Applescript / Automator script voor muziek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 15:33
Beste tweakers,

Ik heb een FreeNAS server welke nu al bijna 1,5 jaar perfect naar behoren werkt. Mijn muziek sla ik op in een Raid1 mount genaamd "Zeta", in de map: "mp3_buy".
De volgende mappenstructuur gebruik ik in mp3_buy:

Afbeeldingslocatie: http://sht.tl/guaC

Vooralsnog doe ik alles handmatig vanuit mijn iTunes media map naar Zeta kopieeren. Maar omdat het me al enkele keren is gebeurd dat ik muziek koop via iTunes en na enkele tijd uit de library verwijder (en vergeet te kopieëren naar Zeta), wou ik weten of het ook anders kan.

Na enig geklooi met Automator ben ik wel zover gekomen dat nieuwe muziek direct gekopieerd wordt naar Zeta, met een mooie mapnaam + datum.
Het probleem is dat het me niet gelukt is om met Automator de map ook in de map van het bijbehorende jaartal te kopieeren.

Iemand enig idee hoe ik dit voor mekaar krijg? (ik gok Applescript maar daar heb ik geen koek van gegeten).

[ Voor 19% gewijzigd door injectx op 03-09-2011 11:48 . Reden: nieuwe screen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Wat bedoel je met 2009, 2010 en 2011? Muziek dat je dan hebt gekocht of muziek dat uit dat jaar afkomstig is? En die "iTunes 2 september 2011"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Muziek wat ik uit dat jaar gekocht heb. En "iTunes 2 september 2011" is waar ik het gekocht heb, welke maand en welk jaar. Ik koop ook wel eens bij Beatport en andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
*Miniscule schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Al gekeken naar een oplossing middels AppleScript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:17
Misschien een beetje offtopic, maar moet je dan opnieuw betalen om de muziek te downloaden? Applicaties niet allesinds.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

bn326160 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:06:
Misschien een beetje offtopic, maar moet je dan opnieuw betalen om de muziek te downloaden? Applicaties niet allesinds.
Momenteel wel, maar dat gaat veranderen met iCloud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Het gemakkelijkste lijkt mij om een folder action script aan je iTunes map te hangen die detecteert of er mappen/bestanden bijkomen. Dan wijs je de bestanden aan (-> gebruik "after receiving ..."), maak je een nieuwe subfolder met de gewenste naam op je NAS en kopieer (-> command "duplicate") de bestanden erin.

Met wat googlen gaat dit vanzelf. :9
Pagina: 1