iMac kopen in amerika

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijniie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2023
Beste tweakers,

Eind dit jaar ga ik anderhalve maand op honeymoon naar amerika. De $ staat gunstig dus zou ik mijn reis graag willen gebruiken om die lang gewenste iMac binnen te halen. Ik heb veel gezocht & gevonden over macbooks enz maar weinig tactieken over zijn grote broer: de 27 incher iMac... Een dergelijk formaat kan niet mee in de handbagage en ik vraag me af hoe eea zit qua invoerrechten (op de site van de douane wordt niets gezegd over waardes van boven de 700€)

Mijn punt is: een complete uitgebouwde imac 27, incl apple care, is dik aan de 3000$, omgerekend bijna €1000 goedkoper dan in nl. Zelfs met 21,5% aan invoerrechten (bron douane.nl, maar dus geldig tm €700 :S) is dat €600 goedkoper!

Mijn vragen:
-Is een imac, als gewone bagage, te vervoeren?
-zijn invoerrechten te omzeilen? (door bijv. In de us eea in gebruik te nemen)
-zo niet, hoe regel ik de invoerrechten en hoeveel kost dat?

Benieuwd naar jullie input!

Groet, M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Invoerrechten hoef je niet te betalen op computerapparatuur. Wel BTW. Gewoon aangeven als je langs de douane bij Schiphol komt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 13:27
Of het handbagage is; check je vliegmaatschappij. Als het aan de eisen voldoet (afmetingen, gewicht & inhoud) dan mag het (maar ik gok van niet gezien de grootte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je vergeet overigens de sales-tax daarzo (local & state taxes). Dat moet er eerst bij, daarna nog btw. En ook extra dokken voor het vliegtuig om het ding mee te kunnen nemen op een verantwoorde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:30
Sales tax kun je vermijden door via amazon te kopen in de VS en bij je hotel te laten bezorgen (correct me if i'm wrong).

edit: bron http://www.slate.com/id/2275552/

De iMac kan best mee als bagage maar daar zul je extra voor moeten betalen. Extra kosten worden berekend aan de hand van omvang en gewicht en dat is bij een 27" beide niet echt klein....

[ Voor 49% gewijzigd door SquareOne op 02-09-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416630

''Handtas met maximale afmetingen (L x B x H) 55 cm x 35 cm x 25 cm, en een maximaal gewicht van 5 kg. Deze handtas mag een laptop bevatten''

De iMac 27'' is 65 centimeter breed. Handbagage is dus uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:23

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Als ik zo een beetje kijk op de KLM site kom je uit bij bijzondere bagage, eventueel valt het onder normale bagage maar ik weet de afmetingen en gewicht niet. Hier staan prijzen over 'overbagage' : http://www.klm.com/travel.../bagagge_piececoncept.htm . Gok dat het dus 75 euro gaat kosten :)

Hoe zit het trouwens met je garantie? Gaat die dan via Apple NL?

Volgens http://www.apple.com/imac/specs.html is het pakket ook groter dan afmetingen die meneer hierboven plaatst. Daar staat ook:
Maximum altitude: 10,000 feet
Je kan hem dus beter niet halen :+

[ Voor 20% gewijzigd door webfreakz.nl op 02-09-2011 19:16 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tipje tussendoor: een 27" iMac weegt, inclusief de extra bruine doos om de normale verpakking, ongeveeer 19-19,2KG :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:23
Ik weet niet hoeveel je mee mag/gaat nemen, maar toen ik in 2008 naar de VS ging, mocht ik twee stuks bagage a 23 kg per stuk meenemen zonder extra te betalen. Ik weet niet of dat ondertussen veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 13:45
Ik heb ooit gelezen dat mensen hun iMac los in de valies staken tussen hun kleren bij het terugkeren uit Amerika. Bon wel bijhouden of opsturen met de post naar jezelf (al maakt dat weinig uit met een iMac).
Een MacBook is natuurlijk iets praktischer, en is het zelfs mogelijk om de btw te omzeilen op die manier. >:)

