Toon posts:

Geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

De laatste tijd ondervind ik problemen met mijn pc. Ik heb van alles al geprobeerd, maar ik kom er gewoon niet meer uit.

systeemspecificaties:

moederbord: Asrock 4Core1600Twins-P35
geheugen: OCZ OCZ2P10004GK,4096MB, 1000MHz, DDR2, PC8000, 2x
cpu: Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
videokaart: Club3D GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16
voeding: OCZ StealthXStream,Retail, 500Watt
schijf: Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500GB

Mijn systeem liep 3 jaar goed zonder problemen, op mijn moederbord had ik de jumpers van het geheugen op 1066 gezet.

Nu heb ik een nieuwe koeler gekocht (mugen 2) zodat ik mijn systeem kan overclocken voor wat prestatiewinst. Voordat ik dit heb gedaan heb ik de jumper van mijn moederbord voor het geheugen op standaard gezet zodat ik het geheugen niet extraam overclock.

Ik heb mijn systeem op 3,2 ghz geklokt en mijn geheugen liep rond de 460 mhz per geheugen.

Na een tijdje besloot ik dat ik alles weer op standaar wilde laten lopen i.v.m verkoop van mijn systeem.
Mijn pc liep 4 dagen goed zonder problemen, maar nu krijg ik veel bsod, de foutcodes zijn totaal niet consistent.

Ik ben er achter gekomen dat wanneer ik 1 geheugen plaats de pc geen enkel gebrek toont, maar bij het plaatsten van het 2de geheugen start de pc 1x goed op, maar vervolgens weer bsod's.

Ik heb alle geheugenslots al geprobeerd, maar dit helpt niet. Tevens heb ik de geheugens gestest en de test geeft geen fouten aan, het gekke is ook dat de geheugenreepjes wel afzonderlijk van elkaar werken.

Daarnaast heb ik ook nog de overige componenten afgeloten van mijn voeding, om te testen dat mijn voeding kapot was.

Wat kan dit betekenen en weten jullie een oplossing voor mijn probleem?

Alvast erg bedankt!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 11:23

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat me als eerste na binnen schiet is een te laag NB voltage.. OCed werkt de boel wel naar behoren?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de NB voltage op high gezet, maar dit mocht ook niet baten:(