WD externe schijf doorgebrand - data reco. en garantie WD?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
beetje uitgebreide titel, maar het is als volgt.

een 2TB HDD van 5 maanden oude gekocht bij Saturn, is met inpluggen in de voeding gewoon aangegaan, ging draaien, en binnen 10 sec viel de schijf uit met een verbrande lucht tot gevolg.

Nu is de data niet van levensbelang, maar er staat ALLE ruwe en gecompile-de data op van de laatste DVD productie (DVD is al uitgebracht dus waarschijnlijk 1, 2, 3 niet meer nodig, maar toch) en laatste varianten van drukwerk.

Drukwerk is op zich wel zo weer opnieuw gemaakt, maar het zou handiger zijn als ik de data terugkreeg.

dussss...
Ik ben zelf maar gaan pielen met een youtube filmpje om te schijf uit de behuizing te krijgen (kliksysteem).
SATA PCB eraf gehaald en in een sharkoon dock geplaatst. Dock reageerde pas na een seconde of 8, maar ook direct begon de schijf weer enorm te stinken. Ik hoor de schijf verder ook niet aanslaan oid, dus alles maar weer snel eruit gehaald.

Schijf zit weer terug in zijn behuizing nu.

anyway.
zoals gezegd; nieuwe schijf: "prima" , maar liever ook de data terug.

http://support.wdc.com/recovery/index.asp?lang=en
begrijp ik nu goed uit deze link dat WD de garantie op de schijf zelf niet laat verlopen op het moment dat ik de data heb laten recoveren? Maar daaruit valt dan ook direct op te maken dat de recovery zelf niet onder een garantie van WD valt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Zoek een pcb die gelijk is aan de pcb die in de hd zit, en vervang hem.
WD zal de data niet voor je recoveren(droom maar verder)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

paQ schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:54:
Maar daaruit valt dan ook direct op te maken dat de recovery zelf niet onder een garantie van WD valt?
Data recovery valt nooit onder garantie en is ook niet de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Geen backup hebben is puur en alleen de fout en verantwoordelijkheid van de gebruiker.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• paQ
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:58:
Zoek een pcb die gelijk is aan de pcb die in de hd zit, en vervang hem.
zoals je kan lezen heb ik die er al afgehaald en 'vervangen' voor een sharkoon HDD dock
WD zal de data niet voor je recoveren(droom maar verder)
dat is de vraag niet

• paQ
gambieter schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:01:
[...]

Data recovery valt nooit onder garantie en is ook niet de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Geen backup hebben is puur en alleen de fout en verantwoordelijkheid van de gebruiker.
sja.

dit was dus de backup :+
die ik wilde terug zetten na een nieuwe schijfindeling en flinke opruiming van de interne HDD's

Verwijderd

paQ schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:01:
[...]

zoals je kan lezen heb ik die er al afgehaald en 'vervangen' voor een sharkoon HDD dock

[...]

dat is de vraag niet
Ik bedoel de pcb die in de harde schijf zit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 20:03 ]

• paQ
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:02:
[...]

Ik bedoel de pcb die in de harde schijf zit
de schijf (als losse HDD) zit met een steek PCB gekoppeld aan je aansluiting (voeding en USB)
Die heb ik gedemonteerd van de schijf, zodat ik dus een losse HDD in mijn hadden heb, en die in een shrakoon dock gestoken.
de dock wil wel, maar de schijf gaat alleen maar stinken en niet draaien

Verwijderd

De hd zelf openschroeven zonder alle meuk die er omheen(usb en voeding) zit(ok je verliest wel je garantie) en daarin de pcb identificeren en vervanging voor die pcb opzoeken

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Je moet van de harde schijf de printplaat, waar de sata aansluitingen dus aan zitten, vervangen door exact eenzelfde type, dat bedoelt lemmymet.
En een backup is bedoelt dat, wanneer je workstation defect gaat, de backup in te zetten, en niet de bedoeling om je bestanden op 1 plek te houden.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• paQ
hmmm dat wordt nog een zoekklus dan waar zo'n pcb vandaan te halen...

en ik weet wel waar een backup voor is.
de schijf is gesneuveld toen ik de backup wilde terugzetten.

ik kan alles wel oneindig in blijven dekken door een backup van de backup te maken waar ik dan een backup van maak, die ik dan weer kan...... je snapt m'n punt wel

Verwijderd

Dus je kan gewoon beter overnieuw aan de drukwerk bezig gaan en schijf bij saturn inruilen

• paQ
ja precies... dan heb ik tenminste weer een HDD voor de backups

behoorlijk balen van de data though

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Als het een USB schijf is en je hebt die opengemaakt kan het helaas mogelijk zijn dat je daardoor geen garantie meer hebt...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

paQ schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:02:
[...]

sja.

dit was dus de backup :+
die ik wilde terug zetten na een nieuwe schijfindeling en flinke opruiming van de interne HDD's
Je wist dus vantevoren dat je in een situatie zou komen waarin je backup de enige locatie van je data zou zijn? Tip voor in de toekomst: zorg voor een 2e backup om dit soort ellende te voorkomen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wildfire schreef op zondag 04 september 2011 @ 02:05:
[...]

Je wist dus vantevoren dat je in een situatie zou komen waarin je backup de enige locatie van je data zou zijn? Tip voor in de toekomst: zorg voor een 2e backup om dit soort ellende te voorkomen...
En doe dan niet 2 schijven van hetzelfde merk / type / bouwdatum....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 17:08
Data recovery is inderdaad nooit de schuld van de fabrikant, de klant moet zelf voor backup zorgen. 1 backup is dus nimmer voldoende. Zeker niet voor bedrijven.

Mocht je data zo waardevol zijn, dan verwijs ik je door naar Attingo. http://www.attingo.nl

Houd er dan wel rekening mee dan men daar je schijf ontleed, garante is dan foetsie.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 23:36

leuk_he

1. Controleer de kabel!

retain the warranty status of your drive, you should ensure that the service provider you use provides you with written verification, on its company letterhead, that it has performed data recovery or other services on your hard drive.
Met andere woorden, als jij data recovery laat doen, dan krijg jij van WD nog garantie (lees: vervangende lege schijf), als het (gecertificeerde) recovery bedrijf zeft dat het aan de ddrive heeft gezeten voor recovery.

Echter de garantie van WD gat niet verder dan de aanschafwaarde van de drive, je krijgt er dus enkel een vervangend exemplaar voor terug. Als je de kosten van een nieuwe schijf vergelijkt met kosten voor datarecover (in jouw geval geen goedkope datarecovery aangezien ze niet effe een software recovery kunt uitcoueren) dan maak je je echt niet meer druk om de kosten van van een schijf die je in de garantie krijgt.
Houd er dan wel rekening mee dan men daar je schijf ontleed, garante is dan foetsie
Nee, lees de link van de topic starter.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 04-09-2011 12:53 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1