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

bn326160 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:49:
Ik heb ooit gelezen dat mensen hun iMac los in de valies staken tussen hun kleren bij het terugkeren uit Amerika. Bon wel bijhouden of opsturen met de post naar jezelf (al maakt dat weinig uit met een iMac).
Een MacBook is natuurlijk iets praktischer, en is het zelfs mogelijk om de btw te omzeilen op die manier. >:)
Ja maar een iMac 27inch ga je echt niet in je koffer steken, toch? toch? Ik niet iig ;) Een 21inch zou ik nog (een beetje) snappen maar ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vraag me af hoeveel goedkoper je uit bent als je alle toeslagen meerekent, en het lijkt me nogal wat moeite ook.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407128

Kennissen gaan voor 6 maanden naar de VS, en laten hun camper overvaren. Ik wil ze dan een Macbook Pro voor mij laten kopen, scheel toch weer 400 euro (standaard 13"). Ze nemen zelf dan een Macbook Air.
Als ze de laptops bij de camper zetten, moeten er geen problemen zijn denk ik (qua BTW).
Wat zijn die "local & state taxe" precies? En wat voor bedragen komen er dan bij. En als ze de spullen bij Amazon bestellen en deze op een camping af laten leveren kunnen ze deze taksen ook omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:37
YoupS schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:20:
Ik weet niet hoeveel je mee mag/gaat nemen, maar toen ik in 2008 naar de VS ging, mocht ik twee stuks bagage a 23 kg per stuk meenemen zonder extra te betalen. Ik weet niet of dat ondertussen veranderd is.
Is nu 1 geworden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat ligt ook maar net aan welke maatschappij je vliegt. Een charter vergelijken met een lijnvlucht is appels met peren vergelijken.

En over die 10k voet, die limiet geldt alleen voor als ie operationeel is, ofwel: aan. Denk niet dat je dat ding aan kan zetten als dat ding in het bagage-ruim ligt :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 13:46
Gewoon doen alsof je John Carmack bent: je computer MOEST mee op huwelijksrijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:42

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Brm-G schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:57:
Sales tax kun je vermijden door via amazon te kopen in de VS en bij je hotel te laten bezorgen (correct me if i'm wrong).
Je kunt het ook op het vliegveld terugvragen, weet niet alleen niet hoe ingewikkeld dat is.
RaZ schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:48:
En over die 10k voet, die limiet geldt alleen voor als ie operationeel is, ofwel: aan. Denk niet dat je dat ding aan kan zetten als dat ding in het bagage-ruim ligt :P
Het zal wel over de luchtdruk gaan, en naar mijn weten wordt de luchtdruk in het ruim hetzelfde gehouden als in de cabine (immers, huisdieren gaan ook het ruim in).
Anoniem: 407128 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:35:
Wat zijn die "local & state taxe" precies? En wat voor bedragen komen er dan bij. En als ze de spullen bij Amazon bestellen en deze op een camping af laten leveren kunnen ze deze taksen ook omzeilen?
De kans daarop is klein, omdat je als webshop alleen sales tax hoeft te rekenen over producten die binnen de staat blijven. Amazon is gevestigd in 1 of een paar staten, dus naar de rest van de staten hoeven ze geen sales tax te rekenen. Overigens is het wel zo dat je als particulier dan officieel wel dat soort aankopen moet aangeven bij je jaarlijkse aangifte, maar maar 3% van de Amerikanen doet dat, dus dat zit wel goed.

Ik denk dat je misschien een $100 duurder uit bent vanwege extra bagagekosten, maar als je inderdaad alsnog 600 euro bespaart dan zou het voor mij die extra moeite nog wel waard zijn. Let wel op dat je natuurlijk ook met een Amerikaanse stekker zit, maar je zult in Nederland vast ook wel stekkers kunnen kopen voor minder dan 600 euro.

[ Voor 47% gewijzigd door Scott op 03-09-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 17:43
Je kan natuurlijk extra bagage inkopen ;-) maar dat is niet goedkoop..

