Nieuwe gaming headset: stereo of surround?

Pagina: 1
Acties:

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 21:38
Eerst en vooral zou ik graag uitsluitsel krijgen over hoe men dit preices aansluit. Gaat dit op één audio en één mick input (beide front - asrock p67 pro3 met realtek HD audio) of ga ik de aanslutingen achteraan moeten gebruiken?

Moet normaal wel lukken zeker? Just to be sure :)

Ik ga dit voornamelijk voor FPS-games gebruiken, ik denk dus dat het zeer handig kan zijn om meer 'situational awareness' te hebben op deze manier.
Iemand ervaringen hier mee?

Budget is ongeveer €50 max.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als ik je een tip mag geven, Creative Fatal1ty Professional series MK II. Klinkt werkelijk subliem in games, je hoort echt goed waar de enemies zijn, ... Ook voor muziek is hij heel geschikt, al moet je daar wel de bass een klein beetje lager zetten. Van speciale surround headsets ben ik nooit fan geweest. Je betaalt er meer voor, en ik betwijfel of dat echt nut heeft. De headset die ik noemde heeft 1 hoofdtelefoon- en 1 microfoonaansluiting.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Ibood heeft een mooie aanbieding nu ;)

• Baats
Ossi schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:47:
Ibood heeft een mooie aanbieding nu ;)
Vandaar mijn interesse. Maar deze review zat toch wat tegen:

http://www.overclockersclub.com/reviews/corsair_hs1a/

Die Creative is wat te duur, maar wat denken jullie van de "Creative Fatality HS-800 Gaming Headset".
Wel ook stereo.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Te duur ?! Ik heb mijne gekocht voor €39 bij media markt...

Android developer & dürüm-liefhebber

• Baats
Mavamaarten schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:52:
Te duur ?! Ik heb mijne gekocht voor €39 bij media markt...
Ik vind hem inderdaad nu wel terug voor die prijs.
Die is wel beter dan diegene die ik eerst heb gepost zeker? (Creative Fatality HS-800 Gaming Headset)

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Houd er wel rekening mee dat die fatality geen surround heeft. Dat is gewoon een stukje software waardoor het wat ruimtelijker klinkt.. Als je een echte surround headset wil ben je wel wat meer kwijt dat 50 euri, maar als je bijvoorbeeld veel shooters speelt is dat het denk ik wel waard. Je zou eens bij razer kunnen kijken, die hebben wel echte surround headsets, en ook een paar mooie stereo headsets.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

intuliegend schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:34:
Houd er wel rekening mee dat die fatality geen surround heeft. Dat is gewoon een stukje software waardoor het wat ruimtelijker klinkt.. Als je een echte surround headset wil ben je wel wat meer kwijt dat 50 euri, maar als je bijvoorbeeld veel shooters speelt is dat het denk ik wel waard. Je zou eens bij razer kunnen kijken, die hebben wel echte surround headsets, en ook een paar mooie stereo headsets.
Je hebt voor shooters geen surround nodig. Liever een goede stereo headset dan een brakke surround headset (ja ik durf te stellen dat er geen goede surround headsets zijn).

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb zelf goede ervaringen met de medusa 5.1 headset waarbij de surround wel lijkt te werken :)

http://nl.hardware.info/r...w-speed-link-medusa-nx-51

[ Voor 33% gewijzigd door Zeropaid op 05-09-2011 20:33 ]

Verwijderd

Hier een Roccat kave gebruiker. Super geluid middels een aantal speakers in de oorschelp en dus niet software matige 5.1. Ik kan hem je van harte aanraden.
Pagina: 1