hi,
Ik zit met paar vragen, waar veel mensen mij hier wel gemakkelijk zullen met kunnen helpen
Prijs prestatie Raid 5/6 kaart:
Ik beschik momenteel over 6x1tb 1x2tb die vol zitten, ( prestaties zakken door de grond )
de opstelling is:
60 Gb ssd vertex3
2x1 raid 0 ( seagate ) ( server )
2x1 raid 0 ( wd black ) ( server )
2x1 wd green ( server )
2x80gb intel postvill ssd raid0
Velociraptor 300gb
2tb wd green ( game pc )
Hoogst waarschijnlijk verkoop ik grotendeels van de 1tb schijven ( behalve de 1tb black ) die steek ik in game pc als data schijven raid0 ( onbelangrijk volume )
Ik zou graag naar een raid 5/6 gaan omdat ik een relatief veilig data systeem wil hebben, Ik heb in het verleden al genoeg problemen gehad ;-)
Ik dacht aan een raid kaart met 8 poorten waar ik dan om te beginnen 4 schijven in raid 5/6 zal plaatsen.
Doel van de computer is aanstaan wanneer het nodig is ( niet 24/7 )
FTP/DC++ server op lanparty's ( Asus p5q premium 4x1gb lan 10sata, Q9550 @3.2 )
Home: dataserver, media center, gameserver online
3 belangrijke vragen:
kan ik later nog schijven toevoegen aan de raid5/6 ?
Welke raid raden jullie aan in mijn geval ?
Welke schijven prijs prestatie koop ik beste voor deze opstelling ? ( 2tb schijven )
Alvast bedankt !
Ik zit met paar vragen, waar veel mensen mij hier wel gemakkelijk zullen met kunnen helpen
Prijs prestatie Raid 5/6 kaart:
Ik beschik momenteel over 6x1tb 1x2tb die vol zitten, ( prestaties zakken door de grond )
de opstelling is:
60 Gb ssd vertex3
2x1 raid 0 ( seagate ) ( server )
2x1 raid 0 ( wd black ) ( server )
2x1 wd green ( server )
2x80gb intel postvill ssd raid0
Velociraptor 300gb
2tb wd green ( game pc )
Hoogst waarschijnlijk verkoop ik grotendeels van de 1tb schijven ( behalve de 1tb black ) die steek ik in game pc als data schijven raid0 ( onbelangrijk volume )
Ik zou graag naar een raid 5/6 gaan omdat ik een relatief veilig data systeem wil hebben, Ik heb in het verleden al genoeg problemen gehad ;-)
Ik dacht aan een raid kaart met 8 poorten waar ik dan om te beginnen 4 schijven in raid 5/6 zal plaatsen.
Doel van de computer is aanstaan wanneer het nodig is ( niet 24/7 )
FTP/DC++ server op lanparty's ( Asus p5q premium 4x1gb lan 10sata, Q9550 @3.2 )
Home: dataserver, media center, gameserver online
3 belangrijke vragen:
kan ik later nog schijven toevoegen aan de raid5/6 ?
Welke raid raden jullie aan in mijn geval ?
Welke schijven prijs prestatie koop ik beste voor deze opstelling ? ( 2tb schijven )
Alvast bedankt !