Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 10:44
edit: zie nu dat dit in verkeerde forum staat...excuses!

Vandaag viel me de Samsung EcoGreen F4EG 2TB op, voor 57 euro.
Per gig is dit de goedkoopste schijf die er is. En dan ook nog eens energie-zuinig en een higher density-schijven (3x 665gig).

Maar ik las ook ergens dat de RPM van 5400 hem een stuk trager maakt, en dat dit af te raden is als prior-drive..Dus niet om windows op te draaien.

Zijn jullie het hiermee eens?
kan je dan beter voor de Samsung Spinpoint F3 gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door dZinee op 03-09-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Als je voor snelheid gaat, is een SDD te prefereren.

Je zou dan die 2TB schijf voor opslag/non-boot kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Ja maar SSD is helaas buiten het budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ligt er aan wat je met je pc doet. De meeste HTPC's hebben enkel 5400rpm schijven vanwege het verbruik en geluid. Als je veel gamed en downloadt is een 7200rpm misschien verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Ja download veel..veel uitpakken.
Af en toe gamen.
Dit is mn setup

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 56,99
1Cooler Master Elite 310€ 27,95€ 27,95
1Intel Core i3 2100€ 90,59€ 90,59
1Corsair Builder CX430 V2€ 35,95€ 35,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 36,30€ 36,30
1Sapphire Sapphire HD 6770 FleX 1GB GDDR5€ 109,-€ 109,-
1Asrock H67M B3€ 66,64€ 66,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 423,42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan zou ik voor de F3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik draai zelf met een Ecogreen F3 1.5TB, ook 5400RPM. An sich moet het best lukken, het is best een responsief systeem. Je moet er alleen geen SSD-performance van verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 15:14
Dergelijke ecogreen-schijven, en vergelijkbaar van andere merken, zijn eigen puur bedoelt voor opslag. Lage snelheid, laag stroomvebruik etc. Ben je dus van plan ook je OS van de schijf te laten draaien, dan kan je beter voor een snellere schijf met een wat ruimere cache gaan... of uiteraard een SSD en daarnaast een ecogreen voor opslag.

Overigens hoeft 5400rpm niet perse langzamer te zijn dan 7200rpm, daar komen wel meerdere factoren bij kijken... In de praktijk is het meestal wel zo idd, alhoewel in veel gevallen de schijven elkaar niet enorm veel ontlopen en er zelfs hier en daar modellen zijn die net zo snel of soms zelfs marginaal sneller zijn. Maar dat zal absoluut niet voor ecogreens gelden, want die worden puur gemaakt op duurzaamheid dmv lagere snelheid en stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Okey..
dus concluderend.
Aangezien dit de enige schijf is, inclusief het OS, gaan voor de
Spinpoint F3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 15:14
dZinee schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:20:
Okey..
dus concluderend.
Aangezien dit de enige schijf is, inclusief het OS, gaan voor de
Spinpoint F3?
In principe, maar probeer even wat benchmarks op te zoeken... als het je echt om snelheid gaat. Want de 1GB F3 is sneller dan de 1,5GB... of vica versa... dat weet ik niet meer precies. (volgens mij is de 1,5GB F3 nl. ook een ecogreen model die op 5400rpm loopt.) Of misschien is er juist een hdd van een ander merk zoals WD die net even wat sneller is.

http://www.harddrivebenchmark.net/

Dat zeg ik overigens alleen maar omdat het je volgens mij ook vooral om snelheid gaat, want de 1TB F3 (HD103SJ) is een prima keuze en is ook wel zo ongeveer een van de snelste is zijn klasse... Check wel vooral de type nummers etc, want ik ken meer dan 1 webshop die alle F3's 7200rpm geven, maar dat klopt dus niet helemaal...

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 03-09-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

edit: zie nu dat dit in verkeerde forum staat...excuses!
Volgende keer ipv excuses graag een topicreport aanmaken om ons erop te attenderen, dan kunnen wij sneller zien dat er iets verplaatst moet worden :o

Move OH -> OM

Maar...

Ook in OM geldt dit:
Het algemeen beleid #quickstart

Geen vraag is voor GoT te simpel en we verwachten nadrukkelijk niet dat je alles van tevoren weet. Wat we wel verwachten is dat je zelf de moeite doen om je in te lezen voor je een vraag stelt, en dat je ook de moeite neemt om voor ons duidelijk te maken exact wat je allemaal gezocht hebt, wat je vond en wat dan onduidelijk is.

Hier mis ik links naar reviews en gebruikerservaringen van de schijven (die trouwens vast ook op GoT te vinden zijn). Bij gebrek aan die inzet gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.