slecht beeld vhs recorder afspelen op lcd tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
hi, Mijn moeder heeft recent een Sharp lcd tv (26 INCH HD READY) aangeschaft met 2 scarts en hdmi. Ik heb alles aangesloten en heb er redelijk wat verstand van , al zeg ik het zelf!
Nu heeft ze ook digitale tv met decoder en een vhs videorecorder en dvd speler. De decoder zit op hdmi, de dvdspeler op scart 1 en vhs op scart 2.

Nu geeft zowel bij nieuw als oud vhs opgenomen materiaal, die het voorheen op de beeldbuis-tv goed deden, de weergave van vhsbanden/opnames echt waardeloos beeld met in de tijd roulerende storing over bijna heel het scherm.
Tracking helpt ook niet.
Ik heb al wel geprobeerd de vhs op scrt 1 en de dvd op scart 2 aan te slluiten. Hielp niets!

Wat ik nog niet heb geprobeerd, is de 2 scarts helemaal om te wisselen, want , na wat browsen en hulp vargen her en der, lees ik dat sommige scartkabels met minder pins aangesloten zijn, probleem kunnen geven.
Of dit bij haar zo is , weet ik niet.

Heb ook al de tv uitgangssignaal van rgb naar composiet veranderd. Helpt niks.
Overigens, de dvdspeler op de scart doet het wel goed.
Met de digitale decoder is ook niets aan de hand.
Ook met de vhs opnemen van digitaal signaal via de scart doorverbinding cvan de decoder naar vhs, geeft dezelfde storing van weergave.

Kan iemand helpen, want zo heeft mijn moeder helemaal niets aan de vhs, terwijl ze anders regelmatig wat opneemt.
Aangezien eerst de vhs antenne-ingang via de decoder was doorgelust, kreeg ik bij decoder op standby, Waardeloos beeld op de vhstuner en de analoge tvbeelden.

Dat kreeg ik niet opgelost, maar schijnt wel meer voor te komen met decoder op uit/sb.
Toen heb ik de antenne coaxkabel met een goede splitter voordat hij naar de vhs resp. decoder ging, gesplit en een kabel naar de decoder en een naar de vhs-recorder.
Dit maakt voor de weergave van de opgenomen vhs niets uit, wel is het tunerbeeld van de vhs nu een stuk beter en ook het analoge tvbeeld als de decoder op stb staat.

Nog steeds doet het probleem zich voor met beroerd weergegeven vhs opnamen of banden.
\HELP!

gr roland namens mijn moeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 09:37
Die roulerende storing waar jij het over hebt ligt echt aan die vhs speler.
Verder ziet vhs er gewoon zowiezo al niet uit en op een hd ready tv moet alles ook nog 3 opgerekt worden vanwege de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:19
Tamelijk offtopic, maar zou je met behulp van juiste interpunctie, wat hoofdletters en af en toe een witregel je verhaal wat leesbaarder kunnen maken? Dat nodigt anderen uit om je verhaal te lezen en je te adviseren.

Ontopic ben ik het eigenlijk wel met OLVG eens: de beeldkwaliteit van VHS is dermate beroerd dat het er op een moderne LCD-tv niet uit ziet. Als je daarnaast roulerende storing krijgt, vrees ik toch dat een en ander aan je videorecorder ligt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
Dank voor jullie bijdragen. Sorry voor gebrek aan hoofdletters en witregels, je hebt helemaal gelijk.

Alleen vind ik het vreemd dat deze videorecorder het PRIMA doet op een beeldbuis-tv en niet op een lcd. ik heb zelf op mijn redellijk recente lcd met nog groter beeld ook, onder andere, nog een videorecorder aangesloten, en die geeft kijkbaar beeld. Niet fraai maar kijkbaar! Weliswaar ook een kleine roulatiestroring, een om de zeg 10-15 sec een kleine beeldwiebel. alleen bij mijn moeder is het dus volledig shit, echt niet kijkbaar.
mocht het echt niet aan een scartkabel o.i.d. liggen dan zal ik haar wel adviseren naar een niet te dure dvd- of harddisk recorder om te zien,
maar eerst eens zien of "we" die vhs niet nog beter krijgen....
een kennis heeft een lcd tv en een videorecorder en heeft geen enkel probleem...

Roland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
OPGELOST. lag inderdaad aan de videorecorder. koppen ver versleten. ander apparaat deed het prima op die tv.
thnks voor suggesties.

Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik had willen voorstellen om de scart kabel eens te verwisselen. Sommigen zijn dermate belabberd afeschermd dat ze gevoelig worden voor storingen van buitenaf en ook over het beeld lopende storingen geven.

Dat diezelfde kabel bij een andere TV en dezelfde video recorder wellicht probleemloos heeft gewerkt, kan gebasseerd zijn op omstandigheden waardoor de boel in die situatie prima heeft gewerkt.

Maargoed, het is al opgelost, dus deze post heeft geen zin. :+

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat had je gedacht... VHS is ouderwets en de kwaliteit is effenaf slecht te noemen. Vroeger waren de TV's kleiner en hadden ze een kleinere resolutie, nu moet je het slechte beeld ook nog eens een hoop uitrekken waardoor het nog slechter wordt. Ik denk dan ook dat het verwisselen van de kabels niks gaat helpen...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:07
Mavamaarten schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:52:
Wat had je gedacht... VHS is ouderwets en de kwaliteit is effenaf slecht te noemen. Vroeger waren de TV's kleiner en hadden ze een kleinere resolutie, nu moet je het slechte beeld ook nog eens een hoop uitrekken waardoor het nog slechter wordt. Ik denk dan ook dat het verwisselen van de kabels niks gaat helpen...
Lezen is ook een vak natuurlijk.. TS zegt dat het al opgelost is ;)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Pagina: 1