Toon posts:

Vastlopen AMD overdrive/HWmonitor en dergelijke

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms als ik AMD overdrive wil opstarten dan freezed mijn hele PC gewoon instant bij het klikken op OK.
Vervolgens krijg ik een ''kggggggggggg'' geluid uit m'n speakers en dan een hele harde piep. Het enige wat ik dan kan doen is het rebooten van m'n PC.
Vaak gebeurt dit maar soms gaat het ook gewoon goed .. :/.
Dit gebeurt ook wel bij het opstarten van HWmonitor en ook wel is bij andere meetapparatuur.
Zou het aan m'n moederbord liggen ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 16:37 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
Probeer eens je moederbord te updaten naar de meest recente firmare versie zodat je zeker weet dat eventuele bugs verholpen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik de BIOS idd wel geflashed naar de nieuwste firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net even Black Ops aan 't spelen, gratis weekend op Steam.
En in het tweede potje tijdens het laden van de map begint mijn PC opeens ''PRIIIIIIIIII'' te doen.
.. maar het liep niet vast en de PC (ik neem aan MOBO?) herhaalde z'n piep een paar keer. Nu is het weg.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me misschien toch helpen, nog ideëen?
Ik probeerde net weer AMD Overdrive op te starten --> Freeze en harde piep uit m'n speakers.
Ik heb maar gewoon in de BIOS overgeclocked nu, schijt eraan.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:43:
Kan iemand me misschien toch helpen, nog ideëen?
Ik probeerde net weer AMD Overdrive op te starten --> Freeze en harde piep uit m'n speakers.
Ik heb maar gewoon in de BIOS overgeclocked nu, schijt eraan.
Als je aan het overklokken bent heb je of de verkeerde instellingen gedaan of te ver overklokt voor je moederbord/geheugen/voeding combinatie. Als je terug gaat naar stock snelheden zou je een stabiel systeem moeten overhouden, anders moet je de FAQ Hangen en Opstartproblemen troubleshooter raadplegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin1967 op 16-09-2011 00:53 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:45:
[...]

Het lijkt er op dat jij en je pc het niet erg met elkaar eens zijn. :F
Als je wilt weten wat anderen daarvan vinden, dan zou je die "standpunten" eens kunnen toelichten. 8)

-Dus, wát wil jij wat je pc niet wilt.
-Gebruik je tools om voltages en temps te monitoren en wat geven die aan.
-Wat voor voeding gebruik je en is die voldoende bemeten??
-Heb je de stabiliteit van je pc gecheckt voor je die in overdrive ging zetten??
-etc.
- Ik wil of overclocken of soms gewoon m'n temp en stats checken in bijv. HWmonitor (zelfs zonder overclock loopt ie dus soms al stuk, lees: freeze, op HWmonitor en AMD Overdrive).
- Nee, ik gebruik verder geen tools behalve HWmonitor, CPU-z, AMD Overdrive.
- Ehm, voeding is een 500 watt Chieftec Smart-series.
- Ja, zonder de overclock loopt ie ook al soms vast op de progjes die ik net genoemd heb.

Btw:
Net even AMD Overdrive opgestart: bleef niet hangen, startte gewoon op. CPU-Z ook. Mijn HT ref. Clock staat ipv op 200 def. nu op 220. Maakt het ipv 2.80 Ghz 3.08 Ghz.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 16:13 ]

Pagina: 1