Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen fabrikanten van goedkope SSD Laptops

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Na het lezen van de regels denk ik dat dit is toegestaan, maar weet het niet zeker. Ik overweeg binnenkort een nieuwe laptop te kopen en de Asus K53SV serie trekt me zeker aan.

Het valt me alleen op dat erg weinig laptop-fabrikanten SSD schijven verkopen in hun laptops. De meesten lijken achteraf een SSD schijf te kopen, wat ik wat zonde vind van de originele harde schijf.

Ik zou graag full-HD (hoge resolutie) hebben en SSD. Het eerste verdubbelt de prijs, dus is onmogelijk en ik wil gewoon een goedkope laptop, maar met sterke processor, dus rond de €550-600. Een SSD zou toch echt mogelijk moeten zijn.

Loont het de moeite om op zoek te gaan naar fabrikanten die laptops met SSD schijven verkopen voor minder dan €700 of heeft dit weinig zin? Waar zou ik dan moeten kijken?

Op de pricewatch zie ik vooral dat het lage-segment weleens SSD voert, wat ik sowieso een beetje raar vind. De lange mid-range €450-€850 heeft vervolgens geen SSD's, daarna komen er bijvoorbeeld weer Mac's met SSD's, al ben ik van plan Windows 7 erop te draaien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SSDs zijn toch nog vrij high-end, dus die zul je voornamelijk in de high-end notebooks gaan zien. In de goedkopere notebooks wordt toch geprobeerd de prijs laag te houden, dus dan is een SSD geen zinnige optie, die gooit de prijs aanzienlijk omhoog, en dat is toch het eerste waar mensen naar kijken. Fabrikanten willen zoveel mogelijk verkopen, dus die gaan voor een zo'n laag mogelijke prijs, waardoor mensen die niet per se hele dikke hardware willen hebben, maar wel graag een SSD niet zo snel een standaard notebook kunnen vinden, omdat het voor die prijsrange niet zo heel interessant is om te maken.

Zinniger is denk ik om gewoon een notebookje te kopen met de door jouw gewenste specs en daar een SSD in te zetten.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:45

Lulukai

God's gift to women

Ik heb er ook eens naar gekeken voor een laptop voor iemand die enkel snel Word en Excel e.d. moet kunnen openen, dan heb je inderdaad voldoende aan de goedkoopste laptop met een SSD erin. Helaas ving ik ook bot en heb ik niet zoiets gevonden. (zelf knutselen had ik geen zin in, als er dan iets mis aan is komen ze direct bij mij)

.

Verwijderd

Je zit in precies hetzelfde schuitje als mij. Eisen:

>= 1080p, <16"
SSD
fysieke home/end toetsen

Binnen deze eisen zo laag mogelijke prjs en gewicht.

Het begint al met de eerste eis, je bent met een 1080p scherm min of meer verplicht om een i7 te nemen... Een SSD prop ik er zelf wel in.

Ik heb wel een leuke aanbieding voor je: Verwijderd in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7" goedkoper krijg je geen laptop met 1080p scherm...