Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU maakt ''high pitch'' noise

Pagina: 1
Acties:

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 15:00
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe pc in elkaar gedraaid. (gallery: DC Daniel)
Opzich werkt alles prima maar het viel mij op dat er een hoog geluid uit de pc kwam.
Na nader onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat het uit mijn PSU (Corsair TX950W) komt.
Het geluid begint zodra windows 7 is opgestart, en houd op als ik een window sleep of als ik een spel speel.
Als ik in de BIOS zit is het geluid overigens ook niet te horen.

Ik heb al zolang op m'n nieuwe (en eerste) systeempje gewacht, ik heb geen zin om nog 4 weken te wachten omdat ik de PSU moet RMA'en.

Zou iemand mij plz willen helpen?

Thx

[ Voor 6% gewijzigd door DC Daniel op 02-09-2011 00:30 ]

• DC Daniel
Oke, het probleem lijkt opgelost door CPU C3 Report en CPU C6 Report (in BIOS (advanced)) op disabled te zetten. Iemand enig idee wat dit is?

[ Voor 8% gewijzigd door DC Daniel op 02-09-2011 01:48 ]

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 18:00
Bij Intel zijn C0 tot C6 (ik weet niet of het inmiddels verder gaat) power states. Bij C0 staat elke feature in je cpu aan en bij C6 is zoveel mogelijk uitgeschakeld om zo min mogelijk stroom te verbruiken. Verder weet ik zo niet wat het probleem bij jouw veroorzaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cobalt op 02-09-2011 01:53 ]

• DC Daniel
Oke, ik laat C3 report en C6 report dan maar lekker uit staan dan heb ik van dat piepje geen last meer.
Nu dat geluid overigens weg is viel het me op dat er nog een ander geluid uit de PSU komt, en dat geluid is er alleen als de gpu heel veel FPS uitspuugt. Bv. als ik de witcher 2 speel en dan in het hoofdmenu zit haalt ie ongeveer 2000 fps of hoger, en dan komt er een heel hard hoog geluid uit de psu..