Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19
Sinds enige tijd heb ik een HTC 7 Mozart. Enkele maanden later is deze OTA geupdate naar NoDo.

Sinds kort krijg ik echter een foutmelding als ik het toestel via USB verbind met de computer. De computer ziet een "Unknown Device", waarvoor het vervolgens de driver (USB.inf) gaat laden, wat natuurlijk een mismatch oplevert. Handmatig de Zune-drivers toewijzen aan het apparaat lukt niet: geen geschikte drivers gevonden.

Wat inmiddels is geprobeerd:
  • Verschillende USB-kabels geprobeerd, waarvan drie HTC en meerdere no-names.
  • Verschillende USB-poorten geprobeerd, allen geven dezelfde melding
  • Verschillende computers gebruikt: twee laptops en één desktop, allen Windows 7
  • Zune opnieuw geinstalleerd, meerdere versies, waarvan de laatste 4.8
  • Laptop volledig opnieuw geinstalleerd gedurende 6 uur :(
  • Telefoon soft terug naar factory settings gezet
  • Telefoon hard terg naar factory settings gezet
  • Geprobeerd in bootloadermodus, connect-to-computermodus en USB-host-modus te verbinden, helaas
  • Windows Firewall uitgeschakeld etc
  • USB en chipsetdrivers bleken up-to-date
  • Diverse Microsoft Fix-it programma's gedraaid, die geven aan dat er een probleem is maar kunnen het niet oplossen
Het gevolg is nu dat ik enkel de zaken die in de Live-cloud zijn opgeslagen op mijn telefoon heb. Denk aan telefoonnummers en agenda. De market doet het ook nog wel, maar voor de rest kan ik er eigenlijk weinig meer mee.

Uiteindelijk heb ik een goldcard gemaakt. Deze met een split-kabeltje aan een stroombron en de HTC gehangen, echter de HTC reageert er niet eens op. Met name dit doet me eraan denken dat de USB-poort dood is.

Google ik op dit probleem dan tref ik vele fora waar dit probleem naar voren komt, maar geen ervan bieden een oplossing. Het zijn trouwens niet alleen Mozart-toestellen die dit probleem hebben, wel enkel HTC-toestellen voor wat ik terug kan vinden.
De Mozart biedt ook geen diagnostic menu zoals de Samsungs dat bijvoorbeeld wel hebben. Daarin kan je aangeven of dat je toestel met Zune moet connecten of op een andere manier. De oorzaak dat de "Tethering"-hack/app dit veroorzaakt gaat bij mij niet op: die app kende ik niet. De fix ervan zou ik graag uitvoeren, maar ik kan niks connecten natuurlijk.

Inmiddels dus ten einde raad. Heeft iemand nog tips? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Het enigste wat ik kan zeggen terug gaan naar de winkel, en proberen een nieuw toestel te claimen zeg maar, anders weet ik het ook niet meer.

Eventueel aan een andere pc Zune installeren en daar proberen?