Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 23:46
Mijn nieuwe werkgever gebruikt Exchange op een alternatieve port. Mijn huidige "officiele" email app (2.3.4) weigert zo'n alternatieve port. Nu heb ik een verouderde versie geinstalleerd (2.3) en daar werkt het perfect mee.
Maar nu heeft het toestel die app toch weer automatisch weten te updaten naar 2.3.4

Hoe kan ik het voorkomen dat dat gebeurt.

Het gaat om een Desire HD met Cyanogenmod 7.1-RC1.

Heb al geprobreerd om de email.apk op readonly te zetten via de terminal, maar zonder succes.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 12:59
Als een systeem-applicatie zichzelf update dan komt de "geupdate" versie als het goed is in /data/app te staan. Daarom kan je bij systeem applicaties bij de instellingen op Verwijder Updates klikken. Dan verwijderd hij die versie, en de oude(in /system/app) gebruikt hij dan weer.

Wat je kan proberen is de oude applicatie ook in /data/app/ te zetten. Eventueel die ook op read-only zetten en ik gok dat het dan moet werken, al weet ik dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kun je de applicatie niet gewoon in de market opzoeken, en daar het vinkje 'Automatisch bijwerken toestaan' uitvinken? Daar kun je als het goed is ook geinstalleerde updates verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:38

nWn

In Geocentric Orbit

Edit: Foutje, is al laat

[ Voor 96% gewijzigd door nWn op 03-09-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nWn Music schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:31:
HTC Hero: Na het zien van al het moois hier wordt het toch wel tijd voor een scherm met een iets hogere resolutie :).

Lockscreen (niks aan veranderd, maar doe em er maar even bij voor de goede orde:
[afbeelding]

Homescreen:
[afbeelding]

Dit alles op een HTC Hero (Elelinux 2.2). Gebruikte widgets zijn Minimalistic Text en Miui Clock Widget. Achtergrond van lockscreen is standaard plaatje van de ROM, bij het homescreen albumart van het nieuwe album van Steven Wilson dat binnenkort uitkomt (reminder voor mezelf :) ).
En wat heeft dat met dit topic te maken?

edit:
Kan gebeuren :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:38

nWn

In Geocentric Orbit

Haha, excuus, verkeerde tap :), moe moe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ik heb jullie adviezen opgevolgd, maar ondanks dat ik de betreffende apk's readonly heb gezet, wordt de mail app nog steeds bijgewerkt van 2.3 naar 2.3.4 :'(

De betreffende app staat ook niet in de market. Is gewoon de stock app....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Het is al weer enige tijd geleden, maar ik kick hem nog maar eens.....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 17:22
Ik weet zo één twee drie geen methode's om dit soort automatische updates te weigeren. De permissies zullen weinig veranderen, aangezien de system updater toch wel iets su-achtigs zal zijn.

Ik zie op de market een applicatie staan voor Honeycomb waarmee toch nog een alternatieve port geselecteerd kan worden, of iets dergelijks ook zal werken op een <gingerbread-apparaat weet ik niet.

Als voolopige workaround zou ik de market even doorspitten naar alternatieve exchange apps, wellicht dat die wel custom ports ondersteunen.
Pagina: 1