Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb laatst een Netgear XAVB5001 gekocht, bestaande uit 2 powerline adapters van het type AV 500.

De ene sloot ik in de meterkast aan op een stopcontact dat aan de groepenkast zat en was aangesloten via een netwerkkabel op de router. De andere zat op een stopcontact bij de TV, aangesloten op de media-speler (AC Ryan Playon!HD). De internetdingen werkten wel, maar zo traag en met veel onderbrekingen dat het geen doen was.

Omdat ik vermoedde dat beide adapters niet op dezelfde groep zouden zitten, heb ik vandaag een nieuw stopcontact aan laten leggen in de meterkast, op dezelfde groep als het stopcontact bij de mediaspeler. Tot mijn grote spijt werkt het echter nog steeds niet goed. Misschien ietsjes beter, maar niet noemenswaardig.

Mijn vraag is nu hoe ik kan bepalen of het aan de adapters ligt, of aan ons elektriciteitsnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Had je niet eerst getest of het beter zou werken als ze op dezelfde groep zouden zitten?

Dat kun je nu alsnog doen, sluit ze eens aan op 2 andere stopcontacten in dezelfde ruimte (of waarvan je zeker weet dat ze op dezelfde groep zitten. Volgens mij is dat overigens niet per se nodig voor die dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit die in een stekkerdoos of wcd ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Defineer niet goed werken. Heb je moeite een verbinding tot stand te brengen? Valt de snelheid tegen (vrijwel geen enkele powerline kit haalt de geadverteerde snelheid, de meesten zelfs lang niet) of is er wat anders aan de hand? Doet het geheel het wel goed bij twee stopcontacten (geen stekkerdoos ertussen gebruiken) die vrij kort bij elkaar zitten op dezelfde groep?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Had je niet beter een UTP kabel kunnen laten trekken ipv het aangelegde stopcontact? Of is dat niet te doen?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
Notehoutelade schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:14:
Had je niet eerst getest of het beter zou werken als ze op dezelfde groep zouden zitten?

Dat kun je nu alsnog doen, sluit ze eens aan op 2 andere stopcontacten in dezelfde ruimte (of waarvan je zeker weet dat ze op dezelfde groep zitten. Volgens mij is dat overigens niet per se nodig voor die dingen..
Kan ik wel eens doen inderdaad. Ik dacht de de ene aan de router moest aangesloten worden, maar dat hoeft dus niet om ze te testen?

Ik kan ze toch ook allebei in een stopcontact doen op dezelfde groep en dan op beide adapters een laptop aansluiten en dan kijken of die elkaar "zien"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
fish schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:18:
zit die in een stekkerdoos of wcd ?
Eerst in een stekkerdoos, nu heb ik een wcd laten monteren in de meterkast, op dezelfde groep als het stopcontact in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:33:
Defineer niet goed werken. Heb je moeite een verbinding tot stand te brengen? Valt de snelheid tegen (vrijwel geen enkele powerline kit haalt de geadverteerde snelheid, de meesten zelfs lang niet) of is er wat anders aan de hand? Doet het geheel het wel goed bij twee stopcontacten (geen stekkerdoos ertussen gebruiken) die vrij kort bij elkaar zitten op dezelfde groep?
Niet goed werken is dat het heel lang duurt voordat een Youtube begint te spelen op m'n mediaspeler, en dan ook nog heel vaak hapert of er weer mee stopt. Ook radio-channels spelen niet vloeiend af. Foto's op Flickr duren heel lang om te laden.

Dat van die stopcontacten die vlak bij elkaar zitten op dezelfde groep zal ik binnenkort eens testen zoals ik hierboven schreef (als dat werkt op die manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
strandbal schreef op zondag 04 september 2011 @ 08:44:
Had je niet beter een UTP kabel kunnen laten trekken ipv het aangelegde stopcontact? Of is dat niet te doen?
Daar heb ik ook over gedacht maar ik zag teveel obstakels om dat netjes voor elkaar te krijgen. Maar ik ben het met je eens dat je als het even kan gewoon zo'n kabel moet trekken.
Pagina: 1