Een laptop, camera, of and ere handsome electronica (mac mini) kan je ia handbagage mee kunnen nemen!!
Heb zelf vanuit de US een Mac MINI 2009 en een macbook PRO e2008 meegenomen. geen problemen bij de doane.. alleen ja een volwaardige desktop meenemen want dat is een iMac. is een ander verhaal. ijkt goedkoop!!

1) je moet extra bagage ruimte inkopen.
2) Douane in NL zal de BTW willen ontvangen. bij zo'n import gaan ze daar echt wel mee vragen. Doos is erg groot en onhandelbaar!! je gaat deze niet zomaar in een koffer proppen.
3) TAX in de US zal je er nog bij moeten tellen.

In de US doen ze net als in de groothandel in NL geen BTW vermelding per staat verschilt de BTW een paar %. Sterker nog. de 1000 Euro die jij denkt te besparen kan wel eens een paar honderd in het rood lopen voor zo'n voorwerp.

Laptop, is de pakkans stukken kleiner zeker als je op de laptop hoop troep op zet en programma's mee neem. maar Desktps zijn leuk als je er een jaar of wa gewoond hebt en je komt terug naar NL.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 17:43
Scott schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:24:
[...]

Je kunt het ook op het vliegveld terugvragen, weet niet alleen niet hoe ingewikkeld dat is.

Ik denk dat je misschien een $100 duurder uit bent vanwege extra bagagekosten, maar als je inderdaad alsnog 600 euro bespaart dan zou het voor mij die extra moeite nog wel waard zijn. Let wel op dat je natuurlijk ook met een Amerikaanse stekker zit, maar je zult in Nederland vast ook wel stekkers kunnen kopen voor minder dan 600 euro.
Zelf heb ik de stekkers doorgeknipt en een EU stekker op gezet ;-) Apple Stekkers zijn best prijzig.. wel geen 600 maar of je betaald 80 Euro voor een euro stekker of 3 euro bij de bouwmaat.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:42

Scott

Ik ben, dus ik tweak

To_Tall schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:30:
[...]

Zelf heb ik de stekkers doorgeknipt en een EU stekker op gezet ;-) Apple Stekkers zijn best prijzig.. wel geen 600 maar of je betaald 80 Euro voor een euro stekker of 3 euro bij de bouwmaat.
Tja, maar net waar je zin in hebt :P Als ik 2500 euro aan een computer uit zou geven, dan zou die laatste tachtig euro er ook nog wel van af kunnen, zeker als je toch al 600 euro bespaard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 09:41
[...]
Die 10000 feet zal je niet halen, zolang er geen decompressie is. Boven de 10000' zit jij als passagier met je maskertje op. Cabine druk is meestal verhoogd tot max 7 a 8000'.

Daarbij denk ik dat die 10000 een werkende hoogte is, geen transport hoogte. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 10:18
webfreakz.nl schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:12:
Als ik zo een beetje kijk op de KLM site kom je uit bij bijzondere bagage, eventueel valt het onder normale bagage maar ik weet de afmetingen en gewicht niet. Hier staan prijzen over 'overbagage' : http://www.klm.com/travel.../bagagge_piececoncept.htm . Gok dat het dus 75 euro gaat kosten :)

Hoe zit het trouwens met je garantie? Gaat die dan via Apple NL?

Volgens http://www.apple.com/imac/specs.html is het pakket ook groter dan afmetingen die meneer hierboven plaatst. Daar staat ook:

[...]
garantie is geen punt zolang hij bij apple geregistreerd staat heb je garantie waar je ook maar bent.

edit:waar ga je de vervangende stekker vandaan halen?

[ Voor 3% gewijzigd door justahuman op 03-09-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
1. Je hebt geen invierrechten, slechts btw. Nu kan ik je niet vertellen of dat over de Nederlandse waarde is of over de Amerikaanse aanschafwaarde.
2. Je krijgt nog de lokale tax eroverheen. zie hier de tax rates uit 2010. Ze zijn (naar mijn weten) niet veranderd begin 2011, dus deze zullen van toepassing zijn. Anders gewoon een random persoon op straat aanspreken, de meeste inwoners weten de sales taxes wel.

