NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Weinig verschillen tussen de toestellen op de behuizing en schermgrootte na. Waarom neem je geen Samsung Omnia 7? Daar zit een SAMOLED scherm op met 16GB en een stevige behuizing. Via duitsland importeren kost je ongeveer 200 euro?Benedykt schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:54:
Hoi,
Ik heb de afgelopen 6 weken met een HTC 7 Trophy van de zaak rondgelopen, deze moet ik helaas weer inleveren. Nou wil ik privé een WP7 toestel, omdat het zó ontzettend goed beviel. Ik zit alleen enorm te twijfelen tussen de 7 Trophy en de HD7..
Qua hardware zijn ze vrijwel identiek, de HD7 is iets groter maar dat is niet zo'n probleem (ben een HD2 gewent). Wat zijn de voors en tegens tussen de 2 toestellen? Is er een verschil tussen de 2 toestellen die toch wel zó groot is dat het de moeite waard is om dat toestel te kiezen?
Ik wil niet 2-3 maanden wachten totdat ik een toestel kan kopen (ik wil dus niet wachten op die nieuwe HTC's), want ik zit op dit moment zonder en heb geen zin om alle 800 contactpersonen over te zetten in een nokia...
[ Voor 60% gewijzigd door Benedykt op 02-09-2011 10:25 ]
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
SAMOLED op de SGS die ik ook heb is het pentile matrix idd zichtbaar (vooral bij icoontjes), maar bij WP7 heb ik daar geen last van omdat het OS typografisch is. Kleuren zijn mss een beetje overdreven, maar de kijkhoek en zwartwaarde is onovertroffen.Benedykt schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:23:
Ik heb een ongelovelijke afkeer tegen SAMOLED. Ik vind het beeld overdreven verzadigd, het raster van de Pentile matrix is te zien en ik vind het beeld over het algemeen gewoon lelijk.
Hier ben ik het wel mee eens, op de Desire/Galaxy S kon ik me ook ergeren aan de pentile matrix. Maar bij WP7 heb ik er geen last van. De LCD schermen (Trophy/HD7) lijken ook altijd iets van ghosting te hebben. Weet niet precies hoe ik het moet beschrijven, maar ik heb ze meerdere malen naast elkaar gehad en een samoled scherm lijkt responsiever.Relief2009 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:27:
[...]
SAMOLED op de SGS die ik ook heb is het pentile matrix idd zichtbaar (vooral bij icoontjes), maar bij WP7 heb ik daar geen last van omdat het OS typografisch is. Kleuren zijn mss een beetje overdreven, maar de kijkhoek en zwartwaarde is onovertroffen.
Hmm ik heb 6 weken vrij intensief met dit toestel zitten spelen, maar kan me niet vinden in die opmerking..cpt.skydiver schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:38:
[...]
De LCD schermen (Trophy/HD7) lijken ook altijd iets van ghosting te hebben.
Garantieregeling met Samsung heb ik wel eens flink gedonder mee gehad, vandaar dat ik niet over deze begon in mijn openingspost. Ik wil eigenlijk liever geen samsung.. Overigens zou ik hem dan gewoon halen bij een winkel hier in Groningen, daar issie 227 euro, en mocht er iets mee zijn kan ik er zo mee terug.
Ik zit dus nog te twijfelen tussen de HD7 en de Trophy, ik lees dat er HD7-toestellen zijn met en zonder S-LCD, maar ik lees hetzelfde verhaal voor de Trophy.. Wie kan hier duidelijkheid in brengen?
Verwijderd
Wat wel een merkbaar verschil op kan leveren is een LCD vs SLCD scherm.
Bij de Trophy moet je er op letten, sommige hebben LCD en sommige hebben SLCD.
Van de HD7 heb je specifiek de HD7S met SLCD scherm.
Mijn Trophy was direct SLCD en voor de Trophy van m'n vrouw ben ik een MM ingelopen en het demo model gekocht.
Verwijderd
Ik ook niet. Kan eigenlijk niks slechts verzinnen. Gewoon een top scherm de SLCD van een Trophy.Benedykt schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:04:
[...]
Hmm ik heb 6 weken vrij intensief met dit toestel zitten spelen, maar kan me niet vinden in die opmerking..
Voor wat betreft die "ghosting": het viel me op dat bij m.n. het paarse thema de tiles blauwe randjes vertonen bij het scrollen.
[ Voor 11% gewijzigd door Ru__ op 02-09-2011 13:22 ]
De Samsung was trouwens VEULSTE duur bij BelCompany, de verkoper zei me met een superstrak gezicht dat die 425 euro moest kosten. Toen ik vervolgens uitlegde dat Coolblue en diverse andere winkels ze <250 euro verkopen, werd mij wijsgemaakt dat het vast een typfoutje was, die prijs was nooit mogelijk. Exit Belcompany.
Goed, uiteindelijk toch maar naar CoolBlue gegaan, daar hadden ze alleen de 7 Trophy op voorraad. Omdat ik toch niet met lege handen naar huis wou gaan, ben ik toch maar voor het toestel gegaan waar ik de afgelopen 6 weken mee rondgelopen heb!
Haha, typefoutje. Wat een oplichters.Benedykt schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:54:
Ik ben tóch maar voor de HTC 7 Trophy gegaan!Ik ben zaterdag naar Groningen gegaan in de hoop de Trophy en de HD7 naast elkaar te kunnen zien, maar helaas had geen enkele winkel de HD7, en slechts 2 winkels de HTC 7 Trophy. Ik heb bij BelCompany de LG Optimus 7 en de Samsung Omnia 7 naast elkaar gezien, en inderdaad viel me het beeld van de Samsung toch enorm mee. De LG had trouwens het meest beroerde beeld van alle 7 toestellen die ik tot nu toe heb gezien...
De Samsung was trouwens VEULSTE duur bij BelCompany, de verkoper zei me met een superstrak gezicht dat die 425 euro moest kosten. Toen ik vervolgens uitlegde dat Coolblue en diverse andere winkels ze <250 euro verkopen, werd mij wijsgemaakt dat het vast een typfoutje was, die prijs was nooit mogelijk. Exit Belcompany.
Goed, uiteindelijk toch maar naar CoolBlue gegaan, daar hadden ze alleen de 7 Trophy op voorraad. Omdat ik toch niet met lege handen naar huis wou gaan, ben ik toch maar voor het toestel gegaan waar ik de afgelopen 6 weken mee rondgelopen heb!
Nou veel plezier met je trophy
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Inderdaad, veel plezier met je HTC Trophy
Was dat los of met een abbo? Toen mijn vriendin heb ik haar een Omnia 7 'aangepraat', maar ze wilde 'm eerst even zien en voelen. Dus bij de BelCompany gekeken en voor de aardigheid ven gevraagd wat ie daar kostte i.c.m. een abbo. Ik wist dat ie bij Belsimpel gratis bij het gewenste abbo kon krijgen. Kwam die knakker ook een met prijzen van €400+ aanzettenBenedykt schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:54:
The ramblings of an idiot