[Lion] Wachtwoord netwerkvolumes onthouden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem. Telkens wanneer ik Lion opstart, worden keurig alle netwerk shares gemount, maar vraagt hij steeds om het wachtwoord van de gebruiker op die server, zelfs nadat ik het vinkje voor 'wachtwoord onthouden' heb aangezet. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Lion op de correcte manier netwerkvolumes mount, incl user credentials?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je stelt het goed in, maar het word niet opgeslagen om een of andere reden. Wat je kunt proberen is de plist files handmatig aanpassen of gewoon weggooien en opnieuw de netwerkvolumes koppelen.

De configuratie bestanden kan je terugvinden in de map:

[root] / ▸ Bibliotheek ▸ Preferences ▸ SystemConfiguration

Alle netwerk gerelateerde instellingen bevinden zich in de volgende vier bestanden:

Networkinterfaces.plist
preferences.plist
com.apple.airport.preferences.plist
com.apple.network.identification.plist

Kijk uit met weggooien (maakt eerst een backup, want er staan meer zaken in dan enkel de netwerkshares)

[ Voor 8% gewijzigd door Herby op 02-09-2011 13:20 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb het kunnen oplossen. De plist bestanden verwijderen hielp niet, dus ik heb dan nogmaals in mijn sleutelhanger gaan kijken, en wat bleek: er stonden een tiental nieuw aangemaakte keys aan voor die server, dus ze werden wel degelijk opgeslagen, maar er was nog een key met het oude wachtwoord (van een paar maanden terug btw :?). Ik heb dus de oude key + alle nieuw aangemaakte keys verwijderd en na een herstart moest ik niet meer opnieuw het wachtwoord opgeven op de netwerkshare.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Haha zaten we veel te moeilijk te denken O+

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε