In mijn huidige omgeving heb ik een virtuele MS SQL 2008 R2 server draaien met een paar databases.
Elke database instance heeft zijn eigen disk
Er is 1 disk van 1GB deze dient als tijdelijke opslag voor kopierslagen maar heeft als hoofddoel
het aanbieden van de directory waarin de mountpoints gemount worden
d:\mountpoint\db1
d:\mountpoint\db2
d:\mountpoint\db..
Deze databases zijn door een engineer geinstalleerd waar ik door andere aandachtspunten niet bij kon zijn.
Ik probeer nu met een nieuwe mount point een nieuwe database instance te installeren maar de setup stopt op het punt dat er controle op diskruimte gedaan wordt. De diskruimte die gechecked wordt is op de D: schijf waar de mountpoints gemount worden, dus niet de ruimte van de mountpoint disk. Dit houdt in dat er dus niet genoeg ruimte is volgens setup.
Nu kan ik dit op 2 manieren oplossen (eentje schoot me eindelijk te binnen toen ik dit typte)
1) Ik geef de disk een drive letter, dan installeer ik de database instance, ga naar de settings van de instance
en pas de paths aan. Verwijder de drive letter.
(risicovol)
2) (deze bedacht ik me pas toen ik dit typte) Ik verhoog de diskruimte van de D: schijf naar de minimale
die de setup wil hebben.
(makkelijkste oplossing)
Iemand hier die ook mount point gebruikt om databases op te installeren?
Zo ja
Hoe heb(ben) jij/jullie het aangepakt?
De disk die jullie gebruiken is groter dan de 1GB die ik gebruik?
Elke database instance heeft zijn eigen disk
Er is 1 disk van 1GB deze dient als tijdelijke opslag voor kopierslagen maar heeft als hoofddoel
het aanbieden van de directory waarin de mountpoints gemount worden
d:\mountpoint\db1
d:\mountpoint\db2
d:\mountpoint\db..
Deze databases zijn door een engineer geinstalleerd waar ik door andere aandachtspunten niet bij kon zijn.
Ik probeer nu met een nieuwe mount point een nieuwe database instance te installeren maar de setup stopt op het punt dat er controle op diskruimte gedaan wordt. De diskruimte die gechecked wordt is op de D: schijf waar de mountpoints gemount worden, dus niet de ruimte van de mountpoint disk. Dit houdt in dat er dus niet genoeg ruimte is volgens setup.
Nu kan ik dit op 2 manieren oplossen (eentje schoot me eindelijk te binnen toen ik dit typte)
1) Ik geef de disk een drive letter, dan installeer ik de database instance, ga naar de settings van de instance
en pas de paths aan. Verwijder de drive letter.
(risicovol)
2) (deze bedacht ik me pas toen ik dit typte) Ik verhoog de diskruimte van de D: schijf naar de minimale
die de setup wil hebben.
(makkelijkste oplossing)
Iemand hier die ook mount point gebruikt om databases op te installeren?
Zo ja
Hoe heb(ben) jij/jullie het aangepakt?
De disk die jullie gebruiken is groter dan de 1GB die ik gebruik?
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum