Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02 12:14
Hoi,

Ik heb diverse fora afgezocht, maar kan geen oplossing voor mijn probleem vinden. Ook hier op tweakers kan ik geen antwoord op mijn vraag vinden.

Ik heb een tijd geleden Logitech Squeezebox Duet gekocht (Receiver + afstandsbediening). Dit setje heb ik dmv Wifi aangesloten in mijn netwerk. Inmiddels heb ik de afstandsbediening weer verkocht omdat ik mijn iPhone gebruik als afstandsbediening en dus de bijgeleverde afstandsbediening overbodig achtte.

Niks is minder waar! Vandaag heb ik mijn router moeten resetten naar fabriekswaarden. Hierdoor moet ik dus ook alle aangesloten Wifi apparaten (logisch!) opnieuw configureren. Ik ben er nu alleen achter gekomen dat een Squeezebox Receiver (SBR) niet is in te stellen zonder de origineel bijgeleverde Squeezebox Controller (SBC).

Nu ben ik wel een site tegengekomen waar een programmeur een Perl-script beschikbaar heeft gesteld om via een pc, weliswaar via een bekabelde netwerkaansluiting, de SBR te configureren. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Zie deze link voor meer info over dit Perl-script. De geleverde scripts kunnen niet gestart worden op mijn pc omdat een bepaalde parameter niet gevonden kan worden.

De volgende foutmelding verschijnt wanneer ik het 'udap_shell.pl' script wil openen in de CMD van mijn Win7 pc:

syntax error at C:\SQUEEZEBOX\udap_shell.pl line 10, near "<"
Unrecognized character \xE2; marked by <-- HERE after <-- HERE near column
6 at C:\SQUEEZEBOX\udap_shell.pl line 12.

1: Wie kan mij helpen dit op te lossen?
of:
2: Wie heeft een andere (mogelijk simpelere) oplossing voor mij? En kom niet aanzetten met 'koop een afstandsbediening', 'leen een afstandsbediening van een bekende' oid :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je kan ff squeezebox server installeren op een PC en die laten scannen naar de Squeezebox.
Ik neem aan dat de Squeezebox op DHCP staat? Anders ff in je router kijken welk IP hij heeft gekregen en daarna toe connecten.

Als het ding geen WIFI krijgt moet je hem even via UTP aan je router hangen en hem dan vanaf een PC instellen via Squeezebox Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_1981
Bierkameel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:39:
Je kan ff squeezebox server installeren op een PC en die laten scannen naar de Squeezebox.
Ik neem aan dat de Squeezebox op DHCP staat? Anders ff in je router kijken welk IP hij heeft gekregen en daarna toe connecten.

Als het ding geen WIFI krijgt moet je hem even via UTP aan je router hangen en hem dan vanaf een PC instellen via Squeezebox Server.
Dank voor je snelle reactie. Ik heb Squeezebox Server al geinstalleerd op mijn pc. Ik kan hierin geen optie vinden waarmee ik kan scannen naar clients.

Daarnaast heb ik de SBR nu via LAN aangesloten op mijn router. Ik kan scannen in het netwerk wat ik wil, ik krijg geen IP te zien van andere apparaten dan mijn iPhone en PC.

Heb je verder nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:11
Heb je de Squeezebox ook al gereset naar defaults? Misschien heeft deze nogeen config in zich met een oud ip waardoor de box geen DHCP ip vraagt via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_1981
Dennism schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:27:
Heb je de Squeezebox ook al gereset naar defaults? Misschien heeft deze nogeen config in zich met een oud ip waardoor de box geen DHCP ip vraagt via de kabel.
Ja, dat heb ik meerdere malen gedaan. Resultaat is dat de receiver rood knippert. Dit is een teken dat deze gereset is naar factory defaults. Probleem is echter dat ik de receiver dan niet meer kan vinden.