Om de BTW te omzeilen, zou het inderdaad in je handbagage kunnen, zoals je bij Macbooks regelmatig ziet. de doos van de iMac is echter te groot en mag niet mee met de handbagage (zoals eerder aangegeven.

Over de max. altitude van 10,000 feet, hoef je je niks van aan te trekken. Dat geld namelijk voor alle apparatuur (zo ook laptops, iPads etc.) en die hebben bij mij nooit gedurende de vlucht de geest gegeven. de 10,000 feet slaat namelijk op de druk die het product ervaart op die hoogte. Echter wordt de druk kunstmatig hoog gehouden. Op de druk van een hoogte van 3500m, wat bijna gelijk is aan 10,000 feet. Dus moet kunnen. Zolang je dat ding maar niet gebruikt in het vliegtuig, zit het wel snor.

En over de stekkers, even het knopje van 115 naar 230 zetten en de eurostekker zoeken. Is volgens mij niet anders dan een stekker van een gewone computer. Niet mooi, maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:23

Osxy

Holy crap on a cracker

Voor garantie zal je weer naar de winkel moeten waar je hem aanschafte.

Alleen de laptops en ipods van apple hebben wereldwijde fabrieksgarantie (maw, amerikaanse macbook kan bij nederlandse dealer ingeleverd). Met een iMac gaat dit verhaal niet op.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 20:05
dries77 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:35:
[...]

Die 10000 feet zal je niet halen, zolang er geen decompressie is. Boven de 10000' zit jij als passagier met je maskertje op. Cabine druk is meestal verhoogd tot max 7 a 8000'.

Daarbij denk ik dat die 10000 een werkende hoogte is, geen transport hoogte. 8)
De baggage compartments zijn niet op alle vliegtuigen pressurized. Maar die 10.000 feet zal inderdaad alleen maar een limiet zijn om het apparaat aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:30
Osxy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:56:
Voor garantie zal je weer naar de winkel moeten waar je hem aanschafte.

Alleen de laptops en ipods van apple hebben wereldwijde fabrieksgarantie (maw, amerikaanse macbook kan bij nederlandse dealer ingeleverd). Met een iMac gaat dit verhaal niet op.
Onzin :+ http://www.appleinsider.c...all_computer_systems.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 13:45
sebastius schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:19:
[...]

Ja maar een iMac 27inch ga je echt niet in je koffer steken, toch? toch? Ik niet iig ;) Een 21inch zou ik nog (een beetje) snappen maar ook niet echt.
We hebben hier een 27" staan, en ik zou het wel doen denk ik. Gewoon tussen de kleren steken en zorgen dat hij niet te veel kan bewegen, lijkt me niet dat er dan zo veel kan mislopen. :x

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijniie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2023
Dag allen, de tax aldaar (hotel in fort lauderdal) moet, volgens invoeren van de postcode op de apple site op $191,10 uitkomen. De totale prijs voor de imac zou dan zijn $3376,10. (Zoals eerder aangekondigd, de vetste versie zonder extra geheugen) Mocht daar 20% "BTW" bovenop komen is dat 670$ extra (als dat berekent wordt op de betaalde prijs). Een totaal van 4046$ en een beetje.... Omgewisseld volgens gwk.nl: €2598. Volgens koersconvertor.nl: €2848.

Handbagage is uitgesloten. Afhankelijk van de wisselkoers en extra kosten voor bagage komt dat uit op een voordeel tussen de €500 en €250,- (Apple nl = €3095,-).... Een aantal mitsen en maaren maar toch in principe de moeite waard...

