Toon posts:

Primair / secundair scherm wisselen zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• dragoncry
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-11 13:33
Ik zit met het volgende probleem wat ik niet opgelost krijg,

Nadat mijn monitoren op standby zijn gegaan na een standaard instelling van 20 minuten,
worden bij het uit standby halen het primaire en secundaire scherm verwisseld.
dit gebeurd iedere keer dat de schermen uit standby gehaald worden.

Het gaat om de volgende 2 schermen:
LG L1919
Samsung Syncmaster E2220

Aangesloten op de volgende hardware:
Moederbord : Intel DH67CL-B3
Processor :Intel i5 2600K
GraKa :MSI N460-SE
Voeding :Coolermaster Real Power M520
Het geheugen bestaat uit totaal 8 Gb kingston valueram.
het geheel draait op Windows 7 Home premium x64

De volgende dingen heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen:

monitoren andersom aangesloten, probleem blijft.
Drivers opnieuw geinstalleerd, meerdere versies geprobeerd.
instellingen nagekeken en zo ingesteld dat de samsung hoofdmonitor is en blijft.
(zowel in windows controlpanel als in het Nvidia controlpanel)

De monitoren werken afzonderlijk goed en er zijn verder geen problemen met de graka en /of andere onderdelen van het systeem (pc werkt verder naar behoren)

Als er mensen zijn met ideeën hierover hoor ik het graag, alvast bedankt!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
Zijn ze altijd gewisseld (oftewel wisselen ze continue) of gaan ze meer terug naar altijd dezelfde instelling?

• dragoncry
nee ze wisselen alleen als de monitoren uit de standy-stand worden gehaald, beide monitoren worden dan herkend alleen zijn primair en secindair dan omgewisseld

1 - 2 ------> (monitoren op standby) ----> (uit standby halen) --------> 2 - 1.

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:14

itsalwaysme

Graast voor DB

dragoncry schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 07:25:
nee ze wisselen alleen als de monitoren uit de standy-stand worden gehaald, beide monitoren worden dan herkend alleen zijn primair en secindair dan omgewisseld

1 - 2 ------> (monitoren op standby) ----> (uit standby halen) --------> 2 - 1.
En wisselen ze dan weer als je monitoren weer naar stand-by gaan en weer online komen? dus dan weer naar 1 - 2.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• dragoncry
En wisselen ze dan weer als je monitoren weer naar stand-by gaan en weer online komen? dus dan weer naar 1 - 2.
geen idee, ik zet ze handmatig terug door de beeldschermen opnieuw te herkennen bij beeldscherm instellingen.

ik zal het vanmiddag even proberen (zit nu op mijn werk).

• dragoncry
quote:

geen idee, ik zet ze handmatig terug door de beeldschermen opnieuw te herkennen bij beeldscherm instellingen.

ik zal het vanmiddag even proberen
net even gekeken maar hij wisselt niet terug.

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:14

itsalwaysme

Graast voor DB

Dan lijkt het erop dat er toch ergens een instelling is die vind dat 1 en 2 omgedraaid horen te zijn. Is het en in de windows instellingen en in de nvidia instellingen echt goed ingesteld? Heb je niet toevallig andere tooltjes van GPU's draaien? Want in de I5 zit toch ook een GPU?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-11 01:00

AzzKickah

06-CENSORED

En als je ze als 1-2 hebt, je gaat in stand-by, ze worden 2-1, en als je dan de stekkers op de graka verwisseld, is je instelling dan weer goed en blijft het dan goed?

• dragoncry
@itsalwaysme :

De instellingen van zowel het windows- als het Nvidia control panel staan goed ingesteld (de Samsung is de premaire monitor), er draaien verder geen andere tools voor GPU's en in het apparaatbeheer vind ik alleen de N460-SE.

@Azzkickah:

Als ik de stekers omzet worden de beeldschermen opnieuw herkend en word alles weer normaal.

Is het mogelijk dat de samsung in standby niet meer wordt herkend door de graka?
op dit moment zou de LG lochisherwijs de primaire monitor worden.
het zou wel vreemd zijn want het scherm werkt verder goed en het scherm komt wel mee uit de standby-stand.
De LG lijkt ook sneller actief te worden dan de samsung maar dat mag toch niet uitmaken bij een vaste instelling?

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-11 01:00

AzzKickah

06-CENSORED

OK, en als je het dan zo laat zitten, heb je alsnog hetzelfde effect weer na stand-by?

• dragoncry
geen idee ik draai ze weer om omdat anders de schermen niet goed naast elkaar staan.
(de muis gaat dan aan de linkerkant het scherm uit en komt op het scherm aan de rechterkant)

maargoed ik zal het proberen maar dat wordt wel later vandaag,alvast bedank voor de hulp.

UPDATE:

Heb even gekeken naar de verwisseling als er al een wissel heeft plaatsgevonden:
Het probleem blijft bestaan zolang de Samsung de "hoofdmonitor" is.

Heb ook contact gehad met Nvidia Customer Care, zij adviserer het installeren van driver versie 270.61.
De nieuwste versie van de driver is 280.26. Dus dat ga ik vanmiddag proberen.

Wat ik vreemd vind is dat na alles te hebben bekeken de samsung monitor de boosdoener lijkt te zijn
maar deze monitor werkt verder gewoon normaal...

[Voor 48% gewijzigd door dragoncry op 05-09-2011 12:51. Reden: Update]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee