Ik heb een vraag over compatibiliteit van enkele onderdelen. Ik verwacht geen problemen, maar ik weet nooit goed of alles optimaal bij elkaar past/presteert.
Ik ga een nieuw systeem bouwen voor mijn ouders, die geen hoge eisen stellen aan een PC. Ik heb zelf een degelijk systeem, dat mogelijk aan een upgrade toe is voor mijn persoonlijk gebruik.
Dus wilde ik mijn systeem aan hun geven, en het mijne upgraden. Dit zijn de specs:
Systeem ouders (mijn oud systeem):
Moederbord: Asus P5KPL/1600 Socket 775
Processor: Intel Core2 Q6600 2,4 ghz
Geheugen: Kingston 2048mb DDR2 800mhz - 2 keer
Daarbij nog een 1TB HDD van samsung. DVD-rom wordt hergebruikt.
Systeem zelf (nieuw, uit de BBG):
Mobo: AsRock 970 extreme
CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
RAM: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
Hergebruiken op dit systeem:
GPU: Asus EAH6850
en twee HDD's van 1TB/stuk van WD.
Mobo's / CPU's en RAM passen bij elkaar uiteraard, maar de vraag is eigenlijk of de pc voor m'n ouders wel of geen grafische kaart nodig heeft. Hij zal niet voor games gebruikt worden, enkel voor office, internet e.d., maar ik weet niet of mijn mobo over een ingebouwde GPU beschikt die eenvoudige taken aankan, of niet. Er zit wel een VGA-aansluiting op het mobo zie ik.
Ik ga er van uit dat mijn nieuwe systeem goed zal werken, dus met mijn huidige GPU op het AsRock mobo (beide Asus, dus zou moeten kunnen toch? dat ze zich niet bijten)
Alvast bedankt!
Ik ga een nieuw systeem bouwen voor mijn ouders, die geen hoge eisen stellen aan een PC. Ik heb zelf een degelijk systeem, dat mogelijk aan een upgrade toe is voor mijn persoonlijk gebruik.
Dus wilde ik mijn systeem aan hun geven, en het mijne upgraden. Dit zijn de specs:
Systeem ouders (mijn oud systeem):
Moederbord: Asus P5KPL/1600 Socket 775
Processor: Intel Core2 Q6600 2,4 ghz
Geheugen: Kingston 2048mb DDR2 800mhz - 2 keer
Daarbij nog een 1TB HDD van samsung. DVD-rom wordt hergebruikt.
Systeem zelf (nieuw, uit de BBG):
Mobo: AsRock 970 extreme
CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
RAM: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
Hergebruiken op dit systeem:
GPU: Asus EAH6850
en twee HDD's van 1TB/stuk van WD.
Mobo's / CPU's en RAM passen bij elkaar uiteraard, maar de vraag is eigenlijk of de pc voor m'n ouders wel of geen grafische kaart nodig heeft. Hij zal niet voor games gebruikt worden, enkel voor office, internet e.d., maar ik weet niet of mijn mobo over een ingebouwde GPU beschikt die eenvoudige taken aankan, of niet. Er zit wel een VGA-aansluiting op het mobo zie ik.
Ik ga er van uit dat mijn nieuwe systeem goed zal werken, dus met mijn huidige GPU op het AsRock mobo (beide Asus, dus zou moeten kunnen toch? dat ze zich niet bijten)
Alvast bedankt!
Sjeng aon de geng!!!