Het níet hoeven betalen van nederlands-btw zou nog wel groot verschil maken, zijn daar nog zinnige tips over te even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Tijniie schreef op zondag 04 september 2011 @ 01:47:
Afhankelijk van de wisselkoers en extra kosten voor bagage komt dat uit op een voordeel tussen de €500 en €250,-
Tja, daarvoor zou ik niet met zware zooi gaan slepen op nota bene m'n huwelijksreis :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

bn326160 schreef op zondag 04 september 2011 @ 01:18:
[...]

We hebben hier een 27" staan, en ik zou het wel doen denk ik. Gewoon tussen de kleren steken en zorgen dat hij niet te veel kan bewegen, lijkt me niet dat er dan zo veel kan mislopen. :x
Heb je weleens gezien hoe er met koffers gesmeten wordt op vliegvelden? Die bagagemedewerkers gaan er niet bepaald voorzichtig mee om.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 14:51
bn326160 schreef op zondag 04 september 2011 @ 01:18:
[...]

Haha no way? Dat meen je hopelijk toch niet echt? Mijn machine paste nauwelijks het trapgat door bij wijze van spreken en jij wilt hem in je koffer proppen?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 12:21

painkill

Pain(k)(ill)

Als ik de koffers soms zie dan moet dat nog wel passen.
Er zijn zat koffers te vinden die een halve meter breed zijn, en daar moet het NET in kunnen passen..

Gewoon de verpakking weggooien, en hem in een zelf gefabriceerd omhulsel erin leggen, met als reden dat je daar moest werken of zo.. Met wat geluk kom je zo langs de douane :P

Dat is de enige manier om 1000 euro te besparen, anders zou het mij de moeite niet waard zijn.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tijniie schreef op zondag 04 september 2011 @ 01:47:
Dag allen, de tax aldaar (hotel in fort lauderdal) moet, volgens invoeren van de postcode op de apple site op $191,10 uitkomen. De totale prijs voor de imac zou dan zijn $3376,10. (Zoals eerder aangekondigd, de vetste versie zonder extra geheugen) Mocht daar 20% "BTW" bovenop komen is dat 670$ extra (als dat berekent wordt op de betaalde prijs). Een totaal van 4046$ en een beetje.... Omgewisseld volgens gwk.nl: €2598. Volgens koersconvertor.nl: €2848.

Handbagage is uitgesloten. Afhankelijk van de wisselkoers en extra kosten voor bagage komt dat uit op een voordeel tussen de €500 en €250,- (Apple nl = €3095,-).... Een aantal mitsen en maaren maar toch in principe de moeite waard...

Het níet hoeven betalen van nederlands-btw zou nog wel groot verschil maken, zijn daar nog zinnige tips over te even?
Mocht je met KLM vliegen dan is dit de link die je moet hebben. Ik vermoed echter dat gewoon versturen via UPS oid goedkoper uit kan vallen.

Ga ook na wat de goedkoopste manier van betalen is. Wisselkoersen schelen afhankelijk of je via credit card betaalt, geld bij GWK haalt, of daar uit de muur trekt. Ik gok dat GWK de duurste optie is, uit de muur de goedkoopste, en CC ergens ertussen. Het verschil kan best eens in de tientjes lopen op zo'n groot bedrag.

Maar eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen. Er wordt niet zachtzinnig met die ruimbagage omgespringen en de kans op een beschadigd beeldscherm oid, wat wel niet onder garantie zal vallen, lijkt mij aanzienlijk. Bij een laptop is dat risico veel kleiner omdat die gewoon in de handbagage kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:23

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

LOL @ iedereen die ook serieus reageerde na mijn opmerking over die "maximum 10.000 feet" _O- :>

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een "sale taxe" van 8,875 in NY, kom ik uit op een bedrag van 1305,-$. Omgerekend is dat zo'n 915 Euro. Wat nog bijna 300 Euro scheelt met hier!
En omdat hij in de camper op de boot gaat, hoef ik waarschijnlijk geen extra BTW te betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 407128 schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:48:
Met een "sale taxe" van 8,875 in NY, kom ik uit op een bedrag van 1305,-$. Omgerekend is dat zo'n 915 Euro. Wat nog bijna 300 Euro scheelt met hier!
En omdat hij in de camper op de boot gaat, hoef ik waarschijnlijk geen extra BTW te betalen!
Ik begrijp dat 300 euro veel geld is als je 16 jaar bent, maar juist daarom moet je je ook realiseren dat het erg zuur is als er iets mis gaat waardoor je met een kapotte of beschadigde iMac thuis komt...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tijniie schreef op zondag 04 september 2011 @ 01:47:Een totaal van 4046$ en een beetje.... Omgewisseld volgens gwk.nl: €2598. Volgens koersconvertor.nl: €2848.
Misschien is het handig als je dit soort dingen wilt gaan doen om even de moeite te nemen om te snappen hoe wisselkoersen werken. Anders loop je dus inderdaad met een onzekerheid van een paar honderd Euro. Gewoon even op xe.com kijken voor de actuele koersen en ook even kijken wat de koersopslag van je CC is.
downtime schreef op zondag 04 september 2011 @ 02:14:
[...]

Mocht je met KLM vliegen dan is dit de link die je moet hebben. Ik vermoed echter dat gewoon versturen via UPS oid goedkoper uit kan vallen.
Shipping kosten van een grote doos van 20kg zijn extreem hoog, vooral als particulier bij de grotere koerieren. Dan is je prijsvoordeel heel snel weg.

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 04-09-2011 12:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:23

Osxy

Holy crap on a cracker

Anoniem: 407128 schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:48:
Houd ook rekening met de werkelijke "koop" koers voor USD. Die zal (iets) hoger zijn dan de normale koers.
(volgens http://www.travelex.com/nl/ is 1305 dollar 983 euro)

Tevens doe je gewoon aan belastingontduiking hiermee, stel dat je wel die BTW moet betalen, worst case:

915*1,19 = 1088 euro
(of met de koopkoers: 983*1,19=1170)

Daar gaat je winst.

[ Voor 8% gewijzigd door Osxy op 04-09-2011 12:16 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Osxy schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:12:
Houd ook rekening met de werkelijke "koop" koers voor USD. Die zal (iets) hoger zijn dan de normale koers.
(volgens http://www.travelex.com/nl/ is 1305 dollar 983 euro)
De verkoopkoers van Travelex is een worst case scenario omdat Travelex nu eenmaal geld moet verdienen aan die transactie. Op een CC transactie betaal je een (iets) lagere wisselkoers omdat de creditcardmaatschappij toch al 3% opslag berekend aan de verkoper.

Ik zou in dit geval gewoon rekenen met de koerscalculator van Travelex, omdat dat een worst case scenario is, en je in de praktijk (normaal gesproken) iets gunstiger uit zult komen.
Omdat het om dagkoersen gaat, die alweer anders kunnen zijn als hij die iMac straks afrekent, is het uiteindelijke prijskaartje toch niet op een euro nauwkeurig te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Aangezien de TS volgens mij een BTO wil hebben is ie toch aangewezen op de online Apple Store. Zolang je daar niet contact af kan rekenen heeft het dus weinig nut om je bezig te houden met de erg ongunstige wisselkoersen die GWK aangeeft. Je moet alleen weten wat de koersopslag van je creditcard is.

Als student kom ik in de Nederlandse Apple Store btw uit op een dikke €2700 voor de versie die jij aangeeft. (alles max behalve geheugen + Apple Care). Tov $3300 en een shitload gedoe zou ik het wel weten.

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 04-09-2011 15:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:56:
[...]

Ik begrijp dat 300 euro veel geld is als je 16 jaar bent, maar juist daarom moet je je ook realiseren dat het erg zuur is als er iets mis gaat waardoor je met een kapotte of beschadigde iMac thuis komt...
Dat is zeker waar. Ze gaan pas over een jaar ofzo weg, en dan is het nog 6 maanden wachten. Ik kijk gewoon hoe het er dan voor staat. Het ging me nu alleen om de verschillende dingen waar ik rekening mee moest houden! En die weet ik nu! ;)
Pagina: 1