De verzameling harde schijven: nuttig gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Zoals vele Tweakers heb ik na verloop van tijd al een aardige collectie harde schijven aangelegd.
Even een korte inventaris:

[ Voor 84% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:06 ]

.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bouw een NAS met unRAID:
http://lime-technology.com/technology

Daarmee kun je verschillende harde schijven zo combineren.

edit: als je wel een firewire of eSATA kabel zou kunnen neerleggen, waarom dan geen netwerk kabel? Kan ook gewoon 1 op 1 van PC naar NAS hoor. Met mede posters, een NAS is de enige reele optie.

[ Voor 44% gewijzigd door wagenveld op 03-09-2011 15:12 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je kan niet een USB of FireWire chassis met ondersteuning voor 9 schijven krijgen. Misschien dat je het op maat kan laten maken, maar dan ben je meer geld en tijd kwijt dan dat je gewoon een NAS koopt of bouwt. Je kan gewoon een simepele NAS maken met 10x SATA, daar gooi je dan een willekeurig OS op en dan kan je overal bij. Dat gaat dan via een netwerkverbinding.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen UTP kabels? Wel een Wifi router?
Knoop dan je eventueel zelfgebouwde NAS met 1 UTP kabeltje aan je wifi router en benader je data draadloos (muziek streamen naar je smartphone of angesloten mediaspeler, whatever)

http://www.addonics.com/products/raid_system/st_series.asp

Storage tower bouwen en aansluiten met SATA of eSATA..

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ja wel een wifi router. Ik zou gewoon een grote doos willen met SATA aansluitingen en daar dan al mijn harde schijven inplempen, nu heb ik gewoon 6,7 externe behuizingen op mijn bureau staan met elk een stekkerblok etc.

.

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook beluiten dat je niet alle films/series hoeft te bewaren :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of gewoon zo af en toe wat weggooien...

Koop 1 2Tb schijf en alles kleiner dan die 640 kan weg.

* Gomez12 wordt altijd gek van verschillende schijven. Dan heeft alles precies niet genoeg relaxte vrije ruimte is mijn ervaring. Dan heb ik al mijn virtual machines op 1 schijf staan past de nieuwe vm daar niet meer bij waardoor ik weer moet gaan schuiven etc.

Verwijderd

Gomez12 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:18:
Of gewoon zo af en toe wat weggooien...

Koop 1 2Tb schijf en alles kleiner dan die 640 kan weg.

* Gomez12 wordt altijd gek van verschillende schijven. Dan heeft alles precies niet genoeg relaxte vrije ruimte is mijn ervaring. Dan heb ik al mijn virtual machines op 1 schijf staan past de nieuwe vm daar niet meer bij waardoor ik weer moet gaan schuiven etc.
Verkoop kleiner dan 1TB allemaal voor een 10tje/5 euro en koop dan een 2TB exemplaar :). Weggooien van verder goede schijven lijkt me wat zonde. Je kunt natuurlijk gewoon je eigen NAS bouwen, daar is hier wel ergens een uitgebreid topic over ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 15:44 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Port multiplier
Dan kun je op diverse manieren, naar je pc verbinden, dus usb of esata.
Zoek maar met google.
Pagina: 1