USB via RJ45 verlengen: USB valt steeds uit; stroomprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een USB verlenger aangeschaft, die m.b.v. een CAT5 e kabel kan worden verlengd tot 45 meter. Ik heb er een 20 meter lange Cat5 kabel aan gekoppeld.

Nu wil ik heb gebruiken in windows 7 64 bit; op een PC met een P5E X38 moederbord.

Als ik hem in welke USB poort dan ook aansluit op mijn PC, dan vallen de USB apparaten steeds weg. Na een paar seconden wordt ie weer gevonden. :/ Het lijkt dus op een USB stroom-probleem, maar ik heb 6 USB ingangen uitgetest.

Nu heb ik hem ook verbonden aan mijn laptopje, een NC10 ook met Windows 7. Hierop vallen de USB apparaten NIET UIT!

Wat kan er aan de hand zijn? Moet ik mijn PC USB drivers verwijderen etc? Maar dan heb ik geen toetsenbord en muis, want die zijn via USB verbonden.

Groetjes.

Afbeeldingslocatie: http://image.made-in-china.com/2f0j00tBnTpIMKYRrv/RJ45-Via-Cat5e-USB-Extender-W-RJ451-.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat het ding teveel stroom trekt (door teveel weerstand wellicht), en dan zullen de USBpoorten er inderdaad mee stoppen). Een lange kabel kan leiden tot teveel verlies. Zet er eens een powered USBhub tussen, dat wil dit soort problemen nog wel eens oplossen.
En wat voor kabel gebruik je? Een standaard UTPkabel, of een STP of FTP kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Helaas heb je maar weinig kans dat dit echt gaat werken. Deze extenders zijn erg goedkoop, maar met een reden. Ze zijn ook erg onbetrouwbaar.

Wat wil het geval: USB is een serieel protocol. Om de snelheden te halen die we van USB gewend zijn, moeten de bitjes enorm snel achter elkaar verstuurd worden. Om dit te behalen zijn de timings heel erg scherp afgesteld. Er moet binnen een x aantal ms een antwoord zijn, anders gaat het mis.

Dat is dan ook direct wat de lengte van USB kabels beperkt. Niet het verlies of storing (al kunnen die ook meespelen natuurlijk), maar vooral de timings. Een langere kabel zorgt simpelweg voor te veel vertraging.

Nu zijn er genoeg controllers die wel met grotere afstanden overweg kunnen. Dat zijn vaak de wat goedkopere controllers. Deze nemen het niet zo nauw met de timings. Het gevolg is dat ze meer foutgevoelig zijn en doorgaans een lagere snelheid bereiken, maar de kabel kan wel langer zijn.

In jouw geval zou het kunnen helpen om een hub tussen de computer en de extender te plaatsen. Indien je ze hebt, probeer zelfs een paar hubs. Misschien zit er eentje tussen die wel "laks" genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Nijn schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:06:
In jouw geval zou het kunnen helpen om een powered hub tussen de computer en de extender te plaatsen.
There.. i fixed it ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Eehm... Ik zou zeggen, lees m'n post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb al eens een extra stroomadapter gekoppeld aan de uiteinde van de USB kabel; ook dit werkte niet.

Maar ik denk persoonlijk niet dat het aan de normale UTP/USB kabel ligt, maar aan de software op mijn PC.

Via mijn laptop krijg ik gewoon wel een stabiele verbinding over de 20 meter...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SalimRMAF schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:07:
Ik heb al eens een extra stroomadapter gekoppeld aan de uiteinde van de USB kabel; ook dit werkte niet.
Hoe heb je dit dan gedaan? Je kunt niet simpelweg ergens een adapter in een USBpoort rammen. Deed je dit met een powered hub?
Maar ik denk persoonlijk niet dat het aan de normale UTP/USB kabel ligt, maar aan de software op mijn PC.
Via mijn laptop krijg ik gewoon wel een stabiele verbinding over de 20 meter...
Het kan goed zijn dat je notebook een andere controller heeft dan je desktop systeem, en je daarom verschillen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

up to 150 feet. net als adsl tot 20mbit. Dus afhankelijk van [insert variabele]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:30

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Er zit wat elektronica in die adapter die er sowieso USB1.1 van maakt, ook al gebruik je <1m UTP. Je hebt ook passive converters, die niets anders doen dan een USB plug koppelen aan een RJ45, daarmee heb ik met USB2 op 20m geen problemen gehad.

@ VVV: Daarom maak ik onderscheid tussen de passieve en actieve adapter. De passieve zet inderdaad USB op vier aders. De actieve zoals op de foto van TS heeft wel een chip en de data-aders zijn niet direct doorgelust.

[ Voor 30% gewijzigd door Nextron op 03-09-2011 19:23 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het lijkt me dat deze converters niets anders doen dan de 4 pins die van de usb-poort af komen rechtstreeks op 2 aderparen van de netwerk kabel worden doorverbonden. Ik durf bijna te wedden dat hier totaal geen elektronica inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:)

Hier een foto, met mn superoude camera gemaakt. O-)

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/1516/zoomho.jpg

Ik heb nu andere ethernetkabels gebruikt; nog steeds hetzelfde.
Ook heb ik nieuwe Intel Matrix Storage drivers geinstalleerd; nog niets.

Kan het niet te maken hebben met mijn 64 bit windows 7? Daar neigt het wel naar...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Best nette foto hoor, ze hebben in ieder geval iets actiefs er in gefrot

had je al een hele korte kabel gepakt om te kijken od ze niet stuk zijn /
euh ja dus met andere pc

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 16:28 ]