Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb een windows 7 client in een 2003 sbs omgeving maar er zijn policies die niet doorgevoerd worden. Heeft iemand hier een idee voor.

bijvoorbeeld het startmenu is helemaal leeg. Echter als ik een zoekopdracht doe dan komt het wel als zoekresultaat naar voren dus het is niet verdwenen.

Daarnaast heb ik met een policy in het startmenu alle programma snelkoppelingen automatisch toegevoegd.

Dit werkt onder xp maar onder 7 niet meer.

Wie weet wat ik moet toevoegen in win 2003 sbs omgeving om alle policys te laten werken in windows 7.

Heb al diverse dingen geprobeerd oa met adprep maar dat heeft niet mogen baten. Wie heeft een idee. In de policys in de 2003 omgeving staat ook alleen maar toepasbaar voor 2000 en xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RSAT is your tool!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

inderdaad rsat installeren en GPMC runnen vanaf de windows 7 machine en dan de policy's instellen. Je moet ook de policy folder (policydefinitions) vanuit windows 7 in de sysvol directory kopieëren om de policy's lekker aan het werk te krijgen. Dan vind GPMC namelijk automatisch de windows 7 policies en krijg je minder gekloot om het aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan misschien aan mij liggen, maar wat is nu exact het probleem:
  • Je weet niet hoe je windows group policy's kunt gaan toekennen/beheren aan Windows 7 domainmembers in je Windows 2003 domain?
  • Policy's zijn wel toegekend, maar worden niet (juist) applied?
Ik haal uit je topicstart dat het vermoedelijk om het laatste gaat. Dan nu de vraag: wat heb je allemaal geprobeerd om het op te lossen (wat is bv. de uitkomst van "gpresult /v" op een Windows 7 machine).

Kortom, lees je topicstart nog even goed door en vul deze even aan waar noodzakelijk :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Policys zijn ingesteld.

Echter kan ik de policy folder (policydefinitions) vanuit windows 7 nergens vinden die in de in de sysvol directory gekopieerd moeten worden.

Heb al diverse malen via google gezocht maar kan niets vinden.

help a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat en hoe?

Oftewel, je hebt nog steeds niet duidelijk (genoeg) uitgelegd wat het probleem nu is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn windows 7 machine rsat geinstalleerd en GPMC gerund

Nu wil ik deze machine dus inloggen in het domein en moeten de policys worden geactiveerd. Maar dit werkt dus niet. Er veranderd niets (de programmas moeten nl in het startmenu verschijnen, of in ieder geval het tabje programmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor de laatste keer:
  • Policy's worden aan de juiste OU gelinked?
  • Gaat het om user of computersettings (wat heb je ingesteld)?
  • Wat zegt "gpresult /v" vanaf de werkplek?
  • etc.

Pagina: 1