Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
Weet iemand wat de technische vereisten zijn voor Pinnen via ADSL (lees TCP/IP)?

Ik heb gister namelijk dat aangesloten op me internet, er staat letterlijk NERGENS in het handleiding of internet wat het vereisten zijn, alleen je eigen internet verbinding. Want sinds middag is mijn internet verbinding compleet omzeep geholpen. Package loss van 90% of meer, snelheid nog langzamer dan de 14.4k etc etc etc.

Mijn modem wordt totaal niet meer herkend door tele2 (mijn provider), pingen gaat niet meer, internetten kan ik beter gaan inbellen. Er wordt doodleuk ff gezegd via helpdesk, jah ik stuur wel een nieuwe modem op.

Ben ik gek of... mis ik iets?

Ja ik weet dat er waarschijnelijk een compleet nieuw zwaar beveiligd verbinding wordt gemaakt naar die pinboeren. Maar neemt het zoveel in beslag het pinnen?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
zonglew00 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:07:
Weet iemand wat de technische vereisten zijn voor Pinnen via ADSL (lees TCP/IP)?

Ik heb gister namelijk dat aangesloten op me internet, er staat letterlijk NERGENS in het handleiding of internet wat het vereisten zijn, alleen je eigen internet verbinding. Want sinds middag is mijn internet verbinding compleet omzeep geholpen. Package loss van 90% of meer, snelheid nog langzamer dan de 14.4k etc etc etc.

Mijn modem wordt totaal niet meer herkend door tele2 (mijn provider), pingen gaat niet meer, internetten kan ik beter gaan inbellen. Er wordt doodleuk ff gezegd via helpdesk, jah ik stuur wel een nieuwe modem op.

Ben ik gek of... mis ik iets?

Ja ik weet dat er waarschijnelijk een compleet nieuw zwaar beveiligd verbinding wordt gemaakt naar die pinboeren. Maar neemt het zoveel in beslag het pinnen?
Integendeel, zelfs PIN transacties naar Equens kunnen over het publieke internet. Sluit dat nieuwe modem eens aan en kijk eens wat er gebeurt, lijkt me stug dat dit samenhangt met je PIN over IP.

(Tenzij je een paar honderd terminals hebt staan welke allemaal tegelijk firmware op gaan halen ;))

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 17:43
Zou eigenlijk niks moeten uitmaken, bij KPN aansluitingen werkt het perfect. Zakelijke adsl verbindingen van KPN hebben ook een speciaal pin en alarm certificaat. Misschien kan de modem van tele2 niet overweg met de encryptie op de verbinding.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Heb je het pin apparaat gewoon in je LAN gehangen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Misschien verstoring ergens anders op je netwerk?
Als tele2 al meld dat je modem vervangen dient te worden kan je eigenlijk wel zeggen dat je modem misschien kaduuk is?

Bij bedrijfs kritiesche systemen zou ik toch een back-up oplossing er naast willen hebben!! Inbel verbinding?? voor alleen pinnen dan?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
Als het alleen internet nodig heb, zou ik tot het volgende in staat zijn: USB tethering van m'n telefoon aan m'n PC/laptop. PC/laptop als router instellen ('delen van internet') en in het zelfde LAN hangen

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 16:31
Ik werk regelamtig met Pin terminals misschien kan ik je helpen
Welke Type pin automaat heb je? (is belangrijk om te weten wegens activatie procedures)
Heb je al bij de bank aangegeven dat je gebruik wilt maken van een pin terminal die gekoppeld moet worden met je bank rekening ?
kijk HIER voor mee info

[ Voor 7% gewijzigd door soheilmd op 02-09-2011 22:53 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die pin automaat zou niet je verbinding dicht mogen trekken. Je merkt het niet als zo'n ding aan je lijn hangt.

Daarnaast heb je ook geen speciale lijn meer nodig.

