Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows licentie van packard bell laptop op nieuwe hdd[win7]

Pagina: 1
Acties:

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:45
Ik heb zojuist een nieuwe harde schijf in mijn packard bell laptop geinstalleerd, met de bedoeling daar een schone install van windows op te zetten. Daarbij wou ik gebruik maken van de product key die bij deze laptop hoort. Er zit echter een 'i' in die product key, een teken dat niet geaccepteerd wordt. Na enig zoeken kwam ik erachter dat ik niet zomaar de product key die op de sticker op deze laptop staat kan gebruiken omdat er gebruik word gemaakt van een ander soort activatie methode.
Nou vraag ik me af, is er een manier om de windows licentie die bij deze laptop hoort te gebruiken op de nieuwe harde schijf?

Ik heb de oude harde schijf natuurlijk ook nog, dus als ik daar informatie af moet halen is dat ook een optie (ik las iets over 'slic', maar wist niet precies wat dat inhoud?).

Met vriendelijke groet,

gaurdian

Verwijderd

De key onderop je laptop werkt niet als je hem invoert, wel als je microsoft belt. Het alternatief is gebruik maken van een OEM dvd van windows. Die activeert automagisch.

• gaurdian
Dus maandag telefonisch activeren en het is geregeld? Thanks voor de snelle reactie btw :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of even de oude harddisk aansluiten en dit proberen. Baat het niet dan kost het alleen een paar minuten van je tijd. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Ik denk dat als je nu belt dat het ook wel goed komt. Je krijgt gewoon een computer aan de lijn en je mag vervolgens enorm veel cijfers doorgeven en invoeren :p

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik heb de oude harde schijf natuurlijk ook nog, dus als ik daar informatie af moet halen is dat ook een optie (ik las iets over 'slic', maar wist niet precies wat dat inhoud?).
Als die oude hd nog gewoon werkt kun je daar de gebruikte key en certificaat afhalen, vervolgens kun je dezelfde versie van Windows op de nieuwe hd installeren en met de backup weer activeren.

http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

• gaurdian
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:26:
Ik denk dat als je nu belt dat het ook wel goed komt. Je krijgt gewoon een computer aan de lijn en je mag vervolgens enorm veel cijfers doorgeven en invoeren :p
Omdat de activatie tool van windows niet naar de volgende stap wil gaan omdat ik een 'i' in mijn product code heb, moest ik via een omweg bij dat menuutje komen (slui.exe 4), maar dan schijnt mijn installatie id ongeldig te zijn (bedankt voor de rsi |:( ). Dus ik ga maandag nog eens bellen (dan kan een helpdeskmuts me helpen), en anders ga ik nog een keertje de schroevendraaier te voorschijn pakken. Iedereen alvast bedankt zo ver! :)

• gaurdian
Ik heb de tool van Nielson gebruikt en ik geloof dat ik weer helemaal geactiveerd ben! Bedankt voor de hulp allemaal (ik val in herhaling :P)!
Pagina: 1