Syncen bestanden tussen MacBookPro en iMac (lokaal)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 09:09
Ik ben de laatste dagen opzoek geweest naar een elegante manier om bestanden te syncen tussen mijn MBP en mijn iMac. Ik gebruik de MBP vooral op de universiteit maar als ik thuiskom werk ik liever verder op mijn iMac. Ik ben dus op zoek naar een manier om bestanden tussen deze twee machines te synchroniseren, zowel van mijn MBP naar mijn iMac als andersom, zodat ik op beide machines altijd de meest up-to-date versie heb van mijn bestanden. De sync hoeft niet per se via de cloud te lopen, omdat ik mijn MBP eigenlijk altijd toch wel bij me. Ik heb nog niks elegants kunnen vinden wat ervoor zorgt dat mijn MBP automatisch synchroniseert als mijn MBP op het thuisnetwerk aangemeld wordt. Hebben jullie suggesties wat betreft software dat dit doel kan bereiken? Het liefst wil ik dit lokaal doen omdat ik ook graag mijn iTunes library te synchroniseren en dit neemt nogal veel ruimte en bandbreedte in beslag volgens mij

[ Voor 9% gewijzigd door maxietheboss op 03-09-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 12:16
Ik had een tijd geleden precies hetzelfde dilemma, toen hebben mensen me op dropbox gewezen. Met dropbox werk je, zoals jij ook al zei, in de cloud.

Om niet altijd via de browser bestanden te hoeven uploaden en downloaden heeft dropbox ook applicaties voor windows en mac. Deze fungeren als een standaard map: wanneer je hier iets in sleept of opslaat, synced hij het met de cloud en is de map ook te benaderen op je iMac thuis:)

Edit:

Ik zie dat je ook een vraag over itunes hebt toegevoegd, hier heb ik niet zo snel een antwoord op. Wellicht dat andere mensen hier iets op weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Appletje op 03-09-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56

Lulukai

God's gift to women

Verschillende nadelen aan Dropbox: je geeft je data aan een externe partij onder de Amerikaanse wetgeving + het is niet geschikt als je 100GB documenten hebt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Laatst online: 14-10 03:03
Wat er in mij opkomt is dat je je MBP in Target mode kunt zetten (T ingedrukt houden tijdens de boot) en deze vervolgens via FireWire (of ThunderBolt) met je iMac verbind. Op die manier verschijnt de HD van je MBP als een harde schijf op je iMac. Je kan dan de iTunes bibliotheek van de MBP gebruiken (alt indrukken bij het starten van iTunes), of gewoonweg de mappen lokaal laten synchroniseren. Heb wel geen idee welke applicatie dat kan doen.

Maar dit verloopt dus niet over het netwerk.
Anders lijkt een NAS me ook nog een goede oplossing en kan je daarop al je bestanden opslaan, en op dezelfde manier je MBP mappen laten 'syncen'.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Zo'n NAS klinkt best interessant aangezien ik daar ook mn timemachines op zou kunnen zetten. Kunnen de meeste NAS apparaten overweg met het up-to-date houden van 2 machines die bijvoorbeeld een map als het ware delen. Ik heb me zelf nog nooit echt verdiept in NAS apparatuur dus dit is zeker iets om de komende tijd eventjes naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Laatst online: 14-10 03:03
maxietheboss schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:09:
Zo'n NAS klinkt best interessant aangezien ik daar ook mn timemachines op zou kunnen zetten. Kunnen de meeste NAS apparaten overweg met het up-to-date houden van 2 machines die bijvoorbeeld een map als het ware delen. Ik heb me zelf nog nooit echt verdiept in NAS apparatuur dus dit is zeker iets om de komende tijd eventjes naar te kijken.
Ben niet zeker of er ondertussen al een fix is, maar bij de launch van Lion waren er klachten dat TM niet meer werkte op een NAS.
Ik heb zelf ook geen ervaring met een NAS, maar het is allesinds mogelijk om bij bepaalde modellen een linux distro of andere mods toe te passen.
Of je kan een NAS maken met een Atom moedermord of iets vergelijkbaars en daar FreeNAS op installeren, daar zullen vast wel vele plugins voor bestaan.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Ik denk dat dropbox tot nu toe toch de meest voordelige optie is. Ik heb nog niet echt iets kunnen vinden dat als Dropbox werkt maar dan lokaal draait, bijvoorbeeld op een thuisserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:40
Voor schoolbestanden e.d. is dropbox ideaal, 2GB (gratis, meer moet je voor betalen) is daarvoor ook wel voldoende.

Muziek kan toch ook via iCloud?

[ Voor 14% gewijzigd door NomoDigger op 03-09-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 08:28
Dropbox werkt goed inderdaad en: Kan ook via LAN syncen. Als je in hetzelfde netwerk ziet kunnen bestanden gewoon lokaal overgezet worden. Werkt ideaal als je bijvoorbeeld over gaat van je oude naar je nieuwe laptop. Gewoon beide inloggen met hetzelfde account en het proces start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56

Lulukai

God's gift to women

maxietheboss schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:04:
Ik denk dat dropbox tot nu toe toch de meest voordelige optie is. Ik heb nog niet echt iets kunnen vinden dat als Dropbox werkt maar dan lokaal draait, bijvoorbeeld op een thuisserver.
Dropbox is inderdaad een goede oplossing, als je het nu nog op een thuisserver zou kunnen draaien is het perfect.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Daar is een Qpkg voor.

Wel een QNap NASje kopen dan ;)

Dropbox werkt top.
Zou niet teveel twijfelen.

*snip* geen referal-urls. Zie ook het algemeen beleid.

[ Voor 34% gewijzigd door Daedalus op 03-09-2011 23:00 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 22:01
bn326160 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:11:
[...]

Ben niet zeker of er ondertussen al een fix is, maar bij de launch van Lion waren er klachten dat TM niet meer werkte op een NAS.
Netgear heeft in elk geval een update uitgebracht daarvoor. TM met Lion en Netgear ultra 2 draaien hier helemaal naar wens.
Pagina: 1