Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jermit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Sinds een tijdje boot mij PC heel erg traag op ook werkt de standby modus van windows niet goed meer.

De problemen zijn begonnen na installatie van een SSD (Corsair Agility 3 60 Gb).
Het duurt ongeveer 2 minuten tot de Post beep te horen is, normaal gesproken was dit na 5-10 seconden.
Ook het blauwe (Asus scherm) blijft lang staan, zo'n 20 seconden, maar dit is altijd al geweest.

Dan heb ik nog een standby probleem, namelijk dat als windows in stand by modus gaat en ik wacht te lang, dat de pc niet meer terugkomt uit standby en ik de pc met de knop uit moet doen.

Weet iemand wat ik aan deze problemen kan doen?

De specs:

MyCom PC uit September 2009
CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 Revisie E0
RAM: Corsair 2x2 Gb DDR 2 667 Mhz
Mobo: Asus P5KPL-AM-Epu
GFX: Asus Radeon 4350 Silent 1 GB
HDD: SATA Samsung 1 TB
SSD: SATA Corsair Agility 3 60 GB (Loopt op 128!!! graden)
ODD: SATA LG DVD-RW
ODD 2: PATA NEC DVD-RW met Lightscribe
Standaard Icidu kaartlezer (met defecte USB poort)
Creative Soundblaster 5.1 VX

Is het een kwestie van een nieuwe / extra fan?

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-11 21:24

freddy0519

It hurts when IP

Nieuwe fan heeft daar niets mee te maken. Dat zorgt alleen maar voor de airflow 'de luchtstroom' van warme en koude lucht. Dat eerste lijkt mij dan een Bios probleem, maar wat weet ik niet exact. Ik ga er niet op gokken :p
En voor dat laatste weet ik het ook niet :p

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Verwijderd

Je zult niet de eerste en vast niet de laatste zijn die problemen heeft met een OCZ schijf. Hier ervaringen van Amerikaanse gebruikers: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820227725 .

Het heeft waarschijnlijk iets met je SSD te maken. Een fan heeft daar geen invloed op.

Een snelle Google actie levert een resultaat op van je 128 graden celcius SSD. Hier http://forums.crucial.com...uns-REALLY-Hot/td-p/11093 zegt men dat je de temperatuur van een SSD niet kunt uitlezen. Het kan dus zijn dat die OCZ ook geen sensor heeft en het programma standaard 128 aangeeft ;).

Zoals hierboven mij al wordt geopperd.
- Staat in je BIOS alles correct met betrekking tot de SSD?
- Heb je de laatste firmware van OCZ voor deze schijf?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 01:23 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:46

Quad

Doof

Koppel de SSD los, sluit een normale HDD aan en check wat er dan gebeurt, dat al geprobeert?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-11 21:24

freddy0519

It hurts when IP

Quad schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 01:21:
Koppel de SSD los, sluit een normale HDD aan en check wat er dan gebeurt, dat al geprobeert?
Meten is weten :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Verwijderd

Dat. Koppel de SSD los en kijk wat er gebeurt. Gaat hij dan wel snel langs POST? Dan weet je dat je een slachtoffer bent van de bekende sandforce issues.
Jermit schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:38:
SSD: SATA Corsair Agility 3 60 GB (Loopt op 128!!! graden)
Klopt. De sandfore heeft geen temp. sensor. In plaats daarvan hebben de briljante engineers bij sandforce bepaald dat er dan maar de maximumtemperatuur moet worden teruggegeven. Een intel geeft gewoon geen temperatuur door. :z
Pagina: 1