Er gaat dus iets mis, maar ik vraag mij heel sterk af of dat wel de pin automaat is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
Het moet gewoon over een gewone Internet lijn werken. Of je het echter wilt, daar moet je je zelf eens goed navragen.
Diverse leveranciers beiden inderdaad speciale Internet Abonnementen aan voor PIN Over IP. Dit is meestal een aparte VPN (IPSEC?) over de lijn. Waarbij dit gecertificeerd is.

Persoonlijk zou ik nooit een Pin Over IP transactie doen over het gewone Internet. En ik wil er helemaal niet verantwoordelijk voor zijn.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09

Onbekend

...

KPN bied gewoon pinnen over ADSL aan voor een zakelijke internetverbinding. (Dat kost 10 euro per maand extra.)
Volgens mij gaat dat niet via het internet, maar wel via het IP-protocol over het zelfde ADSL-lijntje.
Mijn ervaringen hiermee is uitstekend.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Rolfie schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:15:
Het moet gewoon over een gewone Internet lijn werken. Of je het echter wilt, daar moet je je zelf eens goed navragen.
Diverse leveranciers beiden inderdaad speciale Internet Abonnementen aan voor PIN Over IP. Dit is meestal een aparte VPN (IPSEC?) over de lijn. Waarbij dit gecertificeerd is.

Persoonlijk zou ik nooit een Pin Over IP transactie doen over het gewone Internet. En ik wil er helemaal niet verantwoordelijk voor zijn.
Sommige providers leveren pin over een aparte VC op de DSL lijn (Solcon bv), in de modem configureer je 1 poortje tbv pin naar deze VC, de andere poorten gaan het 'gewone' internet op.
Onbekend schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:21:
KPN bied gewoon pinnen over ADSL aan voor een zakelijke internetverbinding. (Dat kost 10 euro per maand extra.)
Volgens mij gaat dat niet via het internet, maar wel via het IP-protocol over het zelfde ADSL-lijntje.
Mijn ervaringen hiermee is uitstekend.
Gaat wel via internet. Alleen is een gecertificeerde pinlijn niets anders dan een dure check van het netwerk enz van de provider, waarna hun de IP adressen van de pinboer kunnen routeren (in het geval van CCV). Zonder die bgp koppeling zijn de pinadressen gewoon onbekend (worden verder niet publiekelijk announced).

Tegenwoordig is dat niet meer perse nodig, en kan het over elke IP verbinding, mits ingesteld. (Zo moet je soms ip adressen in de pinautomaten aanpassen)

• zonglew00
soheilmd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:51:
Ik werk regelamtig met Pin terminals misschien kan ik je helpen
Welke Type pin automaat heb je? (is belangrijk om te weten wegens activatie procedures)
Heb je al bij de bank aangegeven dat je gebruik wilt maken van een pin terminal die gekoppeld moet worden met je bank rekening ?
kijk HIER voor mee info
Ik heb het pakket aangevraagd bij de ING (mijn huisbankier), het is gekoppeld al (althans mag ik hopen, zo amateuritisch zijn ze niet.. toch?)

Al die verhalen over bedrijfskritische of beveiligde etc etc is allemaal "oldskool". Over beveiligde verbinding enzo. Op elk apparaat heeft ene MAC address en nog meer andere beveiligde sh.t, dus over veiligheid hoef je geen zorgen te maken. Want dit is net zo lek als de creditcard en ideal.

Er staat momenteel bij ELK Pin over IP alleen internet verbinding. Er staat niks meer bij voor additionele vereisten.

• zonglew00
Probleem is opgelost...

Modem was al stervende, de pinapparaat heeft het laatste zetje gedaan.

- Xenta heeft een 10mbit poort, HIJ MOET gecommuniceerd worden met 10mbit en niet hoger...
- Tele2 modem moet je dus op de laatste poort (4). Anders werkt ie gewoon niet.

- Tip: Laat een monteur het doen, al kost het je 200 euro, gezeik heb je niet aan je kop..,
-
Pagina: 1