Welke raid kaart + schijven ?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

• SupernovaBE
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 20:58
hi,

Ik zit met paar vragen, waar veel mensen mij hier wel gemakkelijk zullen met kunnen helpen :D

Prijs prestatie Raid 5/6 kaart:
Ik beschik momenteel over 6x1tb 1x2tb die vol zitten, ( prestaties zakken door de grond )

de opstelling is:
60 Gb ssd vertex3
2x1 raid 0 ( seagate ) ( server )
2x1 raid 0 ( wd black ) ( server )
2x1 wd green ( server )

2x80gb intel postvill ssd raid0
Velociraptor 300gb
2tb wd green ( game pc )

Hoogst waarschijnlijk verkoop ik grotendeels van de 1tb schijven ( behalve de 1tb black ) die steek ik in game pc als data schijven raid0 ( onbelangrijk volume )

Ik zou graag naar een raid 5/6 gaan omdat ik een relatief veilig data systeem wil hebben, Ik heb in het verleden al genoeg problemen gehad ;-)

Ik dacht aan een raid kaart met 8 poorten waar ik dan om te beginnen 4 schijven in raid 5/6 zal plaatsen.

Doel van de computer is aanstaan wanneer het nodig is ( niet 24/7 )
FTP/DC++ server op lanparty's ( Asus p5q premium 4x1gb lan 10sata, Q9550 @3.2 )
Home: dataserver, media center, gameserver online

3 belangrijke vragen:
kan ik later nog schijven toevoegen aan de raid5/6 ?
Welke raid raden jullie aan in mijn geval ?
Welke schijven prijs prestatie koop ik beste voor deze opstelling ? ( 2tb schijven )

Alvast bedankt ! :D

Verwijderd

Vraag 1 : Kan je doormiddels van Google of Bing wel vinden.
Vraag 2 : Dat ligt aan je eigen wensen en kunnen wij dus geen antwoord op geven.
Vraag 3 : Dat kan je uitvinden door middel van het lezen van reviews.

Sorry, we zijn geen helpdesk hier, maar een forum.

• SupernovaBE
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 20:58
Sorry voor de "moeilijke" vragen..

maar 1 vraag waar ik geen antwoord op vind, wat is een goede prijs kwaliteit raidcontroler ?

Reviews vind je bijna niet van dat soort controllers, en al zeker geen vergelijkingen, ofwel kijk er er serieus over.

Enja vraag1: ja dat kan.
2: zal wel een 5 of 6 worden
3 aangeraden van geen 8 schijven van het zelfde type en model te kopen om geen gelijktijdige uitval te krijgen.

Ik heb al zeer veel rond gelezen, ik zoek van ervaren mensen hier enkel nog een bevestiging..

grtz

Verwijderd

Het zijn geen "moeilijke" vragen, maar er wordt hier verwacht dat je eigen inzet toont en laten we eerlijk zijn, die is er niet. Daarnaast kan je hier op Tweakers veel reviews vinden, ook van controllers.
Vraag 3 laat me toch wel glimlachen. Zolang je de WD desktopschijven vermijd, zit je op zich wel goed. Wil je echter toch WD schijven gebruiken voor je Raidset, neem dan wel de RE versie (die vallen niet uit de set).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals KeDeShCh al aangeeft zijn het echt geen moeilijk vragen, je moet zoals gezegd je wel even een beetje in de materie gaan verdiepen, er zijn genoeg topic's over RAID en RAID controllers hier op GoT.

Wat de desktop WD hardeschijfen betreft, zoals de Green/GP series. Dat is erg RAID controller afhankelijk, zo heb ik al anderhalf jaar non-stop 8x 1TB WD Green's in een Windows 2008 swerver draaien op een RAIDcore BC4852 controller. Daarnast nog 2x 500GB WD Green's in een DLink NAS, die ook bijna een up-time van een jaar heeft, maar de RE edities zijn zeker op hardware RAID controllers (dus geen software of hardware assist, zoals mijn BC4852 controller, oplossing) veel beter te gebruiken.

Verder kun jij je vragen echt wel beantwoorden met de informatie die je in het forum terug kunt vinden. Een voordeel van het inlzen op de materie is ook, dat je uiteindelijk weet waar je meebezig bent en dit terleurstellingen kan voorkomen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.