Toon posts:

mijn.postbank.nl certificaat

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-03 17:07
Als ik naar https://mijn.postbank.nl gaat krijg ik de melding dat er iets mis is met het certificaat, het is dan al snel duidelijk wat er mis is:
mijn.postbank.nl uses an invalid security certificate.

The certificate expired on 2-9-2011 1:59. The current time is 3-9-2011 18:27.

(Error code: sec_error_expired_certificate)
Nu vraag ik mij af, zou dit onveilig zijn om toch te gebruiken? Zowiezo wil ik het niet gebruiken omdat ik dan een exception moet toevoegen, die wellicht in de toekomst dan een malfide certificaat toelaat.

Wel erg slechte zaak van de postbank zeker met het nieuws rond diginotar!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ongeldige certificaten zou ik nooit vertrouwen omdat deze gewoon niet veilig zijn. Wat zegt de Postbank zelf in deze?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, bestaat de Postbank überhaupt nog dan, dat je via mijn.postbank.nl in moet loggen?

Moet je niet gewoon naar mijn.ing.nl surfen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Ik denk ook dat je mijn.ing.nl nodig hebt en niet Postbank ;)

The devil is in the details.

Anoniem: 402156

mijn.postbank.nl redirect naar mijn.ing.nl, dus die kan je gewoon gebruiken https://mijn.ing.nl/

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 09:01
Bij mijn.ing.nl heb ik het ook onder chrome, blijkbaar kan het het certification path niet vinden (de intermediate VerSign Class 3 Extended Validation SSL SGC CA). Onder IE gaat het wel goed.

Ow wacht, ik heb op de url geklikt van de TS en had even niet door dat hij de oude naam gebruikt, inderdaad gaat mijn.ing.nl hier in beide browsers goed.

[Voor 31% gewijzigd door sewer op 03-09-2011 18:34]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Anoniem: 402156 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:31:
mijn.postbank.nl redirect naar mijn.ing.nl, dus die kan je gewoon gebruiken https://mijn.ing.nl/
Jawel, maar dat gebeurt pas nadat je het verlopen certificaat hebt geaccepteerd. En dat is eigenlijk net hetgeen dat je niet wilt doen.

• Osiris
  • Niet online
Bee.nl schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:34:
[...]

Jawel, maar dat gebeurt pas nadat je het verlopen certificaat hebt geaccepteerd. En dat is eigenlijk net hetgeen dat je niet wilt doen.
Maar het geeft wél aan dat je gewoonweg niet meer mijn.postbank.nl moet gebruiken. ;) (Er vanuit gaande dat de redirect naar mijn.ing.nl correct is, wat natuurlijk ook zo is.. ;))

Ondertussen zou geen enkele ex-Postbank-klant überhaupt meer mijn.postbank.nl moeten gebruiken lijkt me. Dat is ze ongetwijfeld door de ING verteld. Maarja, luiheid en bookmarks gok ik zo.. :)

[Voor 17% gewijzigd door Osiris op 03-09-2011 18:36]

• anandus
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:30:
Ehm, bestaat de Postbank überhaupt nog dan
Nee, de Postbank bestaat al een paar jaar niet meer (2008 of 2009 is deze 'opgeheven').

@TS: Bookmarks updaten dus :)

• Megamind
oh wow ik zag nu pas dat ik inderdaad nog mijn.postbank.nl in mijn bookmarks heb staan. Mijn.ing.nl werkt inderdaad wel gewoon. Misschien tijd om bookmarks eens te updaten :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-03 15:26

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Osiris schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:35:
[...]

Maar het geeft wél aan dat je gewoonweg niet meer mijn.postbank.nl moet gebruiken. ;) (Er vanuit gaande dat de redirect naar mijn.ing.nl correct is, wat natuurlijk ook zo is.. ;))
Maar ongetwijfeld zullen er nog bergen mensen zijn die naar mijn.postbank.nl gaan, of dit in hun bookmarks hebben staan.

Beetje domme actie imho om dan dit certificaat niet te verlengen. Als ze voorheen een melding van de redirect hadden dan kan ik het snappen, maar niemand heeft (had) een reden om mijn.postbank.nl niet meer te gebruiken, want het werkte zonder verdere notificatie prima, dus waarom moest je de url updaten?

De kosten van een certificaat + een pagina 'pas uw bookmarks aan, u moet naar mijn.ing gaa' kost ze minder dan het aantal helpdesktelefoontjes wat ze nu zullen gaan krijgen.. ondanks dat de 'overname' al een tijd geleden is.

[Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 03-09-2011 18:39]

• Osiris
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:36:
oh wow ik zag nu pas dat ik inderdaad nog mijn.postbank.nl in mijn bookmarks heb staan.
Je hebt 't zelf letterlijk op die manier in de topicstart gezet en toen ging er nog geen belletje rinkelen? 8)7
DJSmiley schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:37:
[...]

Maar ongetwijfeld zullen er nog bergen mensen zijn die naar mijn.postbank.nl gaan, of dit in hun bookmarks hebben staan.

Beetje domme actie imho om dan dit certificaat niet te verlengen. Als ze voorheen een melding van de redirect hadden dan kan ik het snappen, maar niemand heeft (had) een reden om mijn.postbank.nl niet meer te gebruiken, want het werkte zonder verdere notificatie prima, dus waarom moest je de url updaten?
Omdat 't je door de ING verteld is? (Vast wel..) En als je dan een luie domme achterlijke of wat dan ook voor flikker bent en je doet dat niet, dat je dan dit soort issues krijgt?

[Voor 53% gewijzigd door Osiris op 03-09-2011 18:38]

• Megamind
Osiris schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:37:
[...]

Je hebt 't zelf letterlijk op die manier in de topicstart gezet en toen ging er nog geen belletje rinkelen? 8)7
Nee eigenlijk niet, ik ben opgegroeid met postbank, als is de naam een tijd geleden al gewijzigd zie ik het nu pas :P

• Osiris
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:38:
[...]

Nee eigenlijk niet, ik ben opgegroeid met postbank, als is de naam een tijd geleden al gewijzigd zie ik het nu pas :P
't Huge ING-logo e.d. was je nog niet opgevallen op mijn.postbank.nl? Huh, waar is die blauwe leeuw heen? ;)

• Megamind
Osiris schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:39:
[...]

't Huge ING-logo e.d. was je nog niet opgevallen op mijn.postbank.nl? Huh, waar is die blauwe leeuw heen? ;)
offtopic:
De reclames met de blauwe leeuw staan anders nog goed in het geheugen gestampt, traumatisch kan je bijna noemen :P

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Osiris schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:35:
[...]

Ondertussen zou geen enkele ex-Postbank-klant überhaupt meer mijn.postbank.nl moeten gebruiken lijkt me. Dat is ze ongetwijfeld door de ING verteld. Maarja, luiheid en bookmarks gok ik zo.. :)
True, maar ING/Postbank doet er dan ook verstandig aan om er een 301 redirect aan te hangen. Nu blijven mensen een verouderd adres gebruiken, wat blijkbaar niet goed bijgewerkt wordt gezien de SSL foutmelding.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad mijn.ing.nl moet je tegenwoordig gebruiken. Neemt niet weg dat het slordig is het certificaat van mijn.postbank.nl niet meer te verlengen. Dat zijn de kosten toch ook niet voor zo'n bedrijf. En als ze dan dat postbank echt eruit willen bannen moeten ze die link simpelweg onbruikbaar maken zodat je hem helmaal niet meer kan gebruiken.

[Voor 6% gewijzigd door ik222 op 03-09-2011 18:44]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-03 15:26

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Megamind schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:40:
[...]

offtopic:
De reclames met de blauwe leeuw staan anders nog goed in het geheugen gestampt, traumatisch kan je bijna noemen :P
wel een lief meisje altijd O+

• Anoniem: 52038
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gelijk een tip.

haal hem uit je bookmarks en toets gewoon de regel in. bookmarks zijn makkelijker te manipuleren..

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:13

F.West98

Alweer 14 jaar hier

http://mijn.postbank.nl doorsturen naar https://mijn.ing.nl
https://mijn.postbank.nl geeft certificaatfout, tis https, na accept door naar https://mijn.ing.nl

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Megamind
Nog even een natrap :P https://mijn.postbank.nl is offline gehaald, blijkbaar lezen ze mee.

• anandus
  • Niet online
Hehehe, wat grappig. Jarenlang staat het online, komt er een topic op Tweakers en *plop* weg.

• Osiris
  • Niet online
Arme helpdesk van de postbank die nu opeens allemaal reddeloze klanten aan de telefoon krijgt :P

Netter zou natuurlijk een paar maanden een waarschuwing i.p.v. redirect zijn voordat het certificaat verliep, maargoed..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee