Toon posts:

Duke Nukem 3D Tweaking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net weer ff Duke gespeeld, best lachen, we gaan het namelijk binnenkort met nog een paar gasten uit mijn klas spelen, en Duke3D kunnen alle PC's aan, dus vandaar...

Maar 800*600 is toch nog wel spuuglelijk, heb je niet (net zoals voor Doom) een OpenGL proggie of zo? Of andere dingetjes die het spel beter er uit laten zien/beter speelbaar maken?

Verwijderd

Volgens mij is er wel een opengl patch voor die "opvolger" van Duke3d (een of ander schietspel in het verre oosten), waarvan i kde naam kwijt ben. Maakt ook gebruik van de build engine.

Verwijderd

Shadow warrior heette dat
en het was een geniaal spel!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54
Klopt, ik heb hem eens op mijn Voodoo geprobeerd en werkt prima, probleem is alleen dat ie dus alleen met Voodoo kaarten werkt, die patch. Misschien kun je er dan weer een Glide wrapper tegenaan gooien en met wat mazzel draait ie dan.... ben benieuwd...
(maar of ie écht glide gebruikt betwijfel ik, aangezien die patch toen onder puur Dos werkte)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb je toevallig daar nog een link voor?

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

ohoh dat mag niet ;)
verder kan je in duke3d (en shadow warrior) ook nog je eigen geluiden er in zetten, dat is echt supergrappig!

Hier komt iets hips te staan

• Tekielja
  • Niet online
hoezo dat mag niet, zo'n glide patch is gewoon te downloaden.

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Niet dat alleen, het is mogelijk met die .con files alle wapens te veranderen.
Dat is pas gaaf.
Neem bv. dat ijs wapen (9 als ik het goed heb)
je hebt er niks aan.
gewoon een beetje rond prutsen in die user.con
game.con .. en ik had een super wapen :)))
bv. Een tegenstander wordt geraakt met 1 ijs pegeltje, is meteen verijst en explodeerd na 5 sec, met extra veel gibs :9

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Heb zelf nooit een 3dfx patch voor Duke3d kunnen vinden :'(

Alleen voor Shadow Warrior.
Die deed het trouwens niet helemaal lekker.
Elke keer weer de setup instellen en dan deed ie het weer.

Verwijderd

Mocht iemand die patch vinden/maken etc. Kan hij dan een linkje posten. (Volgens mij is dat volkomen legaal, aangezien het gewoon om een patch gaat) :)

• Tekielja
  • Niet online
ja, maar heeft niemand een link naar die patch?????????

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Die patch voor Duke 3D bestaat niet (wel voor Shadow Warrior)

Het kwam er op neer dat de Duke3D engine dusdanig oud was dat het om technische redenen niet mogelijk (lees: teveel werk) was om 3dfx support in te bouwen mbv een patch zoals bij Shadow Warrior...

Misschien dat een (erg) grote Duke3D fan zelf nog z'n patch heeft gemaakt?

Ik zou het in elk geval niet weten...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1