Grrr! Google Chrome met 2-finger-swipe uitzetten ..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
Beste mede Tweakers,

Ik irriteer me al heeeeel wat dagen kapot aan de nieuwe 'gestures' functionaliteit binnen Chrome op OSX Lion.
Zo ben ik dan een heel formulier aan het invullen, doe ik 2 vingers om te scrollen, registreert Chrome het scrollen naar links als een 'Move backward'.
Oftewel, ik mijn hele formulier weer kwijt, kan ik alles opnieuw doen.
Heeft iemand enig idee hoe ik de gestures binnen Chrome definitief eruit kan slopen?

Leuk dat het erin zit, maar dan moet het wel goed werken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:40
Is het een chrome functionaliteit of is het de standaard van Lion zelf?

In het laatste geval -> systeemvoorkeuren -> trackpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 08:55
Heb je dit al gelezen: http://apple.stackexchang...r-back-forward-navigation ?

Edit: kleine aanvulling:

"The way to solve this problem for now is to use a program like BetterTouchTool to customize gestures Chrome touch."

[ Voor 36% gewijzigd door BeArt op 02-09-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
BeArt schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:57:
Heb je dit al gelezen: http://apple.stackexchang...r-back-forward-navigation ?

Edit: kleine aanvulling:

"The way to solve this problem for now is to use a program like BetterTouchTool to customize gestures Chrome touch."
Daar staat verder geen oplossing over hoe ik hier vanaf kom ..

// Over je aanvulling //

Zal es kijken of BTT dit kan oplossen, maar heel irritant dat Chrome hier zelf geen instellingen voor heeft. Want het is een Chrome optie en niet van Lion zelf. Zit in Chrome sinds versie 14.

[ Voor 19% gewijzigd door xoniq op 02-09-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Je kunt bij systeemvoorkeuren --> trackpad --> meer bewegingen --> bovenste optie (vegen tussen pagina's) op vegen met 3 vingers zetten. Bij optie 'vegen tussen scherm. vul. apps' kiezen voor 'links/rechts vegen met 4 vingers'. Zo werkt het iig bij mij. '

[ Voor 56% gewijzigd door SquareOne op 02-09-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Brm-G schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:00:
Je kunt bij systeemvoorkeuren --> trackpad kiezen om van die 2 vinger swipe een 3 vinger swipe van te maken:)
Is geen optie, ik heb namelijk al dat ik dingen selecteer en sleep met 3 vingers. En met 4 vingers swipe ik door mijn Spaces heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
CRXDelSol schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:01:
[...]

Is geen optie, ik heb namelijk al dat ik dingen selecteer en sleep met 3 vingers. En met 4 vingers swipe ik door mijn Spaces heen.
Kijk even naar m'n edit. Slepen met 3 vingers heb ik overigens uit staan. Misschien dat dat ook voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Brm-G schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:04:
[...]

Kijk even naar m'n edit. Slepen met 3 vingers heb ik overigens uit staan. Misschien dat dat ook voor problemen zorgt.
Ik heb em dan maar zoals jij zei, daar uitgezet, dan maar system wide uitzetten. Jammer dat het niet app specificiek te beheren valt.
Had swipe met 2 vingers binnen BTT ook uitgezet, maar dat had geen invloed op mijn Chrome.
Binnen Safari vind ik het namelijk wel weer fijn werken, daar zit het veel beter in, maar dan heb ik het toch liever uit, dan dat het me veel meer werk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 17:09
Hoe scroll jij dan, diagonaal ofzo :?
Ik heb V15 waar die gesture ook visueel gemaakt word. Daar zie ik wel eens dat ik aan die gesture begin, maar zeker niet afmaak.
(magic mouse overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jip_86 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:52:
Hoe scroll jij dan, diagonaal ofzo :?
Ik heb V15 waar die gesture ook visueel gemaakt word. Daar zie ik wel eens dat ik aan die gesture begin, maar zeker niet afmaak.
(magic mouse overigens)
hier gaat het over een trackpad die werkt iets anders dan de magic mouse:)
Pagina: 1