Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13remon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-05 15:23
Hallo,

Ik wil graag bij mijn systeem alle twee de schijven encrypteren met truecrypt, alleen weet ik niet hoe dat moet, het is me geluk mijn eerste schijf te encrypteren, maar ik kan de optie voor de tweede schijf niet vinden, en er staat ook in de wizard dat dit niet kan, en ik vraag me af of er een tweede optie is.
Ik gebruik windows Vista en van truecrypt de laatste versie.
Alvast Bedankt.

@ Joseph: Ik heb Vista Premium, en op dit moment woon ik samen met 4 anderen en ik heb er geen behoefte aan dat ze in mijn computer gaan rondneuzen, en qua onthouden van wachtwoorden zit ik wel snor.
Ik heb een Intel Core 2 Quad CPU Q9550 op 2,83 GHz. De encryptie is trouwen AES (de snelste versie).

Edit: Joseph en YouKnow, beiden bedankt voor jullie hulp, het werkt nu perfect, en als ik ooit last krijg van performance verlies, heb ik altijd nog genoeg geld voor een nieuwe processor (met een beetje sparen).

[ Voor 40% gewijzigd door 13remon op 04-09-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:16
Windows Vista Ultimate? Zat daar niet BitLocker ingebouwd? Is wat simpeler voor een beginner lijkt me.

Eerst eens wat andere vragen stellen: Wat voor geheimen heb je te verbergen? Wat zou er onveilig zijn als je buiten de essentiele dingen om niets encrypt? Hoe goed ben je in het onthouden van lange, ingewikkelde(!) wachtwoorden?

Welke PC heb je? Zware encryptie op een trage processor is niet altijd even handig, omdat de snelheid van je systeem dan zwaar verlies lijd.

Edit: Zo te zien is bitlocker in Ultimate ingebouwd. Je zou hier eens kunnen kijken. Erg straight forward! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Joseph op 03-09-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Inderdaad, jouw computer trekt dat makkelijk. Dat is dus geen issue meer. 4 andere ICT'ers of gewoon nieuwschierige aagjes?

Mijn advies: maak een wachtwoord van 16 karakters. (Symbolen, letters, Hoofdletters, nummers). Vervolgens crypt je de rest. Deze tutorial is voor beginners en voor jou denk ik zeer makkelijk te volgen.

Success! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In Truecrypt -> Tools -> Volume Creation Wizard; kies voor Encrypt a non-system partition/drive.
Gebruik hetzelfde wachtwoord als voor je eigenlijke schijf.

Mount vervolgens de drive, en ga naar Favorites -> Add Mounted Volume to System Favorites. Dit zal de geencrypte drive automatisch toegankelijk maken als je je wachtwoord hebt ingetikt.

@Joseph: Performanceverlies is vaak echt minimaal. Ik zie het nadeel niet zo in van één keer je hele systeem te encrypten? Is het altijd veilig voor diefstal etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
@YouKnow: Die stappen van jou stonden al inclusief screenshots uitgelegd in de link die ik aangaf.

En voor diefstal? Je kunt ook te paranoïa worden, en mijn opinie. Maar als de computer vaak verplaatst word, bij LAN Party's, of je woont in een achterbuurt, ja, dan zou ik er ook anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ah, sorry, had die link verder niet bekeken... zonder het te bekijken deed ik de aanname dat die ging over Bitlocker, vandaar.

Het komt misschien een beetje paranoia over, maar de extra moeite die je doet is minimaal (je systeemschijf is toch al geencrypt) en het biedt wel veiligheidsvoordelen. Maar ok - de reden wáárom je al dan niet wil encrypten is natuurlijk redelijk off topic..
Pagina: 1