Router met dnsmasq

Pagina: 1
Acties:

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:29
Ik ben op zoek naar een 802.11n router en wat repeaters (of routers die ingesteld kunnen worden als wireless repeater) en zou graag advies willen welke routers goed bij mijn eisen aansluiten.

De routers gaan alleen gebruikt worden voor een afgesloten netwerk, veelal op race circuits. Het bereik moet goed zijn, maar gezien de open lucht is dit ook op 802.11g niet echt een probleem gebleken. Echter, deze linksysjes begeven het langzaamaan. Een onmisbare feature is zelf de DNS uit kunnen hangen. Ik wil namelijk alle dns requests resolven naar een vast ip. Zo zorgen wij dat wireless clients bij onze applicatie uitkomen.

Thuis heb ik een E4200. Sinds kort draait ook DD-WRT hierop dus de opties die ik zoek zijn beschikbaar. Dit lijkt mij dan ook een voor de hand liggende keuze, maar ik ben benieuwd of er betere alternatieven voor mij zijn. DD-WRT hierop is nog niet geheel stable meen ik, en een router die stock al de gewenste functionaliteit heeft zou ook erg fijn zijn, maar is geen must. Any comments?

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22

Chris_NL

Miauw

OpenWRT kan het ook, maar onstabiel zou ik het niet noemen:

Er zijn mensen die met OpenWRT een uptime van ongeveer 2 jaar hebben nadat ze het eenmaal hebben draaien :) Zie bijvoorbeeld dit (kleine) post-je-uptime topic. Er zijn echter veel mensen die gewoon de software up-to-date willen hebben, en bij een update ontkom je niet aan een reboot :)

• zzattack
Stabiliteit is niet zo belangrijk, ze staan hooguit een volle dag aan.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik heb geen aandelen van TP-Link, maar DD-WRT werkt prima op de TP-Link WR1043ND en gekeken naar prijs/kwaliteit zijn dat prima routertjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Petervanakelyen op 03-09-2011 15:48 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-02 21:01

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Agree met Peter, heb hier de zelfde combi draaien. Is zeer stabiel te noemen, uptime van 63 dagen. (Heb er toen DD-Wrt op gezet)

• zzattack
Bedankt, dat wordt hem.

• zzattack
Heb ze inmiddels geinstalleerd en ben zeer tevreden. Buiten, over 4 routers en >500m afstand is de communicatie nog betrouwbaar en haal ik pings van ~16ms. Voor onze applicatie is deze setup dus vooralsnog prima inzetbaar.
Pagina: 1