Router met gegarandeerde bandbreedte op interface

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbewoner
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar een router voor het MKB waarin een interface een gegarandeerde bandbreedte kan krijgen. Want ik heb hier een Mac mini-server staan waarop de web server service draait en ik wil dat die web server altijd kan rekenenen op een bepaalde bandbreedte.

Welke router kunnen jullie mij adviseren? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Eentje met QoS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Cisco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbewoner
Oké, dus op zo'n router zou ik dat in kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:46
Het is leuk dat je een router wil met een gegarandeerde bandbreedte maar ik zou me eerder focussen op de verbinding die je eraan knoopt.

Een router die theoretisch een gbit kan routeren is leuk maar als er een 2Mbit SDSL aan vast geknoopt zit hoef ik niet uit te leggen dat je die Gbit niet gaat halen.

En wat is in jouw ogen gegarandeerd?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Ballebek schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:38:
Het is leuk dat je een router wil met een gegarandeerde bandbreedte maar ik zou me eerder focussen op de verbinding die je eraan knoopt.

Een router die theoretisch een gbit kan routeren is leuk maar als er een 2Mbit SDSL aan vast geknoopt zit hoef ik niet uit te leggen dat je die Gbit niet gaat halen.

En wat is in jouw ogen gegarandeerd?
Vrij duidelijk: hij zoekt een routeer waarin hij een interface een gegarandeerde bandbreedte kan geven, zodat de werknemers niet de verbinding dicht trekken de website ontoegankelijk word.

QoS geeft meestal alleen voorrang aan bepaalde soorten verkeer boven andere soorten verkeer. Om een interface een x percentage van de bandbreedte te geven moet je volgens mij meer hebben dan QoS.

Edit: in DD-WRT kan je bepaalde netmasks of IP's prioriteit geven met een percentage bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Xekdekisi schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:06:
[...]

Vrij duidelijk: hij zoekt een routeer waarin hij een interface een gegarandeerde bandbreedte kan geven, zodat de werknemers niet de verbinding dicht trekken de website ontoegankelijk word.

QoS geeft meestal alleen voorrang aan bepaalde soorten verkeer boven andere soorten verkeer. Om een interface een x percentage van de bandbreedte te geven moet je volgens mij meer hebben dan QoS.

Edit: in DD-WRT kan je bepaalde netmasks of IP's prioriteit geven met een percentage bandbreedte.
QoS kan op protocol, poort of switchpoort op mijn router, dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbewoner
Xekdekisi schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:06:
Dat klinkt goed! Als ik dan een WRT54GL koop, daar DD-WRT op zet, dan zou ik in principe de interface waar de server op zit een percentage bandbreedte kunnen geven?
Komt bij mij een tweede vraag op: Als de server deze bandbreedte niet nodig heeft, kunnen andere clients die bandbreedte gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor zo'n router in een MKB situatie, zet dan iets behoorlijks neer.

Verder is het misschien een idee om je een beetje in te lezen over dit onderwerp!?
Zoals bijvoorbeeld hier.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Beter neem je een fatsoenlijke router, zoals een Cisco E4200 bijv. Die kan QoS op switchpoort, macadres of applicatie (TCP/UDP poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbewoner
Daar hoor ik meer mensen over inderdaad. Heb een review gelezen en klinkt goed. Precies wat ik zoek. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goedkoper alternatief is Juniper. Prima dingen, en doen ook QoS, DPI en al dat soort gein.
Iets goedkoper dan Cisco.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Boudewijn schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:48:
Goedkoper alternatief is Juniper. Prima dingen, en doen ook QoS, DPI en al dat soort gein.
Iets goedkoper dan Cisco.
In dit geval is het consumenten/MKB spul, Juniper is toch wat meer de enterprisekant op.
Die Cisco is een goed ding, maar het is qua bediening net Linksys.

Of maakt Juniper ook routers in het SOHO segment?

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 06-09-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een SOHO achtige router van Juniper,een netscreen 5GT.
Redelijk high-end, maar imo nog voor de K uit MKB geschikt.

Vrij fijn dingetje.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1