ik anderhalf uur alles met de verkoper besproken en alles kon. Op de bon staat > Plaatsen > Installeren met Ziggo en media server software installeren op pc. Dit houdt in dat de klant films/foto's en muziek kan streamen naar zijn PC. 2 uur gratis

Dan heeft de verkoper dus tegen je gelogen, gebeurt wel vaker. Vooral overal ja en amen op zeggen, want anders verkoop je zo'n tv niet. Ik heb een verkoopcursus gehad en ja, dat hoor je zo te doen (ben het er niet mee eens, maar goed, je hebt genoeg van die gewetenloze verkopers die erop rekenen dat jij niet terugkomt met een net niet helemaal werkend systeem.

Je komt erg eigenwijs over. Je wordt tweemaal op de grote Samsung-topics gewezen, met alle voordelen vandien. Je wordt op ons beleid gewezen, maar bent van mening dat jouw ideeën beter werken. Er komen hier dagelijks duizenden mensen, als die allemaal gaan doen wat zij goed vinden, wordt het een chaos. Daarom gaat dit topic op slot. Ik verzoek je op de inmiddels gelinkte topics verder te gaan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.