Ik vind wel een extra Wifi netwerk zie ik net. Deze heet 'logitech+squeezebox+00042016ea89'. De cijfers + letters staan voor het MAC adres van de receiver. Ik kan er mee connecten, maar krijg een 169.x.x.x adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_1981
HOERA! Ik heb een oplossing kunnen vinden. Achteraf blijkt dat ik een fout heb gemaakt in het compilen van het Pearl-script.

Éénmaal het Pearl-script 'Udap_shell' als executable gemaakt is het instellen vrij logisch en simpel. Wanneer je het script start krijg je een soort van 'opdrachtprompt' te zien. Via deze opdrachtprompt kan je informatie opvragen over de aangesloten 'receivers' in je netwerk. Voorwaarde is dat je client (waarop je udap_shell draait) en 'squeezebox-receiver' via hetzelfde subnet verbonden zijn.

Ik heb mijn SBR nu voor gebruik via de LAN-verbinding geconfigureerd. Het is ook mogelijk om op deze manier handmatig je Wifi-settings toe te voegen.

Hieronder plaats ik een kort stappenplan hoe ik mijn SBR werkend heb gekregen binnen mijn netwerk. En dat zonder gebruik van een SBC _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1: Zorg ervoor dat je SBR zich in de 'init-mode' bevindt (constant knipperend rood led).

2: Download en start 'udap_shell'. Met het commando 'help' krijg je de verschillende te gebruiken commando's te zien:
UDAP> help
Type 'help command' for more detailed help on a command.
Commands:
configure - configure a device
discover - Discover UDAP devices and get their current configuration
exit - Exit configure mode (if configuring a device), otherwise exit application
fields - Display a list of valid device fields
help - prints this screen, or help on 'command'
list - List discovered devices, or a specific information about a device
quit - Exit configure mode (if configuring a device), otherwise exit application
reset - Reset a device
save_data - Save data parameters to device(s)
save_ip - Save ip parameters to device(s)
set - Set device parameter(s)

UDAP>
3: Typ in opdrachtprompt het commando 'discover'. Je squeezebox zal nu gevonden worden in het netwerk en weergegeven worden in een klein tabelletje.
UDAP> discover
info: *** Broadcasting adv_discovery message to MAC address 00:00:00:00:00:00 on 255.255.255.255
info: adv_discovery response received from 00:04:20:16:05:8f
info: *** Broadcasting get_ip message to MAC address 00:04:20:16:05:8f on 255.255.255.255
info: get_ip response received from 00:04:20:16:05:8f
info: *** Broadcasting get_data message to MAC address 00:04:20:16:05:8f on 255.255.255.255
info: get_data response received from 00:04:20:16:05:8f

UDAP>
4: Typ vervolgens het commando 'list'. Afhankelijk van het aantal SBR's in je netwerk selecteer je degene die je 'zoekt'. In mijn geval het bovenste resultaat.
UDAP> list
# MAC Address Type Status
== ================= ========== ===============
1 00:04:20:16:05:8f squeezebox init
Vervolgens selecteer je je SBR dmv het commando 'configure' gevolgd door het nummer van je SBR. In mijn geval 'configure 1'. Dit levert het volgende resultaat:
UDAP> configure 1

UDAP [1] (squeezebox 16058f)>
5: Nu zit je in het configuratie gedeelte van je SBR. Als je hier het commando 'list' gebruikt, zie het resultaat hieronder, zal je een tabel zien met daarin allemaal aan te passen waarden. Voor mij was het belangrijk de SBR te configureren voor gebruik via LAN, niet via Wifi.
UDAP [1] (squeezebox 16058f)> list
bridging: 0
hostname:
interface: 0
lan_gateway: 0.0.0.0
lan_ip_mode: 1
lan_network_address: 0.0.0.0
lan_subnet_mask: 255.255.255.0
primary_dns: 0.0.0.0
secondary_dns: 0.0.0.0
server_address: 0.0.0.0
squeezecenter_address: 0.0.0.0
squeezecenter_name:
wireless_SSID:
wireless_channel: 0
wireless_keylen: 0
wireless_mode: 0
wireless_region_id: 0
wireless_wep_key_0:
wireless_wep_key_1:
wireless_wep_key_2:
wireless_wep_key_3:
wireless_wep_on: 0
wireless_wpa_cipher: 1
wireless_wpa_on: 0
wireless_wpa_mode: 1
wireless_wpa_psk:

