Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Karasu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 12:19

Karasu

.,;:!'"'!:;,.

Topicstarter
Recent heb ik een ZTE Racer smartphone kunnen bemachtigen. Kort na configuratie echter kreeg ik al snel in de gaten dat er heel wat software niet meegeleverd of beschikbaar was voor mijn smartphone. Onderandere de YouTube player en USB driver heb ik beide al moeten aanpassen om op mijn apparaat te kunnen gebruiken, hoewel dit redelijk standaard drivertjes zouden moeten zijn.

Nu kom ik net van mijn laatste zoektocht: een Flash Player voor m'n device. Blijkbaar is deze pas beschikbaar op Android 2.2+ en zit ik vast op Android 2.1 zonder iets te vinden om te upgraden. Nu moet ik een grote beslissing nemen: blijf ik bij Android 2.1 en zoek ik toch iets waardoor ik Flash kan draaien (iemand?) of ga ik een Custom ROM gebruiken.

Ik heb geen ervaring met custom ROMs maar de hoeveelheid applicaties die anders niet beschikbaar zijn zou het de moeite maken om deze stap te wagen. Ik ben echter bang dat ik niet meer zou kunnen terugkeren naar de standaardinstallatie in geval van nood of functionaliteit zou verliezen (bij een van de ROMs stond dat de call/end call knoppen bvb niet meer werkten =S).

TL;DR: Is een custom ROM de enigste manier om m'n ZTE Racer te upgraden? Is het slim om up te graden? Hoe pak ik dat best/veiligst aan?

Geen haast bij, ik kan pas volgende week me er op m'n gemak aan zetten. Alvast bedankt voor de hulp!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Rannasha

Does not compute.

Heb je al op MoDaCo gekeken? Daar staat een hele hoop info over de telefoon & custom ROMs voor het ding. Wat ik weet van de ZTE Blade, het grote broertje van de Racer, is dat de stock ROMs vrij matig zijn en dat je met een custom ROM pas het meeste uit het toestel haalt. Bij de Blade is het flashen van een ROM erg eenvoudig (ook het terugkeren naar de originele ROM).

Zie ook: http://android.modaco.com...r-roms-rom-customisation/

Overigens voldoet de processor in de Racer niet aan de minimum eisen die Adobe stelt aan processoren voor Flash. Dus Flash draaiend krijgen op de Racer zal lastig worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Karasu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 12:19

Karasu

.,;:!'"'!:;,.

Topicstarter
Dus het terugkeren naar de origele is mogelijk? Ik zal alleszinds heel wat lezen eer ik er aan begin, want ik ben bang functionaliteit te verliezen ipv te winnen.

Die minimum eisen had ik zelfs nog niet gezien. Het verbaast me wel dat er geen oudere versies beschikbaar zijn die lagere eisen stellen.