Hallo,
Ik ben verder gekomen met LTSP systeem met server en thinclient.
Alleen ik heb wel een stabiliteitprobleem met thinclient.
De OS is Ubuntu 9.10 zodat thinclient (VOX-104-TS) met Vortex86 166 MHz wel op draait. Dat is reden waarom ik niet hoger ga. De CPU is soort halve i586 cpu, een SiS550.
Geheugen is 128 MB, wat goed genoeg is. Video staat op 8 MB shared.
Ik heb alles goedwerkend ingesteld en touchscreen werkt zoals het moet.
Maar zodra ik wat probeer in Firefox 3.5 loopt het na korte tijd al vast als ik touchscreen gebruik. De script is een nummerieke keyboard simulatie.
Er is tip gegeven om betere te kunnen stabiliseren met een swap bestand via NBD_SWAP=True.
Er staat verder in lts.conf:
XSERVER=vesa
X_COLOR_DEPTH=16
X_MODE_0=800x600
X_VIDEO_RAM=8192
SCREEN_02=shell
SCREEN_07=ldm
LDM_DIRECTX=True
LOCALDEV=True
SOUND=False
De thinclient boot zonder problemen op en desktop verschijnt na verloop van een tijd.
Alleen als ik lang mee wil doen met Firefox, dat gaat niet. Dan bevriest de scherm al en er is dan geen beweging in. Ook niet naar shell venster.
Daarom zijn de tips welkom om zoveel mogelijk te stabiliseren en dat het dus niet snel bevriest/vastloopt.
Ik heb dus wat hulp nodig om stappen verder te kunnen nemen. Ik wil graag 'm goed afstemmen, anders kan ik niet nuttig mee gebruiken.
Heb je vragen op paar punten in LTSP config, stel ze maar.
Ik ben verder gekomen met LTSP systeem met server en thinclient.
Alleen ik heb wel een stabiliteitprobleem met thinclient.
De OS is Ubuntu 9.10 zodat thinclient (VOX-104-TS) met Vortex86 166 MHz wel op draait. Dat is reden waarom ik niet hoger ga. De CPU is soort halve i586 cpu, een SiS550.
Geheugen is 128 MB, wat goed genoeg is. Video staat op 8 MB shared.
Ik heb alles goedwerkend ingesteld en touchscreen werkt zoals het moet.
Maar zodra ik wat probeer in Firefox 3.5 loopt het na korte tijd al vast als ik touchscreen gebruik. De script is een nummerieke keyboard simulatie.
Er is tip gegeven om betere te kunnen stabiliseren met een swap bestand via NBD_SWAP=True.
Er staat verder in lts.conf:
XSERVER=vesa
X_COLOR_DEPTH=16
X_MODE_0=800x600
X_VIDEO_RAM=8192
SCREEN_02=shell
SCREEN_07=ldm
LDM_DIRECTX=True
LOCALDEV=True
SOUND=False
De thinclient boot zonder problemen op en desktop verschijnt na verloop van een tijd.
Alleen als ik lang mee wil doen met Firefox, dat gaat niet. Dan bevriest de scherm al en er is dan geen beweging in. Ook niet naar shell venster.
Daarom zijn de tips welkom om zoveel mogelijk te stabiliseren en dat het dus niet snel bevriest/vastloopt.
Ik heb dus wat hulp nodig om stappen verder te kunnen nemen. Ik wil graag 'm goed afstemmen, anders kan ik niet nuttig mee gebruiken.
Heb je vragen op paar punten in LTSP config, stel ze maar.