Toon posts:

HDTV met beste beeldkwaliteit voor max 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik ben aan het zoek om een Full HD tv te kopen voor in de slaapkamer, nou heb ik een enorm aantal reviews gelezen, gekeken noem het maar op. Maar ik kan er maar niet uitkomen.

De ene review zeg dat de ander weer dat, even voor duidelijk ben op zoek naar een TV tussen de 32 en 42 inch het liefst met LCD of Led niet Full led omdat dat meestal duurder is en ik op zoek ben naar een redelijk prijsje.

De televisie zal vooral worden gebruikt voor films (heel veel films) en Gamen maar vooral films :P

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, want ik kom er gewoon echt niet meer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 22:25 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:24:
De ene review zeg dat de ander weer dat
Dat is op een forum minstens even erg. Plus dat mensen er hier ook nog ruzie om gaan maken :+

Het beste is gewoon om zelf te gaan vergelijken met je ogen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En hier kunnen we verder niks mee, je wilt een HDTV met de beste beeldkwaliteit maar ondertussen geen Full LED. We hebben er meer aan als je meer eisen plaatst, een budget, etc.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

en even aangeeft wat je al op het oog hebt en waar je dan over twijfelt, iets met vooronderzoek enzo :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zoals je ongetwijfels in Het algemeen beleid hebt kunnen lezen, verwachten we een nette topicstart.

Je dropt nu eigenlijk de vraag hier, zonder dat we kunnen zien welke dingen je zelf al gevonden hebt. "Ik heb gezocht... vond niets", kunnen wij ook niets mee, aangezien je een eigen keuze zult moeten maken.

Wees dus duidelijk in je criteria en geef aan waarom bepaalde toestellen wel of juist niet aan jouw wensen voldoen. Zo kunnen we je beter volgen en helpen bij het maken van de keuze bij je nieuwe televisie! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:57:
Zoals je ongetwijfels in Het algemeen beleid hebt kunnen lezen, verwachten we een nette topicstart.

Je dropt nu eigenlijk de vraag hier, zonder dat we kunnen zien welke dingen je zelf al gevonden hebt. "Ik heb gezocht... vond niets", kunnen wij ook niets mee, aangezien je een eigen keuze zult moeten maken.

Wees dus duidelijk in je criteria en geef aan waarom bepaalde toestellen wel of juist niet aan jouw wensen voldoen. Zo kunnen we je beter volgen en helpen bij het maken van de keuze bij je nieuwe televisie! :)
Oke fair enough.

-Mijn budget is niet meer dan 700 euro.

-Graag met 24p.

-Minimaal 100hz

-Het zal zoals eerder vermeld vooral voor Films worden gebruikt

-Geen 3D

-Smart Tv, widgets, apps etc niet noodzakelijk maar mocht het inbegrepen zijn geen probleem.

Nou heb ik dus net zelf even rondgekeken en ben ik geinteresseerd in de volgende modellen:

1- Sony KDL-EX711
2- LG LV5500
3- Samsung C6000

Dus als iemand ervaring heeft wat betreft beeldkwaliteit met deze een van deze tv's laat het me weten :D
Ik ben van plan inderdaad zelf te gaan kijken in een winkel zoals exirion al zei.

Bij voorbaat dank.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welke vond je het mooiste beeld geven, of heb je ze nog niet in real life bekeken? Beeldkwaliteit is nml heel persoonlijk. En als je dan toch in de winkel staat, speel dan wat met de afstandsbediening om te zien of je met de instellingen het beeld nog wat mooier kunt maken.

Wat ik vreemd vind is dat je topictitel suggereert dat je de allerbeste televisie van dit moment wil kopen en je vervolgens de zaken die goede beeldkwaliteit geven elimineert 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Drie gelijkwaardige toestellen, welke je beter bevalt gaat erg persoonlijk zijn, dus zelf vergelijken is een must. De Sony heeft een mat scherm, dus wat rustiger, de Samsung een reflecterend scherm dus wat scherper contrast.

