Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37
mede tweakers, hierbij een vraag van mijn kant.

Ik heb sinds gisteren een AsRock Z68 Extreme 4 Gen3 moederbord, met een Intel Core i5 2500K processor @4.0 Ghz, 16Gb DDR3 Corsair Vengance geheugen en een Sapphire HD6950 2Gb DDR5.

Verder heb ik nog aangesloten, 2 Samsung Spinpoint F1 1Tb schijven als data schijf en een Crucial M4 128Gb SSD als OS schijf.

Tot mijn verbazing na de installatie van de machine en het maken van 1 a 2 ghost file's verdwijnt de lan adapter zonder aanleiding uit mijn hardware inventory en is daarna niet meer terug te vinden. Wat ik al geprobeerd heb is het vinden van andere drivers voor mijn Broadcom BCM57781 netwerk adapter evenals het uitschakelen van energiebeheer voor dit apparaat. Ben op dit moment een beetje ten einde raad. Heb de machine al meermalen opnieuw geïnstalleerd, ghost images van 'werkende situatie' meermalen teruggezet, soms doet ie het dan wel en som niet.

Daarnaast heb ik nog een Intel 1Gbit PCI netwerkkaart erbij gezet, die vreemd genoeg mijn onboard lan kaart leek te onderdrukken maar zelf ook niet in apparaatbeheer verscheen, dus ik kan het probleem ook nog niet eens omzeilen, heb de indruk dat de PCI bussen ook niet werken. Heb inmiddels een ticket aagemaakt bij AsRock, maar wellicht dat iemand deze symptonen herkent of mogelijke oplossingen heeft die ik nog niet geprobeerd heb.

Alvast bedankt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 09:09
Ik heb eens een soortgelijk probleem met een Gigabyte bord gehad. Wat voor mij uiteindelijk hielp is de stekker uit de voeding trekken, pc aanzetten, minuutje, en weer opstarten. Vreemde 'fix' maar ik heb er sindsdien nooit meer last van gehad. Blijkbaar moest het mobo geheel ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Netwerkkaart kan vastlopen, dus pc starten zonder stroom, zodat de pc zich ontlaat van stroom, dan komt de netwerkkaart weer los, en hij werkt weer.

Wat doet bijv een ubuntu livecd, loopt het hier ook vast, of werkt deze ook niet.

In windows kun je normaal meerdere drivers proberen, dus de standaard windows driver of van de moederbord firma(dit zou de beste moeten zijn), probeer verschillende. Haal ook de extra kaart eruit, zodat je weet dat het werkt zonder de extra kaart.

Later de extra kaart toevoegen, probeer verschillende pci sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok, heb vanochtend een aander pci slot uitgeprobeerd en de ubuntu live cd. Beide zonder resultaat. Vervolgens de pci netwerk kaart in een andere computer gestoken, om te zien of de kaart gewoon niet kapot was. Dit was niet het geval. Heb inmiddels een RMA aangemaakt en ben in afwachting daarvan.

Wat ik gewoon zuur vindt is dat dit mijn eerste AsRock mobo is, en dan meteen weer een 'slechte' ervaring. Plus je bent gewoon een week je computer kwijt, en als it'er is dat al helemaal lastig.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Probeer eens je onboard in het bios uit te schakelen, dan met een pci-kaartje opstarten

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Op mijn GA P55 UD2 rev 1.0 mobo lijkt sinds een week de LAN adapter niet meer te werken. Mijn systeem draait al een jaar zonder problemen en ik heb de afgelopen tijd niet windows, bios of drivers geupdate. Wel is afgelopen week de stroom (utrecht) een keer uitgevallen.

Wat ik al gedaan heb:
modem/router/netwerkkabel gechecked (laptop aangesloten)
voeding is voldoende (systeem blijft werken bij extra belasting)
CMOS batterij eruit gehaald, paar minuten gewacht, weer terug gedaan
bios geflashed naar nieuwste versie
hele systeem uit elkaar gehaald en onderdeel voor onderdeel weer in elkaar gezet (=wanhoop)

Bovenstaande opties waren suggesties van andere fora en dus een stukje wanhoop. Na de hele week googlen en dingen proberen weet ik het niet meer zo goed dus ik dacht even kijken of hier mensen iets zien wat ik heb laten liggen. Thanks alvast voor ideeen/opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Onboard lan uitschakelen heb ik al gedaan, maar het pci kaartje wordt niet herkend.
Een bios en driver update gaat niet werken, er is A geen nieuwer bios, en B er zijn ook geen nieuwe drivers te vinden. Ik ga hem vanavond nog een keer gestript booten, dus alleen cpu, 1 bank geheugen, 1 harde schijf en kijken wat ie dan doet.

Het kan niet zo zijn, dat een nieuw mobo niet overweg zou kunnen met 4 reepjes geheugen, 3 harde schijven waarvan 1 ssd, een sata dvd-rw en een pci-e grafische kaart. Dat is tenminste een veronderstelling die ik mag maken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
loewie1984 schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:33:
Onboard lan uitschakelen heb ik al gedaan, maar het pci kaartje wordt niet herkend.
Een bios en driver update gaat niet werken, er is A geen nieuwer bios, en B er zijn ook geen nieuwe drivers te vinden. Ik ga hem vanavond nog een keer gestript booten, dus alleen cpu, 1 bank geheugen, 1 harde schijf en kijken wat ie dan doet.

Het kan niet zo zijn, dat een nieuw mobo niet overweg zou kunnen met 4 reepjes geheugen, 3 harde schijven waarvan 1 ssd, een sata dvd-rw en een pci-e grafische kaart. Dat is tenminste een veronderstelling die ik mag maken.
Wat je nog kunt testen: voeding (wisselen of spanningen meten), bios in de fail safe/factory default zetten, maar ik ben bang dat je een DOA hebt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1