Toon posts:

Tv aansluiten op laptop via hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een hd-ready tv met een maximum resolutie van 1440x900. Deze wil ik via een hdmi kabel aansluiten op mijn laptop, maar wanneer ik de resolutie van mijn tv zet op 1440x900 zegt die: Geen Signaal.

Wanneer ik een hd resolutie gebruik werkt het wel zoals 1920 x 1080 werkt het wel, maar dan krijg ik een uitgerekt en lelijk beeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met volledige specs geven. Anders is het voor ons ook maar gissen. Geef daarbij ook aan wat je al gedaan hebt en hoe je instellingen eruit zien op 't moment.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:17
Staat je laptop ook op 1440x900 dan? En niet alleen je TV?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:43
Heb je windows 7? Doe eens een paar keer op 'windowstoets+P' duwen..

Niet goed gelezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Steephh op 03-09-2011 17:56 ]

_@/'

• Nielson
  • Laatst online: 15:43
Ik heb een hd-ready tv met een maximum resolutie van 1440x900.
Kijk gewoon even in de handleiding welke resoluties de tv kan verwerken op de hdmi ingang. 1440x900 kan wel de native resolutie van het scherm zijn, maar is niet echt een officiele hdmi resolutie. Probeer het anders gewoon met 720p.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv is een LG 19LS4R (hd-ready) en de beeldscherm verhouding is 16:10
Op mijn laptop staat windows 7 en heeft een 16:9 scherm

in windows heb ik meerdere beeldschermen optie op dupliceren gezet. Ook heb ik hem op uitbreiden gezet en beide beeldschermen op andere resoluties gezet.

Wat mij wel opvalt is dat ik alleen 16:9 resoluties werken op mijn tv.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nielson schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:00:
[...]
Kijk gewoon even in de handleiding welke resoluties de tv kan verwerken op de hdmi ingang. 1440x900 kan wel de native resolutie van het scherm zijn, maar is niet echt een officiele hdmi resolutie. Probeer het anders gewoon met 720p.
check zeker ook de refresh rates,

Iperf

• Nielson
  • Laatst online: 15:43
Even in de handleiding gekeken, in de PC modus zou je via DVI/HDMI 1440x900 bij 59.90Hz moeten kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen! :D

Ik heb nu strak beeld door de resolutie op 720p te zetten. Door het verschil in verhouding paste het scherm niet helemaal op de tv.

Met behulp van het nvidia controlpanel kon ik de schaal en positie van het beeld aanpassen.
Pagina: 1