Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP&7]Upgraden van Win XP Pro x64 naar Win 7 pro x64

Pagina: 1
Acties:

• Evertt_IA
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Hoihoi,

Ik heb een acer aspire 3810T laptop en 2 jaar geleden dacht ik dat het een goed idee was om een gestripte versie van windows xp professional 64-bit erop te zetten. Ik wilde namelijk de lichtste versie van windows erop zetten die in 64 bit was. Helaas ben ik er echter achter gekomen dat een hoop dingen niet compatible zijn met deze windows (wat ik van te voren wel wist, maar ik dacht niet dat ik daar veel last van zou hebben) dus ik zou graag willen overstappen op windows 7 64 bit.

Ik heb alleen wel al veel gebruik gemaakt van deze computer en er staat een hoop spul op dat ik niet kwijt wil en dat een hoop werk zou zijn om te backuppen en dan weer terug te zetten na de installatie.

Ik vroeg mij dus af, is het mogelijk om echt te upgraden naar windows 7 zonder dat programma's of bestanden kwijt raak. Ik weet dat dat normaal gesproken wel zou moeten kunnen, maar windows xp 64-bit is ALTIJD een apart geval. Op google kan ik niets vinden over het upgraden van windows xp 64-bit naar windows 7. En ik wil niet al te veel experimenteren voordat ik iets kwijt raak.

Ik weet ook niet meer precies hoe het proces was verlopen om mijn huidige windows te installeren, maar ik weet wel dat het een rotwerk was. Volgens mij deed de laptop heel moeilijk om van USB te booten elke keer dat dat nodig was en het niet te doen wanneer het niet nodig was (deze laptop heeft namelijk geen cd-speler).

Maar goed, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om te upgraden van xp 64-bit naar 7 zonder iets kwijt te raken? Of MOET ik per se een clean install doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Clean install zal sowieso moeten omdat er geen rechtstreeks upgrade path is van XP naar Windows 7.

[google=windows 7 upgrade paths] levert:
http://technet.microsoft....rary/dd772579(WS.10).aspx

Wellicht dat je wat met de Easy Transfer wizard kan?
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=9926
Wel even de 64bits versie pakken.

en anders USMT proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 03-09-2011 23:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Evertt_IA
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Dankjewel!