Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:22
Beste mensen,

Ik heb de meest simpele htpc samengesteld/aangeschaft, maar ik krijg hem niet aan de praat. Hopelijk hebben jullie tips!

Het gaat een htpc met de volgende specs:
Asus E35M1-i deluxe moederbord (AMD A50M Fusion)
Mushkin 4GB DDR3 (PC3-10666)
Samsung spinpoint F4EG
LC-Power 1320MI mITX behuizing

Ik heb het pc'tje in elkaar gezet, het lampje op het moederbord gaat branden, maar de pc gaat niet aan/geeft geen beeld. Ook de HDD hoor ik niet spinnen. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- pc aangesloten op hdmi en dvi
- gehele pc ingebouwd in een andere behuizing (waarvan ik zeker weet dat de power button etc werkt)
- gehele pc nogmaals gebouwd met een 2e exemplaar van het moederbord. Dit gaf precies dezelfde problemen. Ook dit exemplaar heb ik ingebouwd in de andere behuizing.
- pc booten met geheugen in andere slot en zonder geheugen en zonder hdd aangesloten

Bij mij raakt de creativiteit op. Heeft een van jullie tips? Of zie ik iets stoms over het hoofd? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Andere voeding geprobeerd? De hangen en opstarten troubleshooter al doorgenomen? Heb je een fan in je systeem? Zo ja, wat doet deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
Ja, bij inbouwen in andere behuizing heb ik ook een andere voeding geprobeerd. De voeding in die lc power behuizing lijkt niet defect, aangezien het lampje op het moederbord wel gaat branden. Er zit geen fan in het systeem (volledig passief gekoeld), in die andere behuizing zou ik er wel een aan kunnen sluiten. Ik denk niet dat het veel oplevert. In de andere behuizing met andere voeding ging de hdd namelijk ook niet spinnen. Boekje en cd bij moederbord doorgenomen voor troubleshooter, maar daar stond eigenlijk niets in.

[ Voor 12% gewijzigd door Norbertus op 03-09-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Om zeker te zijn, sluit je je power button wel juist aan op het moederbord?
Sluit je de juiste voedingskabels aan op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
ja, power button gewoon volgens boekje aangesloten. Ook in de andere andere behuizing (daar had in natuurlijk voorbeeld hoe het aangesloten zat). zoveel voedingskabels zijn er niet, alleen 24(?) pins atx en 12v aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
- pc aangesloten op hdmi en dvi
Check even of dat tegelijkertijd kan/mag van het moederbord

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
ik heb dvi en hdmi afgewisseld bedoel ik. Ik heb wel eens eerder gehad dat een mobo niet direct output levert via hdmi. Maar beide gaven geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Het kan natuurlijk een DOA zijn.

De BIOS al eens gereset?
Ander geheugen geprobeerd?
Gaat de FAN in je voeding wel draaien? (Als die er een heeft)

[ Voor 99% gewijzigd door killerdemon op 03-09-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Twee DOA's is onwaarschijnlijk.
Het lijkt alsof je door uitwisselen alle mogelijkheden van eventueel technische gebreken hebt getest.
MOBO handleiding erbij gehaald:
Wat kun je nog doen:
De voedingsspanningen echt meten, op de 4pins, en de 24 pins connector.
heeft de voeding voldoende capaciteit? 350W?
Het mobo heeft meerdere leds zie hoofdstuk 1.9, kijk je naar de goede led? (Als de led naast het geheugen brand; schakelaartje wat er vlakbij zit induwen tot het ledje begint te knipperen)
Nog een keer double checken: de aansluitingen op de system panel connector onder de voedingsconnector (1.7.2 punt 6)
Fan aansluiten op één van de connectoren op het mobo.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

zit je cpu er goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Norbertus schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:43:
- pc booten met geheugen in andere slot en zonder geheugen en zonder hdd aangesloten
Het kan ook zijn dat de pc niet met het geheugen kan werken / het geheugen gewoon defect is. Heb je al ander geheugen geprobeerd in die pc? Zonder geheugen doet 'ie inderdaad niets, behalve het aanzetten van de fans. Sommige moederborden geven piepjes zonder geheugen, maar volgens mij zie je dat steeds minder.
Lees je eerst even goed in voordat je zomaar wat post, een CPU is er altijd door de fabrikant al opgezet (onboard) (of vastgesoldeerd) bij bijvoorbeeld Fusion of Atom bordjes. Nu kan dit ook een keer zijn misgegaan, maar hij heeft hem ook al omgeruild voor een andere.

[ Voor 28% gewijzigd door marcop23 op 04-09-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Dubbel :(

[ Voor 93% gewijzigd door marcop23 op 04-09-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
marcop23 schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:55:
[...]

Het kan ook zijn dat de pc niet met het geheugen kan werken / het geheugen gewoon defect is. Heb je al ander geheugen geprobeerd in die pc? Zonder geheugen doet 'ie inderdaad niets, behalve het aanzetten van de fans. Sommige moederborden geven piepjes zonder geheugen, maar volgens mij zie je dat steeds minder.
Inderdaad, ik dacht ook al als ie zonder geheugen net zoveel als met doet dan zit er echt iets niet goed. :P
(Mits de frontpanel echt goed zit, en niet een van de ledjes niet met plus op de goede kant bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Ik gok even dat je geheugen er op hebt geprikt wat je al had, want Mushkin staat niet op de QVL voor geheugen; probeer eens geheugen dat op de QVL staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
tnx voor alle input mensen! Ik ga de volgende dingen proberen:

- ander geheugen. Moet ik even van een vriend lenen, heb zelf geen ddr3 liggen
- fan aansluiten
- verder verdiepen in die led bij het ram geheugen. Had wel de instructies uit het boekje gevolgd, maar leverde niets op. Misschien wel ander geheugen.

voeding kan het probleem niet zijn. Heb er twee geprobeerd, waarvan een zeker met voldoende capaciteit. Ik hou jullie op de hoogte of het lukt!
Pagina: 1