Kijk voor €750 ook eens naar de nieuwe Sharp LE630, erg mooi toestel voor het geld met 3 jaar thuis-service, en vergeet niet de Panasonic plasma's mee te nemen: de G20 past prima binnen je budget.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:38:
Welke vond je het mooiste beeld geven, of heb je ze nog niet in real life bekeken? Beeldkwaliteit is nml heel persoonlijk. En als je dan toch in de winkel staat, speel dan wat met de afstandsbediening om te zien of je met de instellingen het beeld nog wat mooier kunt maken.

Wat ik vreemd vind is dat je topictitel suggereert dat je de allerbeste televisie van dit moment wil kopen en je vervolgens de zaken die goede beeldkwaliteit geven elimineert 8)7
Ik heb ze inderdaad niet in Real-life nog bekeken wel van plan natuurlijk, welke zaken zijn dat dan? :o
Had nooit aan gedacht overigens dat het subjectief zou zijn, maar goed.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Voor dat geld zou ik gaan voor een Panasonic P42G30, plasma heeft het minste last van lag met games, verder 24p en zeer goed voor films.
Hier een review, wel engels

http://www.hdtvtest.co.uk...b-p42g30-201104091079.htm

Ga deze TV wel sowieso bij een goede winkel op je gemak bekijken, dus geen MM ofzo

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Enige nadeel van Panasonic plasma's met uitzondering van de V(T)-serie is dat 24p in 48hz wordt weergegeven en dat nogal kan flikkeren (of je er last van hebt verschilt van persoon tot persoon). Als je het mij zou vragen zou ik gezien je behoeften naar een Sony lcd kijken, zoals bv. de EX711/720. Voornaamste reden is dat deze geen (bij film) onnodige smoothing op het beeld loslaten (zoals Samsung/LG), cadans-detectie hebben voor alle formaten en een rustig 24p beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Fumasu schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:37:
Enige nadeel van Panasonic plasma's met uitzondering van de V(T)-serie is dat 24p in 48hz wordt weergegeven en dat nogal kan flikkeren (of je er last van hebt verschilt van persoon tot persoon). Als je het mij zou vragen zou ik gezien je behoeften naar een Sony lcd kijken, zoals bv. de EX711/720. Voornaamste reden is dat deze geen (bij film) onnodige smoothing op het beeld loslaten (zoals Samsung/LG), cadans-detectie hebben voor alle formaten en een rustig 24p beeld.
Oke oke, interessant. Ik zal erop letten in de winkel bedankt voor je input ;)

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

Ik heb hier nu de 42LV5500 staan, en ben er zeer over te spreken.

Ben zelf behoorlijk kritisch op beeldkwaliteit, en wilde scherp Full HD beeld met mooie, natuurlijke kleuren en goede omgang met snelle bewegingen. Voor 565 excl verzendkosten delivered de LV5500 ontzettend goed op bovengenoemde punten. Deze review is erg goed vind ik; daaruit blijkt ook dat mits goed afgesteld, de kleurechtheid van deze TV superieur is. Het wat minderde contrast vanwege wat minder diep zwart dan vergelijkbare modellen vind ik echt niet storend; het beeld is zowel mooi in een donkere kamer als ook goed te bekijken in een kamer met veel zonlicht (mede dankzij mat ipv glossy scherm).

Ook de lichtopbrengst vind ik behoorlijk regelmatig; het enige waar de TV merkbaar niet goed in is, is op- en aftiteling (witte tekst op een zwarte achtergrond). De local dimming functionaliteit waar bovenstaande review kritisch op is, gaat alleen hier de mist in. Tijdens films etc vind ik hem alles behalve storend.

Hierbij komt ook nog dat de LV5500 uitgerust is met allerlei extra snufjes, zoals mediaplayer functionaliteiten / online apps etc. Maw: voor 565e is dit echt een steal.

[ Voor 4% gewijzigd door Malebolgia op 30-09-2011 16:27 . Reden: had link naar verkeerde review ingevoegd ]

"People should know when they're conquered..."

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
Hellhound schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:22:

Ga deze TV wel sowieso bij een goede winkel op je gemak bekijken, dus geen MM ofzo
Dat maakt geen hond uit gewone normale winkel of MM je zou het toch moeten afstellen aangezien de tv's ongeacht winkel toch in demo mode staan met bijna alles voluit, dus ook bij MM of bij block of bij bcc gewoon even de instelling op normaal zetten en dan gaan kijken.
Pagina: 1