6: Met het commando 'set', gevolgd door een waarde uit de tabel met daarachter '=waarde' schrijf je je data naar de SBR. Voorbeeld: 'set lan_gateway=192.168.1.1'. Zo ga je alle waarden uit de tabel bij langs om de voor jou juiste instellingen door te voeren.

7: Voordat je deze instellingen gaat wegschrijven naar je SBR, is het verstandig te controleren of alle waarden juist zijn doorgevoerd. Dit kan je doen door het commando 'list' te gebruiken. Wanneer alle instellingen juist zijn doorgevoerd dien je de instellingen weg te schrijven naar je SBR. Dit doe je met het commando 'save_data':
UDAP [1] (squeezebox 16058f)> save_data
info: *** Broadcasting set_data message to MAC address 00:04:20:16:05:8f on 255.255.255.255
ucp_method set_data callback not implemented yet at /home/robin/projects/Net-UDAP/trunk/scripts/../src/Net-UDAP/lib/Net/UDAP.pm line 281
Raw msg:
00 01 02 03 04 05 06 07 - 08 09 0A 0B 0C 0D 0E 0F 0123456789ABCDEF

00000000 00 02 00 00 00 00 00 00 - 00 01 00 04 20 16 05 8F ............ ...
00000010 00 01 C0 01 00 00 01 00 - 01 00 06 00 1A .............
info: set_data response received from 00:04:20:16:05:8f

8: Nu zijn je instellingen toegevoegd aan je SBR. Het enige dat je nog dient te doen is de SBR opnieuw op te starten. Dit doe je dmv het commando 'reset'. Je SBR zal nu herstarten en uiteindelijk het welbekende witte statusled weer te geven. Wanneer het led wit brandt is je SBR succesvol geconfigureerd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Prima handleiding erbij!

Overigens, bij jou is het kennelijk bij het compilen fout gegaan. In dat topic wat je vindt als je gaat zoeken op udap al vrij snel (pagina 1 of 2) een exe, die werkt 100%. Handig voor de mensen die er in de toekomst mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_1981
HvB83 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:20:
Prima handleiding erbij!

Overigens, bij jou is het kennelijk bij het compilen fout gegaan. In dat topic wat je vindt als je gaat zoeken op udap al vrij snel (pagina 1 of 2) een exe, die werkt 100%. Handig voor de mensen die er in de toekomst mee aan de slag gaan.
Dank voor je reactie. Idd, ik zag ook overal al 'gebakken' exe's voorbij komen. Was ik graag iets eerder tegengekomen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433152

Hoi Marcel_1981,

Ik liep gisteren tegen je lekker uitgebreide manual aan maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de sb server draaiend en via iPeng kan ik deze ook zien.
Alleen de reciever wordt niet herkend. Dus geen geluid! :-(
Ik doe het via bedraag netwerk en de lmapjes van de reciever reageren wel maar toch krijg ik het niet voor elkaar. Bij de set van het server_adress krijg ik de melding: invalid parameter: server adress.
Hetzelfde geldt voor squeezecenter_adress.
Ben nogal een leek en dacht dat dit wel zou lukken maar het lijkt erop dat ik me erin verslikt heb.
Graag hoor ik of je nog tips en trucs heb van wat ik zou kunnen proberen.

Gr. Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Heb het ingesteld via deze site, binnen 5 min gepiept!

http://www.charmedquark.com/vb_forum/showthread.php?t=8392
Pagina: 1